Skocz do zawartości

  • Twój Vincent - making of wyjątkowej animacji nominowanej do Oscara

    adek Dodany przez adek, w Artykuł, , 0 komentarzy, 519 wyświetleń

    "Twój Vincent", w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana, to pierwszy na świecie pełnometrażowy film wykonany w technice animacji malarskiej. Polsko-brytyjska produkcja stworzona została z niemal 65 000 obrazów, namalowanych farbami olejnymi przez 125 malarzy. Film realizowany m.in. we Wrocławiu w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA zdobył już szereg wyróżnień i nagród na całym świecie, a teraz ma także szansę na Oscara. 

     

    Realizowane w Centrum Technologii Audiowizualnych prace obejmowały wsparcie na wszystkich etapach produkcji. W studiu filmowym CeTA realizowane były zdjęcia z udziałem aktorów, podczas których zaaranżowano sceny z obrazów van Gogha, a przy stanowiskach PAWS pracowali malarze, którzy tworzyli kolejne obrazy do filmu. W produkcję zaangażowany był również zespół Studia VFX CeTA, który brał udział przy pracach badawczych, preprodukcji (previs) oraz przygotowaniu materiałów referencyjnych ponad 700 ujęć (co stanowi ok. 2/3 wszystkich ujęć). 
     

    Prace badawcze prowadzono w ścisłej współpracy z producentem Breakthru Films oraz samymi malarzami. Polegały one na wypracowaniu metod i technologii pozwalających możliwie najbardziej zautomatyzować i uprościć późniejszą pracę malarzy. Najodpowiedniejszym formatem dla malarskich referencji okazał się zestaw obrazów: rzucana za pomocą projektora na podobrazie czarno-biała wersja z konturami ruchomych obrazów, a także kolorowa wersja referencyjna do podglądu na monitorach, zestawiana w kilka kolejnych klatek animacji. Do automatyzacji tych procesów powstały dedykowane narzędzia.
     

    Nagrania aktorskie, zarejestrowane w studiu filmowym, poddane były odpowiedniej obróbce, aby malarze otrzymali ujęcia gotowe do przemalowania tzw. obrazy referencyjne. Pierwszym etapem było kluczowanie, a następnym - stworzenie cyfrowej scenografii 2D oraz 3D, w tym modelowanie, teksturowanie, symulacje wody i cząsteczek, efekty świetlne oraz matte painting. Kolejnym krokiem był tracking w przypadku ruchu kamery oraz compositing. W pracach stosowano programy Maya, After Effects, Nuke, Photoshop, PFtrack.
     

    Przygotowany materiał był wykorzystywany przez malarzy podczas tworzenia kolejnych obrazów, a następnie na ich podstawie klatek filmowych, których łącznie na potrzeby projektu powstało ok. 65 000.

    Następnym etapem była obróbka zdjęć namalowanych obrazów, które wymagały ostatecznego ustabilizowania w kadrze i ujednolicenia balansu bieli. Problem ten był szczególnie widoczny podczas łączenia sekwencji malowanych przez kilka osób jednocześnie lub w różnych odstępach czasu. Usunięcia wymagały odbicia otoczenia z połyskującej, świeżej farby oraz przedmioty, które przypadkowo znalazły się w kadrze.
     

     

    Edytowane przez adek


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności