-
problem z bipedem przy przesuwaniu postaci
Jakbyś napisał po japońsku tobym zrozumiał mniej więcej tyle samo co teraz ;]. A tak na serio. Czy byłby ktoś tak miły i napisał nieco bardziej po polsku jak sobie z tym poradzić
-
problem z bipedem przy przesuwaniu postaci
Mam taki problem. Wymodelowałem sobie pewną postać. Składa sie ona z wielu części np. ręce tułw, głowa itp. Utworzyłem do niego bipeda, odpowiednio go ustawiłem i przypisałem do kości odpowiednie części modelu (za pomocą modyfikatora Physique). Wszystko ładnie sie animuje i takie tam. I teraz problem. Jak chce przesunąć ową postać na planszy, to w wyniku tego przesunięcia "rozczłonkowuje" i rozciąga mi sie cały model łącznie ze szkieletem. To bardzo komplikuje mi prace, gdyż mam wiele takich samych moedli z taką samą animacją na jednej scenie i w chwili obecnej musze szkielet i animacje każdej postaci robić oddzielnie... Czy to normalne by przy przesuwaniu szkieletu razem z postacią rozwalał sie cały model? Czy da sie jakoś temu zaradzić?
-
Efekt zlewających sie cząsteczek
Już sobie z grubsza poradziłem ;p. Teraz jeszcze jedno pytanie mam. Czy moge jako owe cząsteczki przypisać dowolny stworzony wcześniej przez siebie obiekt, czy jestem ograniczony do standardowych kształtów?
-
Efekt zlewających sie cząsteczek
Mam pewien problem. Otóż potrzebuje zrobić taką animacje na której będzie efekt "zlewających" sie cząsteczek. Mianowicie mam ustawione na przeciwko siebie 2 zbiory punktów (Z góry jest określona i widoczna ich ilość). Podczas animacji z tych dwóch zbiorów "uchodzą" cząsteczki i podążają przed siebie i "spotykają" sie w pewnym moemencie i zaczynają tworzyć zbiór złożony z tych 2 cząsteczek. Nie mam wielkiego doświadczenia, ale póki co znalazłem jakieś obiekty w grupie "Particle System", ale mam pewne problemy z odpowidnim skonfigurowaniem opcji. Mianowicie jak pisałem wcześniej chce, aby cząseczki nie były tworzone w trakcie animacji, tylko na samym jej początku była ich pewna liczba i tylko ta liczba sie poruszała. Następnie "źródło" emisji jest punktowe, a mnie raczej chodzi aby cząsteczki były emitowane z np. prostokąta i wychodziły przez jeden z boków. I teraz pytanie, czy ktoś wie jak skonfigurować i jaki obiekt, tak by otrzymać powyższy efekt. Tudzież czy jest jakiś inny sposób na zrobienie tego?
-
transformacje
nie działa... Dalej moge obracać tylko wokół jednej osi, niezależnie od widoku. Dalej też nie mam pomocniczego układu współrzędnych na którym sie zaznacza oś obrotu... EDIT: Znalazłem opcje w menu...
-
transformacje
Witam, To są moje początki z 3d maxem i już coś napsułem. Mianowicie gdy chce obrócić, przesunąć czy przeskalować obiekt, nie pokazuje mi sie pomocniczy układ współrzędnych, przez co wszystkie transformacje musze niejako na oko robić. Jest to o tyle kłopotliwe, że bryły dają obracać sie tylko wokół jednej osi, przez co w sposób znaczący ograniczone mam możliwości... Na samym początku pracy owy układ pojawiał mi sie, ale musiałem niechcący coś przestawić... Nie opanowałem jeszcze wszystkich opcji a ich mnogość mnie nieco przytłacza, więc prosze o pomoc w tym dziale :).
gooziec
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta