witoldw
Members-
Liczba zawartości
23 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
witoldw's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Rozdziałka w kamerze dokładnie taka jak w obrazkach (nie przeskalowywałem) czyli np. 1280x1024. Czas rederu to ok. 10 h na każdy obrazek, żeby się pozbyć ziarna - 4 rdzenie po 3 GHz. Ale po 5 h jest nieźle. Przy okazji: gdzie bezpłatnie (lub za niewielką opłatą) wstawiać obrazki, żeby uzyskać lepszą jakość, bo na fotosiku mi zmniejszyli z 600 kB na 200 i straszne ziarno i brudy powychodziły, czego nie ma w oryginale.
-
Projekt nie mój, ale jak ktoś ma ochotę to może wyrazić swoje zdanie. Modele krzesła i ozdobnej ramy na lustrze pobrane z sieci. Soft: Blender, Indigo.
-
Trochę się pozmieniało. Mam nadzieję, że w poszło w lepszą stronę.
-
Ziarno nie pochodzi z blendera tylko z renderera zwanego Indigo, który wymaga niestety długich czasów wypalania w celu uzyskania należytego efektu. W przypadku pracy umieszczonej w WIPie nie mam czau na kilkunastogodzinne wypalanie przejściowego obrazka. Docelowo będzie żyleta.
-
W ramach odskoczni od modelowania kościoła wykonuję wizkę łazienki. Aktualnie wygląda tak: Pomoc mile widziana. Soft - blender + indigo.
-
Updejt. Widok od południa: Widok zachód: Portal siatka:
-
adam_m "Nie podoba mi się otoczenie, niszczy całościowy odbiór sceny. Wiem, ze przy takich wysokich budowlach zawsze jest problem z "zabudowaniem" nieba, ale to co zaproponowałeś, źle się komponuje." Mi się też otoczenie nie bardzo podoba. Aby otoczenie wyglądało w miarę wiarygodnie, to by trzeba było posiedzieć na nim dłużej niż nad głównym modelem,a sami wiecie jak to jest - nie ma czasu, cierpliwości, chęci, itp, itd. Pewnie zostanie z niewielkimi poprawkami tak jak jest, ewnentualnie zrobię jeszcze jakąś wklejkę. "przedstawiasz kościół gotycki, który jest zbudowany w wątku ceglanym nowożytnym. Dla fachowca (konserwatora) to poważny błąd, laik tego nie zauważy. Pewnie miałeś ten sam problem, który miałem ja ze swoim kościołem, czyli brak odpowiednich textur cegieł." Dokładnie tak. Znaleźć teksturę cegieł w odpowiednim wątku, z przybrudzeniami i bez nadmiernego tilingu przy tak dużej powierzchni do pokrycia - to jest jakiś problem. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że w co najmniej kilku miejscach cegły są układane różnie. Nad mapowaniem profili jeszcze popracuję. Na koniec tego posta chciałbym jeszcze zaprezentować podejście do widoku nocnego. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c7fda23819ff1499.html
-
Dzięki za komenty. Tutaj linka do siatki maswerków. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e552e19913aeb65d.html Zamiast siatki kościoła daję kilka "widoków krawędziowych".
-
Od pewnego czasu wykonuję model istniejącego w realu gotyckiego kościoła pod wezwaniem św.Mikołaja w Brzegu.. Modeluję ze zdjęć i znalezionych w sieci przedwojennych niemieckich rycin (częściowo nieaktualnych, ale pozwalających uchwycić proporcje). Front prawie gotowy (drobne poprawki np.dachówki, niektóre cegły itp.) Otoczenie kościoła nie jest oryginalne. real foto: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7b3ff52b45ebd1e7.html widok 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8ab486f5c1fe6d3d.html dwie wieże http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/345a1db6adb5ae61.html maswerk http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9af2a41960a5333e.html Komenty i podpowiedzi mile widziane. Soft: blender 2.48 + Indigo 1.1.18.
-
1.Są cegiełki, które w 100% spełniają moje wymogi, ale są niestety płatne. http://www.arroway-textures.de/en/products/bundle/contents - np. bricks002, 009, 013. 2. Jeżeli rozmiary tekstury są takie jak podałeś, to są oczywiście wystarczjące. Na moim monitorze tekstura wyglądają raczej kiepsko (jakieś np. 300x300 pikseli). Może to kwestia rozdzielczości samego renderu. 3. W dalszym ciągu wydaje mi się, że cegły sa za duże. Ja ich oczywiście nie mogę ich zmierzyć. Prównałem render z referką, ale nie będę się upierał (może wybrałem złe fragmenty). 4. Zamieszczam moje wstępne próby (bez dokłandego układania i bez bumpa). Na razie nie jestem zadowolony. 5. Nie krytykować mi kościoła. Dopiero co zacząłem. Jeszcze nie czas i nie ten wątek.
-
Witam. 1. Pozwalam sobie zabrać głos w tym wątku ponieważ niedawno zacząłem modelowanie innego istniejącego kościoła gotyckiego i napotkałem problemy "ceglane". 2. Szukałem w sieci przyzwoitej rozdzielczości tekstur podniszczonych cegieł ułozonych w wątku gotyckim i niestety nie znalazłem niczego zadowalającego. Jak już znalazłem wątek gotycki, to były "za ładne", jak były podniszczone to za mała rozdzielczość itp. 3. Wydaje mi się, że cegły na Twoim modelu są nałożone w złej skali, tzn. za duże. Za mała rozdzielczość tekstury. Nie trzymają wątku gotyckiego (co wynika pewnie z pkt2.) 4. Dałbyś zbliżenia i siatke maswerków. Bym se chętnie poogladał jak sobie inni z nimi poradzili. 5. Trzymam kciuki i czekam na postępy.
-
Soft to Blender + Indigo. Dzięki za komenty.
-
Witam. Ostatnio wykonałem poniższą scenę. Komentarze mile widziane. Dzięki. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cfc3a446a2cb4fc2.html Fragment w wyższej rozdzielczości. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/10920ae60bc3e12d.html
-
Witam Jako że to moje pierwsze zwierzątka 3D, chętnie skorzystam z Waszych podpowiedzi. Tekstura na modliszce trochę się rozjechała bo poprawiałem model. Nałożę porządnie od nowa jak skończę model. "Ramiona" się trochę powyginały, ale rozstawiałem na szybko do sceny, w modelu właściwym są takie jak trzeba.
-
Taki skromny wiz pokoju audio + video. Modele sofy i fotela nie moje. Z góry dziękuję za komenty.