Skocz do zawartości

magic

Members
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

magic's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Oto problem przedstawiony w filmie http://www.youtube.com/watch?v=0z-V-9z_trw PS Obraz więcej powie niż 1000 słów
  2. Nic nie pomogło, może to być coś ze sterownikiem karty i pewnej niekompatybilności z winem 7. Zainstalowane: Catalyst 10.7 , próbowałem na Open GL, Dx 9 i 10 ,32 jak i 64 bit. wersji. Na starym sprzęcie i Viście hula bezproblemowo. Pozdro
  3. Witam Czy ktoś z userów spotkał się z problemem znikającego menu w 3ds max 2011 w windows 7. Prawidłowy ekran to: Ekran bez ikonek i menu: Po przemieszczeniu kursora w jego miejscu pojawiają się te ukryte ikony tak jakby problem tkwił w odświeżaniu obrazu Problem odświeżania menu zanika, podczas rozwijania górnego menu ale to nie jest sposób, próbowałem pod DX 9 i DX10 , ciągle to samo Może wina leży pod stronie systemu , jakaś niezgodność ?
  4. Dzięki za miłą krytykę , co by było gdyby jej zabrakło ... hmm wolę już nie myśleć ! Co do modelu, są tam zapewne niedoróbki ale jak to bywa nic nie jest idealne na tym świecie. Co do ps , nie jestem za tym, żeby ingerować w obraz już po, wolę żeby takie rzeczy wychodziły naturalnie , poprzez programy renderujące , to one mają ukazywać nam pełną swoją "moc twórczą" , swoje możliwości , które musimy w sposób optymalny wykorzystać, tak aby nasz wysiłek włożony w prace był jak najbardziej po naszej myśli i odwzorowywał to co właśnie chcemy ukazać. PS Do kakaku: To Twoje subiektywne odczucie! Wszystko jest na swoim miejscu. Do Brazniew: A ja wolę w cieniu! Do Sibu: Nawet domyślam się o co Ci chodzi, jednak siatka obiektu robiona była przed MS oraz cała jego modyfikacja była przeprowadzana przed. Takie rzeczy mógłbym wyeliminować dopiero po włączeniu zagęszczenia siatki i jednocześnie w nią wtedy ingerować, jednak tego nie byłem w stanie zrobić ze względu na wiekowy hardware . MS posłużyłem się tylko do efektu końcowego. Pozdrawiam i życzę spokojnej nocy.
  5. W końcu dokończyłem pracę i myślę , że mogę ją umieścić w "dokończonych". Pojazd i scena wykonana za pomocą programu 3ds max 2009, końcowy rendering oraz wyjściowy obraz w maxwell.
  6. magic

    Displacement, pomocy!

    Oto ustawienia materiału: Jak widać na załączonym obrazku ustawienia Displacement to: Height w [cm] = 0,3 Offset = 0,0 Precision = 12, adaptive = odznaczony Smoothing = odznaczony Materiał w sekcji preview , wygląda właściwie, funkcja displacement aktywna. Materiał w renderze , brak aktywnej funkcji displacement: Oto wersja robocza, może komuś będzie się chciało "spróbować" problem! http://rapidshare.com/files/388746198/2_filar_a.mxs Nie wiem co jest nie tak, być może ktoś wie co jest źle w temacie. Z góry dziękuję Pozdrawiam
  7. Mam pytanie odnosnie uzycia materialu displacement w materiale. Nie mam zbyt mocnego sprzetu jednak postanowilem uzyc tej funkcji w renderze, poniewaz trudno sie czasami obejsc bez tego, zeby stworzyc cos sensownie- realistycznego w dzisiejszych czasach! Wracajac do pytania ,mam problem z uzyciem oraz ukazaniem materialu z wlaczona funkcja displacement.Korzystalem na poczatku z gotowych materialow, nakladalem na obiekt i ku mojemu zdziwieniu brak uwzglednionego displacement w obrazie! Czy problem jest w samym obiekcie?Czy trzeba cos wlaczyc w ustawieniach? Sprawdzalem w oknie gl. displacement jest wlaczony, material renderewoany w sekcji preview uwidacznia displacement. Przegladalem juz siec zeby ominac ten problem i nic nie moge pomocnego znalezc! PS Software 3ds max 2009 32, Maxwell Render 2
  8. Dla przykładu stworzyłem obiekt "Sphere" . Na kulę nałożyłem materiał X. Całość odznaczyłem w SG jako nr. 1 . Wewnątrz kuli zaznaczyłem prostokąt z kilku polygonów i odznaczyłem to SG jako nr.2. Na ten prostokąt nałożyłem ponownie materiał X. Na razie brak efektu !. Dalej uruchamiając funkcje Unwrap UVW - face, w "Selection Parameters" odznaczyłem parametr " Select SG " i przypisałem wartość 2. Dalej w " Map Parameters" , odznaczyłem "Planar" i następnie "Best Align". W tym momencie na kuli ukazała się poprawnie usytuowana mapa z poprawnym wyskalowaniem . I wszystko byłoby piknie gdyby normalnie zakończyć pracę, opuścić funkcję "Unwrap UVW" i przystąpić do następnego nakładania innej mapy . Problem w tym , że nie ma tam opcji zapisu tego wszystkiego ( chyba , że jest? ), więc żeby zapamiętać te ustawienie, wystarczy najechać na naszą kulę i kliknąc prawym przyciskiem myszy oraz przejść do funkcji "Convert to : mesh poly" . Właśnie moim oczom ukazała się kula z wewnętrzną bitmapą.
  9. Czy ktoś jest chętny na przybliżenie mi obrazu mapowania obiektu!!! Przeczytałem od dechy do dechy cały wątek, potem próbowałem to wszystko ogarnąć już w samym programie 3ds MAX 2009 ale dalej drepcze w miejscu! Mam obiekt przykładowy jakim jest akurat model pojazdu, mam w nim pogrupowane polygony, model jest jako jeden obiekt , niektóre elementy potraktowane funkcją "detach" a niektóre nie , czyli jako grupy polygonów. Problem w tym, iż nakładam na pewną grupkę A (atrapa) materiał i mapuje to w sposób wcześniej opisany w wątku poprzez funkcję " UnwrapUVW " - Face. A teraz przechodzę do innej grupki B (maska) i też mapuję poprzez tą samą funkcję . Właśnie problem polega na tym, iż po z mapowaniu grupy B, mapowanie grupy A nie jest zapamiętane! Czy po każdej takiej czynności , jest możliwość zapisania dla określonej grupy polygonów, parametrów rzutu tekstury ?
  10. Wszystko w 3D Studio Max 2009 win32 Release 11.0 na Direct3D 9.0( NVIDIA GeForce Go 6600 ) renderowane poprzez plugin w Maxwell Render 1.7.0 win32. :cool: Pozdro
  11. Strasznie długo renderował ten obraz bo ok. 6.5 godzin. przy 12.5 SL . Efekt końcowy taki sobie jednak mam pytania w związku z tym! 1. Czy jest możliwość skrócenia czasu renderingu obrazu wraz z polepszeniem jakości ( nie mam na myśli ustawienia hardware tylko oprogramowania )? 2. Czy Maxwell uwzględnił swoje dodatkowe pluginy typu woda czy trzeba korzystać z tego co proponują inne programy typu DreamScape lub AfterBurn? 3. Kwestia oświetlenia słonecznego , czy jest możliwość utworzenia efektu rozbłysku promieni typu flare oraz czy można słońce wyrenderować o większych rozmiarach? 4. Jak włączyć zachmurzenie i czy jest taka opcja ( phisycal sky ) ? Z góry dzięki za udzielenie odpowiedzi :cool:
  12. Problem rozwiązany ! Jednak dobrze szukałem ale źle patrzyłem ! Wszystko w ogólnych ustawieniach ! :cool:
  13. Witam Mam pytanie odnośnie renderowania sceny w Maxwell 1.7.0 poprzez 3DS MAX 2009! Rendering odbywa się poprzez plugin , uruchamiając podprogram . Problem w tym, iż nie wiem gdzie mógłbym ustawić czas renderingu, standardowo ustawiony na czas 30 minut, co konsekwencją jest niska jakość utworzonego końcowego obrazu tzn. widoczna ziarnistość , która jest negatywnym efektem , psującym efekt renderowanego obrazu. Próbowałem zmienić to ustawienie w menu "Render Setup" jednak nie byłem w stanie tej funkcji odnaleźć! Może mała podpowiedź ze strony zainteresowanych forumowiczów !? :cool:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności