Tutorial pokazuje jak wymodelować kostkę do gry w 3ds maxie. Tutorial dla naprawde początkujących ,mających problemy z tym programem.
1.Tworzymy ChamferBox :
o parametrach:
2.Klikamy prawym przyciskiem myszy na naszym obiekcie i wybieramy Convert To> Convert to Editable Poly:
Uwaga!!
Jeżeli twój ChamferBox wygląda tak(nie ma siatek na sobie):
Kliknij prawym przyciskiem myszy na Perspective i wybierz ,,Edged Faces":
3.Z prawego okno narzędzi wybieramy Polygon:
4.Zaznaczamy teraz nasze ,,oczka", przytrzymując klawisz CTRL:
5. Z bocznego okna wybieramy ,,Inset" .Wyskoczy nam okienko i wpisujemy ,,3":
6.Następnie(także z bocznego okna) wybieramy ,,Extrude" i wpisujemy ,,-2":
7. Powtarzamy punkty 4-6 dla kolejnych ścian. Niżej podaje jak umieszczone mają być oczka :) :
8.Gdy umieściliśmy już wszystkie oczka w odpowiednich miejscach ,zaznaczamy wszystkie(21) oczka (tylko środki) i z bocznego okna wybieramy opcję ,,Grow":
9.Następnie rozwijamy okno ,,Polygon: Material IDs " i w ,,Set ID " wpisujemy ,,2":
10. Teraz nałożymy na nasz obiekt trochę kolorów:) Naciskamy więc na klawisz ,,M".
11. Zamieniamy ,,Standard" na ,,Multi/Sub-Object" :
12.Klikamy na ,,Set Number" i zmieniamy na ,,2" :
13. Klikamy na pierwszym materiale:
14.Następnie zmieniamy kolor na biały:
15. Cofamy do wyboru materiału:
16.Wybieramy drugi materiał:
17.Zmieniamy kolor na czerwony:
18.Wracamy do wyboru materiału (punkt 15) i przeciągamy nasz gotowy materiał na kostke:
Ciąg dalszy pod spodem bo za dużo obrazków jest:)