Skocz do zawartości

Laylot

Members
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Laylot's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Ostatnio chciałem ściągnąć ze strony Autodesk'u jakiś service pack / poprawki do 3dsmaxa 2012. Nigdy tego nie robiłem więc tym większe moje zdziwienie było gdy ujrzałem całą listę w zakładce "Updates & Service Packs" (14 pozycji); myślałem, że będzie się to ograniczało do jednego zbiorczego pliku poprawek:( a tu taka niespodzianka. Które z poniższej listy powinienem zainstalować? Autodesk IPv6 Network License Manager for Windows Autodesk IPv4 Network License Manager for Windows Autodesk 3ds Max 2012 Product Update 12 Autodesk 3ds Max 2012 Product Update 10 Autodesk 3ds Max 2012 Product Update 9 Autodesk 3ds Max 2012 Product Update 8 Autodesk 3ds Max 2012 Product Update 7 Autodesk 3ds Max 2012 Product Update 6 Autodesk 3ds Max 2012 Service Pack 2 Backburner 2012.1 Hotfix 1 – Autodesk® 3ds Max® 2012 Hotfix 2 – Autodesk® 3ds Max® 2012 Autodesk 3ds Max 2012 Service Pack 1 Composite 2012 Hotfix
  2. Faktycznie, dopiero teraz sprawdziłem możliwość wybierania, a bardziej odznaczania poszczególnych komponentów podczas instalacji. Więc teraz konkretne pytanie, które z nich mogę z czystym sumieniem odznaczyć. Pracuję na dysku SSD więc jak się domyślacie zależy mi miejscu. 3ds maxa wykorzystuję tylko do wizualizacji architektonicznych bez jakichkolwiek animacji - które elementy mogę odznaczyć? pozdr, L
  3. Mam taki oto dylemat:) Od zawsze instalacja 3dsmaxa w moim przypadku ograniczała się do odpalenia pliku Setup i później do wciśnięcia przycisku Install. Czy są jakieś opcje, komponenty, z których podczas instalacji (albo już po, odinstalowując) warto by było zrezygnować? I czy w ogóle jest to możliwe w przypadku 3dsmaxa. Pytanie może śmieszne, ale wiem, że gdy instaluję Adobe PS, czy np Office ingeruję w opcję instalacji i z wielu rzeczy rezygnuję bo wiem, że nie będą mi potrzebne. Czy z maxem jest podobnie?
  4. Dziękuję SERRATUS. Sprawa już zdiagnozowana - okazało się, że wszystkiemu był winien źle skonfigurowany BIOS, także teraz już wszystko śmiga jak miło. Sprawdzałem sobie dokładnie ilość FPS; przed poprawą BIOSU miałem 5 FPS, a teraz po naprawie jest już 220FPS przy około 7mln poly. Także dla mnie jest OK.
  5. Podepnę się pod temat z takim oto pewnie "lamerskim" pytaniem: Jak mogę sprawdzić (jakiś test) właśnie wydajność pracy w oknach widokowych? Pytam się bo dosłownie na dniach zmieniłem po kilku latach cały komputer i spodziewałem się zdecydowanie większego skoku jeżeli chodzi o wygodę pracy na viewportach, a tu jakiegoś szału niestety nie ma. Mój poprzedni komputer to: Intel Quad Q6600 @2,4GHz RAM: 6 GB Geforce 8600GTS 512MB wynik w CINEBENCH: CPU: 2,64 pts GPU: 15,73 fps NOWY komputer to: Intel Core i7 4820K @ 3,7GHz RAM: 16 GB Geforce GTX 580 3GB wynik w CINEBENCH: CPU: 8,61 pts GPU: 55,31 fps Pracuję na 3dsmax 2013 na sterowniku Nitrous, system Windows 8.1, najnowsze sterowniki karty graficznej.
  6. Laylot

    gtx 760, 770, 780 - wybór

    żeby ułatwić sprawę, na tą chwilę biorę pod uwagę już tylko dwie karty: GTX 760 lub GTX 580, o której właśnie czytam same pochlebne opinie. Co uważacie? Czy zakup ewidentnie lepsze karty pod względem parametrów (GTX 580), ale starszej sprawdzi się w pracy z nowym 3dsmax'em 2014 i nowym v-rayem 3.0, który wyjdzie w przyszłym roku? Czy może dla bezpieczeństwa powinienem jednak poddać się polityce nvidii i kupić kartę z najnowszej serii? Jedyny test gdzie znalazłem porównanie wspomnianych kart znalzałem tutaj: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-760-review-gk104,3542-19.html I choć od lat pracuję na 3dsmaxie, nie mam zielonego pojęcia odnośnie tych wszystkich CUDA, openGL, openCL, directX itp. Pomóżcie proszę, bo muszę na dniach zdecydować się na konkretny sprzęt.
  7. Krótkie pytanie: jakiego testu kart graficznych i ich porównania szukać w internecie pod kątem: 1. pracy na scenie w 3dsmax (czyli zwykły viewport) 2. renderowania z wykorzystaniem GPU (np. w Octane Render) ? z tego co już zauważyłem zwykłe benchmarki i testy na grach nie są żadnym odzwierciedleniem tego jak dana karta grafiki będzie działać w w/w zadaniach.
  8. Witam, Wybrałem już prawie cały zestaw: i7 4820K na płycie ASUS P9X79 16GB DDR3 1600 HyperX Black 128GB SSD Samsung 840 PRO ... brakuje grafiki, i tutaj mam mocno dylemat. GTX 760 ASUS DCUII - około 1000 zł GTX 770 ASUS DCUII - około 1350 zł GTX 780 ASUS DCUII - około 2000 zł Co do samych kart.... GTX 760 ma 1152 CUDA , 256 bit szyna. GTX 770 ma 1536 CUDA , 256 szyna. GTX 780 ma 2304 CUDA , 384 szyna. Teraz pracuję na 3dsmax2012, ale wraz z nowym zestawem przesiądę się na 2014 + v-ray (pewnie w przyszłym roku w wersji 3.0) Moja praca to wszystko co związane z architekturą więc tylko same obrazy statyczne, żadnych animacji itp. Zamierzam również na nowym zestawie pobawić się z Octane renderem więc dobra karta mile widziana:) I teraz co według Was powinienem wydać. Wiem, że najlepiej byłoby gtx 780, ale nie ukrywam, że muszę trzymać budżet w ryzach, więc proszę o konstruktywne opinie tak jakbyście wydawali swoje pieniążki:)
  9. Zdaję sobie z tego sprawę, jednak vray RT nie wykorzystuję. Dla podglądu wolę zrobić szybki render w małej rozdzielczości i o słabych parametrach. Bardziej miałem na myśli vraya w wersji 3.0, o której czytałem w kilku już miejscach w necie i o tym, że renderowanie z jego wykorzystaniem będzie już w pełni opierało się na mocy obliczeniowej samej karty graficznej. Poza tym, chciałem też wciąć na warsztat Octane render stąd moje pytanie odnośnie wyboru karty grafiki. Czy to silnik działający na karcie grafiki właśnie czy na procesorze? Nie ukrywam, że prędkość ma u mnie w pracy jednak ogromnie znaczenie.
  10. Szybkie pytanie odnośnie nowego sprzętu, który właśnie zamierzam kupić. Moja praca do wszystko co związane z architekturą. A to co najbardziej wymagające do obróbka 3d i efekt końcowy czyli wizualizacje. Modeluje w sketchupie, w 3dsmaxie ten sam model dopieszczam i uzupełniam o detale i otoczenie... a silnik renderujący to v-ray v.2.1. Żadnych animacji, sceny statyczne jak to przy architekturze, trochę wnętrz, trochę ujęć zewnątrz. Teraz pracuję na starym procesorze Q6600, 6GB ramu i grafice geforce 8600GTS, więc to już przeżytek:) Na nowej już maszynie chciałbym dokupić Octane render i pobawić się w render na grafice. Widziałem efekty i nie ukrywam - zrobiły na mnie wrażenie. Swoją drogą naczytałem się też o przyszłorocznej premierze v-raya 3.0, który to ma podobno już w pełni opierać się na karcie graficznej, więc zakładam, że prędzej czy później praca na grafice będzie normą. A teraz mój wybór do Waszej oceny: Intel Core i7 4820K @ 4,3Ghz Płyta ASUS P9X79 LGA2011 16GB DDR3 Kingston HyperX 1600 DualChannel Black Dysk systemowy Samsung 840 PRO 128GB Dysk na dane 1TB Seagate Barracuda 7200 64mb/cache Obudowa Fractal Devine R4 Zasilacz Chieftec 750W Nitro 85+ Modularny Chłodzenie Thermalright SilverArrow SB-E 2011 Grafika GTX 760 ASUS DCUII 2GB DDR5 ewentualne zmiany to: 32GB pamięci 256GB SSD Samsung 840 PRO Grafika: ASUS GTX 770 DCUII lub ASUS GTX 780 DCUII Proszę Was tylko o porady co do sprzętu z mocnym uwzględnieniem specyfiki mojej pracy, czyli produkcji statycznych ujęć do celów czysto architektonicznych. Pozdrawiam.
  11. Witam, Mam taki oto problem jak widać na załączonym przykładowym renderze. [ATTACH=CONFIG]92443[/ATTACH] od razu uprzedzę, że poruszam się po v-rayu trochę na przysłowiowego czuja, więc bardzo możliwe, że popełniam jakiś bardzo dziecinny błąd... jednak proszę o poradę: jak zlikwidować poświatę na podłodze przechodzącą pod barkiem, który idealnie leży na płaszczyźnie posadzki. Więc praktycznie nie powinno nic tam się pojawiać, wręcz przeciwnie... powinno chyba trochę być ciemniej. Oświetlenie za oknami (jak zresztą widać) to v-ray light plane. Pracuję na 3dsmax 2012 + v-ray 2.10. Proszę o pomoc.
  12. Po przejściu z 3ds 2009 na wersję 2012 mam kilka problemów, które nie wiem jak obejść. Dwa na tą chwilę strasznie denerwujące to: 1. skrót ALT+W czyli polecenie "MAXIMIZE VIEWPORT TOOGLE" działa tylko jak nie jest zaznaczony jakikolwiek obiekt, wystarczy zaznaczyć jakiś i już skrót przestaje funkcjonować. Nigdy wcześniej (czyli we wcześniejszych wersjach) nie miałem takiego problemu. 2. kolejny problem to skróty cyfr: czyli 1, 2, 3 itd... zaznaczając obiekt "poly" czy "mesh" (zresztą to akurat bez znaczenia) mogę w każdej chwili wcisnąć klawisz np "1" i włączała mi się edycja obiektu w trybie pracy "VERTEX" - to działa:), ale już kolejne wciśnięcie tego samego klawisza powodowało wyjście z trybu edycji... podobnie z pozostałymi klawiszami, czyli "2" na "EDGE" itd. - a teraz ta druga część już nie działa Strasznie przyzwyczaiłem się do takiego działania, czy coś się zmieniło w wersji 2012 czy może jak coś źle robię? Pomóżcie!
  13. Skalpel3d... dzięki, teraz już materiały w ich edytorze wyświetlane są ok. Jednak problem dalej tkwi w czymś innym i stąd jeszcze jedno już bardziej konkretne pytanie, otóż: W swojej kilkuletniej pracy z v-rayem przyszło mi 2 razy zmieniać jego wersję. Pierwszy update to przeskok z wersji 1.5 sp1 na 1.5 sp3. Drugi update to ten opisywany, czyli z 1.5 sp3 na 2.1. I teraz moje spostrzeżenia i pytanie:) Przy pierwszej zmianie (jakoś 2 lata temu) zauważyłem, że render sceny tworzonej na wersji 1.5sp1 i później odpalanej na wersji 1.5sp3 był cholernie przejarany... musiałem w każdym świetle v-raya zdecydowanie zmniejszać parametr "Multiplier" w zakładce INTENSITY. Trochę to było wkurzającej, ale już przy kolejnych nowotworzonych scenach przyzwyczaiłem się i wiedziałem, że w zakładce tej żeby "ładnie świeciło" muszę wpisać liczbę, dajmy na ten przykład 300 a nie jak poprzednio 3000. Teraz, przy wejściu właśnie na wersję 2.1 v-raya sytuacja jest podobna, ale w drugą stronę... otóż render sceny tworzonej w wersji 1.5sp3, a odpalanej w wersji 2.1 jest cholernie CIEMNY! I żeby wszystko było w miarę podobnie jak poprzednio, muszę w/w parametr światła zdecydowanie zawyżać. Dla przykładu: wnętrze gdzie wrzucone były w dwóch oknach oświetlenie v-raya typu plane miały w zakładce "Multiplier" wartość 200 i wszystko ładnie wyglądało na renderze. Teraz, ta sama scena i żeby render wychodził tak samo muszę ten parametr zwiększyć aż do 5000. Czy to normalne? Czy może ja na prawdę popełniam jakiś kardynalny błąd bo po prostu nie znam za dobrze 3dmaxa? Proszę o poradę.
  14. Gammy nie zmieniałem, jest 2,2. Teraz zauważyłem, że w edytorze materiałów kula z nałożoną daną teksturą jest właśnie cholernie ciemna. Natomiast już po wejściu w podgląd samej tekstury (zakładka DIFFUSE i View Image) jest wyświetlana dobrze. Dodatkowo postanowiłem trochę poszperać właśnie w zakładce DIFFUSE danego materiału gdzie mam podpiętą konkretną teksturę... i tam zauważyłem (a jeszcze raz podkreślę, że nie jestem biegły w 3ds), że w zakładce OUTPUT parametr "Output Amount" jest ustawiony na 1,0, jak podwyższam go to i mapa jest jaśniejsza i w podglądzie, i w renderze. Ale byłoby to chore gdybym miał we wszystkich materiałach ingerować w ten parametr prawda?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności