darknaner
Members-
Liczba zawartości
66 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
darknaner's Achievements
Newbie (1/14)
23
Reputacja
-
Witam serdecznie, natknąłem się ostatnio na wątek„kwestie prawne – kopia/przywłaszczenie”. Nurtuje mnie pewne pytanie. Niechciałem robić offtopa tam więc otwieram nową dyskusję. Z góry zaznaczam, że nie jestemstałym bywalcem, może taki temat już kiedyś się pojawił ale nieznalazłem. Do rzeczy... Sytuacja następująca: (hipotetycznie) Robię portfolio, wizualizacja wnętrza.Chcę poćwiczyć warsztat pod Coroną. Nie chcę lub jestem po prostu za wąski w uszach aby zaprojektować od zera coś równie dobrego (wraz z architekturą doborem wszystkich elementów wnętrza) W tym celu biorę zdjęcie projektu wnętrza lub architektury i staram się odwzorować. Oczywiście wnętrze zaprojektowane przez jakiegoś designera/firmę i zrealizowane w rzeczywistości. Efekt: obrazek, podobne ujęcie, podobny/identyczny aranż. Itp. + jakiś VR 360, Zapewne różne szczegóły (dodatki wewnętrzu, bibeloty, mniejsze meble). Chodzi o to, żeby odwzorować zdjęcie możliwie jak najlepiej (materiały, światło itd). Tak aby ostatecznie powstała wizka była jak najbardziej realistyczna i klimatem zbliżona do zdjęcia referencyjnego. Wizkę umieszczam na swojej stronie itd. Publikuję gdzie popadnie. Oczywiście z wyraźną adnotacją kto zaprojektował wnętrze i gdzie opublikowane zostały zdjęcia„bazowe”/inspiracyjne. Co jeśli wizka będzie nie do odróżnienia od zdjęcia na pierwszy rzut oka. Jak się na coś takiego zapatrujecie z punktu widzenia praw autorskich i „dobrego smaku”. Wolno czy niewolno? Oczywiście chodzi o publikację a nie o samo wykonanie czegoś takiego i schowanie do szuflady. Mieliście jakieś doświadczenia prawne związane z czymś takim? Ktoś się do was zwrócił z pretensjami a może wręcz przeciwnie?
-
Pojazd 3D: Triumph Speed Triple
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Galeria 3D (Finished Works 3D)
Dziękuje serdecznie za konstruktywną krytykę, no i za fronta oczywiście. Miło słyszeć że się podoba. Troszkę zwaliłem sprawę z tymi gradientami ale zapomniałem zapisać do 16b i potem już poleciało. Na przyszłość będę pamiętał Kierunków… fakt nie ma … i nie będzie :) -
Witam szanowne zgromadzenie. Po dłuższej przerwie odgrzebałem stary model i pobawiłem się studiem. Oto efekt. Zachęcam do komentowania. Soft: oczywiście max + vray + PS Pozdrawiam. [EDIT] POPRAWIONE GRADIENTY ;)
-
Prosty problem, "mechaniczne ramie"
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Rigging & Animation
dziala, dopiero teraz mialem czas do tego sie zabrac thx za pomoc wszystkim pozdro -
Prosty problem, "mechaniczne ramie"
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Rigging & Animation
powinienem od razu napisać dokłądnie, sorry, tak więc: chce zrobić mechanizm takiego okna jak tutaj http://olisa.se/index.php?d=win_wood&sub=win_wood_sidesving i animacje jak sie otwiera i zamyka... ale do tego musze je zrigowac najpierw a nie wiem jak wypróbuje sposób Kris_R i dam znać. edit: powinienem od razu napisać dokłądnie, sorry, tak więc: chce zrobić mechanizm takiego okna jak tutaj http://olisa.se/index.php?d=win_wood&sub=win_wood_sidesving i animacje jak sie otwiera i zamyka... ale do tego musze je zrigowac najpierw a nie wiem jak wypróbuje sposób Kris_R i dam znać. edit: próbowałem PathConstraint ale chyba coś źle robie... wyciągam tą opcje z animation->constrains_>patch const... ale do czego ją mam zastosować do końcowej kości? bo jak tak zrobie to nic to nie daje tak to u mnie wogule wygląda: nr 4 to moja oś po której ma sie poruszać punkt 3 dobże sie wogule do tego zabieram? -
Rzut z góry? A po co :P ? (nie chce mi się odpalać sceny bo to całe 10 minut czekania :P) świecone vray Sun + vray dome light z domowej roboty hdr-ką na bazie 360-ki nieba z cgtextures.com, zapisywane do tifa na 32 bity ( nie wiem po co… chyba tylko żeby mi się dysk zapchał :D) , LWF jak już wspomniałem, irr map (medium) + lc na 1000, + wyrenderwowane dodatkowe kanały np. diffuse żeby sobie nasycenie kolorem w poście podkręcić, i pare innych. Na asfalcie vraydisp, material asfaltu zbudowany na compositach. I to chyba tyle z istotniejszych rzeczy.
-
Architekt: http://www.rearquitectura.cl/loftsyungay2/index.php (jak mogłem zapomnieć?) Kubaswielgus: nice postpro, widzę ze wydostałeś ciepłe barwy z asfaltu a specjalnie je schłodziłem :) pyzatym nie chciałem żeby obraz był przesycony kontrastem i przegięte postem. chudy: motor miał być na pierwszym shoocie nawet zrobilem render ale bardzo odciągał uwage od budynku, na drugim za to jest tylko kadr go nie pokazuje a nie chciałem go przestawiać, w sumie mogłem no ale... (jeśli energii starczy to przysiądę do tego poraz kolejny blanki: balkony w oryginale są od strony ulicy z widokiem na stare domy i port więc nie ciekawie raczej. Simonhc beton w parterze = chodnik?, owszem pustawo brakło mi ramu. Ale mysle ze to przez zbyt duże tekstury i niepotrzebne modele w środku których i tak nie widać, powinienembyl się skupić na zewnętrznej części w dzień a modele wnętrza do nocnych renderów... kadry kadry kadry, zawsze mam z nimi problemy Xiz0r : „złamać beton+ kolory blach większą ilością zieleni?” – nie kumam… „drzewka donicowe” miałem stawiać, ale brakło ramu, wygląda na to ze będę musial powalczyć z wielkością tekstur Thx, nie spodziewałem się tak dobrego przyjęcia:) tataj troche faktów... moze kogoś zainteresują 2 beuty, jeden stary test, drzewka i pare shootów z viewportu http://naner.m-host.pl/pliki/3d/loft/no_post/1.jpg http://naner.m-host.pl/pliki/3d/loft/no_post/2.jpg http://naner.m-host.pl/pliki/3d/loft/no_post/blachy.jpg http://naner.m-host.pl/pliki/3d/loft/no_post/street.jpg http://naner.m-host.pl/pliki/3d/loft/no_post/city1.png http://naner.m-host.pl/pliki/3d/loft/no_post/city2.png
-
Witam. Kolejny etap szlifowania umiejętności. Po uporczywych walkach z kompem, wrzucam, możliwe że można by było coś jeszcze z tego wyciągnąć ale ze spełniło moje założenia (chyba) to kończę (miało być w miarę szybko, i w miarę komercyjnie). Jeśli starczy czasu to dojdą jeszcze nocne, podeszczowe rendery. Jak najbardziej mile widziane komentarze i krytyka. dla formalności: max2011, vray, delikatny ps, lwf. modele z 3 rendera: luzko, krzeslo, lezak = darmowe every. hi resy: hi1 hi2 hi3 hi4 pozdrawiam.
-
Prosty problem, "mechaniczne ramie"
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Rigging & Animation
no analogia jak najbardziej słuszna... stopa to punkt nr 3 wszystko zrigowalem ale źle mnie zrozumiałeś. zrobiłem to na spline solver, w sumie to korzystałem z tego tutka http://www.3dvalley.com/tutorials/rigging-robotic-joints-in-3d-studio-max i właśnie nie wiem jak zrobic żeby nr 3 poruszal się po lini prostej tylko i wyłącznie jakiś constrain? Czy jakieś myki ze splinem? -
Jestem zielony w riggingu więc pytam bo nie mogę tego rozgryźć musze zrobić coś takiego jak w załączniku (narysowane na szybko) czarne elementy to ramiona, czerwone kółka to łożyska w których sie obraca wszystko zrobiłem ramie na bonesach, zlinkowalem (poprawnie działa mi łożysko 1 i 2) nie wiem jak zmusić element nr.3 żeby poruszał się po szynie po zaznaczonej osi i w jakimś określonym zakresie, element 4,5 to boxy łożyska z cylindrów (wszystko proste żeby załapać metodę) kości przebiegają u mnie od elementu 1 > 2 > 3 (jeśli to istotne) z góry thx za pomoc
-
Rzut okiem na Composite w 3ds Max 2011 (aka Toxik)
darknaner odpowiedział adek → na temat → Aktualności (mam newsa)
niech mi ktoś powie... dlaczego mialbym uzyc do tego wlasnie composita zamiast (jak zwykle) PS. zakładając ze go mam. ma jakieś specjalne zalety których nie ma ps? -
scena 3d Air Force Academy Chapel
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Work in progress (WIP)
a tooo... Takie samo (z drobnymi różnicami) jest w oryginale. To jakieś szkoło/szyba do wewnętrznego pomieszczenia, te białe fugi to (nie wiem jak to nazwać) przedziałki na tych szybach, są wypukłe. z racji tego ze wyszlo całkowicie czarne to malo co tam widać i ogólnie lipa, co prawda na moich referkach te elementy też są całkowicie czarne ale... wiadomo... nie takie czarne. neistety proejkcić stoi chwilowo... maturka itp -
scena 3d Air Force Academy Chapel
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Work in progress (WIP)
nadal. To chyba max co moge wycisnąc z kompa. 3 i troche mln poly + zielko w proxy -
scena 3d Air Force Academy Chapel
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Work in progress (WIP)
thx, up poszedl do pierwszego postu. srodek faktycznie cienko bo dopiero testy. niebo mialem takie na orginalnym zdjeciu co podkladalem, nawet mi sie to podobało, taki blur od wiatru. Ale uwagi cenne. dopiero wczoraj znalazlem magiczny przycisk "do not affect color" dzięku któremu gamma 2.2 nie wypłukuje mi kolorów :P czarne z bialymi fugami? gdzie one są bo nie wiem o czym mówisz. i co z nimi nie tak? -
Reflection glossiness, kolejny dziki problem
darknaner odpowiedział darknaner → na temat → Rendering / Lighting / Shading
... facepalm ... thx... działa usuńcie posta bo aż wstyd :|