Jump to content

bakenbauer

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About bakenbauer

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Witam, Walczć z multi teksturą materaca, podzieliłem model na 3 części po dodaniu wstępnych tekstur które planuje dopracować UVWmap za każdym razem pomiędzy warstwami różnych tekstur mam czarną strefę. Dodam ze każdy materiał ma tą samą wartość displace o niskiej wartości 5. Nie wiem co jest przyczyną i jak stworzyć gładkie przejścia co robie źle jak do tego podejsci by naprawić ten błąd który nie daje mi od paru dni spokoju . Dodaje wynik renderu http://zapodaj.net/311f73a9ed0da.jpg.html proszę napisać jeśli mam dodać jakieś innego typu parametry . żadnych modyfikatorów do tego modelu nie używam Bardzo proszę o pomoc
  2. Czy nikt na prawdę nie spotkał się z podobnym problemem? przeszukałem wszystkie podobne wątki i nic nie znalazł co mogło by wpłynąć na taką zmianę. Przez pół roku robiłem tylko pojedyńcze klatki do wglądu a nie sądziłem że wyniknie jakiś porblem podczas dłuższej sekwencji. Bardzo prosze o jakąkolwiek pomoc mam do zaliczenia szkoły ten projekt a czasu zostało mi coraz mniej . Testuje co krok nowe ustawienia ale nie znalazłem przyczyny tak dziwnego zachowania.
  3. Witam, Widzę że parę podobnych problemów zostało opisanych. W moim przypadku mam bardzo dziwne plamy w momencie utworzenia sekwencjii w większym zakresie. Dodam że pojedyńcze klatki z ujęć wychodzą poprawnie jednak po jakieś 3-4 klatce kiedy zwiększę zakres renderingu zaczyna się robić jakieś dziwactwo którego nie mogę zlokalizować. Co mógłbym, podesłać by ktoś mi doradził jak sobie poradzić z tym problemem bo cięzko zebym 800klatek robił pojedynczo. przykład problemu. Bardzo prosze o jakieś sugestie bo do końca niewiem co zrobić z tym problemem
  4. Witam przymierzam się do nauki animacji i na początku przy analizie modelu z przygotowaną ścieżką ruchu nie mogę zmienić położenia tego modelu wraca do startowej pozycji. Chciałbym prosić o wskazanie przyczyny ze screena które podczas zmiany pozycji twory żółtą żyłkę która zapewne wpływa na uniemożliwienie zmiany pozycji.
  5. Witam, Mam problem z ostatecznym wynikiem renderu danej tekstury. Posiadam dobrej jakości tekstury diffuse/saturation/bump dlatego wina leży przede wszystkim w braku umiejętności. http://img844.imageshack.us/img844/8611/texturew.png Zdiecie obrazuje teksture w material editor/silnik mental ray oraz pod mój rezultat. Przed wszystkim nie satysfakcjonuje mnie słabe wybrzuszenie poszczególnych kamieni do tego materiał wydaje się rozmyty nie wiem czy to nie wina odpowiedniego dopasowania pod mapping niemniej spędziłem pare godzin nad testami i nic. Próbowałem również paru opcji z większym parametrem bump , niestety na marne. Nie wiem co jest problemem , na początku testów wyszło zadowalająco potem po paru edycjach już nie potrafiłem powrócić do odpowiedniego efektu dlatego zgłosiłem się o pomoc do doświadczonych forumowiczów. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
  6. dzięki za pomysł jak tylko zrobie to o czym pisze to odświeże temat.
  7. Witam, pracą którą się zajmuję na tą chwile pod kątem pracy inżynierskiej jest budynek z przedwojennego zdjęcia ukazujący budynki z ulicy Pawiej w Warszawie na miejscu którego jest ówcześnie moja szkoła. http://imageshack.us/photo/my-images/198/pawia.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/820/pawia03.jpg/ To jest jedna z nielicznych zabudów które przetrwały po eksterminacji Getta warszawskiego podczas 2 wojny światowej. Moim celem jest przedstawienie zmian zagospodarowania terenu na przestrzeni wieków na danym przykładzie. Odzwierciedlenie wizualizacji na podstawie 2 zdięć nie jest proste z moim doświadczeniem. Problemem był wymiary które udało mi sie uzyskać po części ze zdięć lotniczych Warszawy które można obejrzeć w programie Google Earth. http://imageshack.us/photo/my-images/20/pawia1945.jpg/ Jak widać da sie uzyskać dane ukazujące długości działek . Wysokości są dla mnie niestety tajemnicą ze względu na brak możliwości uzyskania jakiś dokumentacji z tamtego okresu więc zostaje mi podejscie do tematu troche na oko wykorzystując możliwości jakie dają mi tylko i wyłącznie te 2 zdięcia. Tak wiec co dalej za tym idzie powstają kolejne problemy a mianowicie uzyskanie odpowiedniego widoku z kamery by dało sie nałożyć render z wizualizacji na zdjęcie . Próbowałem wielokrotnie walczyć z budynkami i odpowiednim kadrem jednak nie wychodzi to jak powinno. Do takich wniosków doszedłem dopiero po tym jak stworzyłem według siebie rozsądnym podziałem wysokości na piętra i rzędy okien co widać na zdjęciu z 3d maxa mija sie w dużym stopniu z przedstawieniem odpowiedniej wartości wizualizacji względem zdjęcia. http://imageshack.us/photo/my-images/269/zrzutpawia.jpg/ 2 budynek pawia57 zupełnie nie nachodzi sie pod kątem zdjęcia nie wspomnę już o głównym wejściu budynku z pawiej 55. Te problemy nakłoniły mnie do założenie wątku i szukania pomocy u doświadczonych osób z tego forum. Bardzo możliwe że robie jakieś błędy dlatego zostawiam też paczke z plikiem. https://rapidshare.com/files/668716235/pawia_555.rar Wartość bez tekstur wiec na 1 rzut może wyglądać mało ciekawie. Jeśli kogoś zaciekawiła moja prace i chciałby mi pomóc będe bardzo wdzięczny bo nie ukrywam że od jakiegoś czasu błądze jeśli przyszło do konkretnych ustawień a nie bezwartościowa wizka na oko to jak widać po prostu sobię nie radzę a może postawiłem sobie za wysoko poprzeczkę i za mało informacji mam by stworzyć wartościową wizualizacje. Spokojnie jestem w stanie zacząć od początku robić okna , filary i gównie wejście jeśli ktoś wskaże kierunkiem do ustawienie odpowiednio bloków ścieżki i drogi pod kamere. Co do szczegółów to używam 3dmaxa i planowo chce użyć renderu mentalray daylight z ustawieniem datowym pod te zdjęcie. Obecnie zbieram tekstury pozwalające nadać realistyczną wartość pracy. Mam nadzieje ze temat wzbudzi zainteresowanie i rozwinie sie dyskusja która pomoże mi dalszą realizacje projektu
  8. Kurcze już myślałem ze to załatwi sprawe, po twojej instrukcji puściłem szybki render i przeszło potem zrobiłem lekką zmiane perspektywy i wyszedł ten sam problem :(
  9. Dzięki za komentarze, niestety nic nie pomogło. Skorzystał bym z propozycji import/export OBJ niestety moje modele mają nałożone kości i skóre i tutaj też mam problem bo chciałem zrobić jak pisałem i zloadować modyfikator niestety niejest tak jak w poprzedniej wersji i wszystko ciągnie sie jak guma a niechce zacząć wszystkiego od poczatku :( Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak dorawać się do tego problemu? Vond dzięki spojrzałem na asset tracker (shift+T) ale niestety nie znalazłem tej opcji o której piszesz może dało by sie jeszcze to jakos rozwinąć ?
  10. Witam dostałem już używany model do przerobienia i po edycji zdałem sobie sprawę że nie jestem wstanie zrednerować sceny gdyż podczas renderingu mental ray analizuje jeden z elementów tego modelu po czym cały program się krzaczy. Widać ewidentnie ze na danym obiekcie jest cos nałożone do czego niejestem wstanie dojść i tego usunąć. Dodam że przed moją edycją model zwierał na poszczególnych obiekatach modyfikator Displace z bitmatą w formacie tif. Pomimo usunięcia go z modelu program pomimo nzjaniższych parametrów wyłączonego FG nieprzeżuwa i nie daje mi możliwości dalej realizować projekt. Bardzo prosze o pomoc i wskazanie miejsca gdzie moge wyczyścic w pełni model bo pomimo nałożonego stanardu na model nadal coś nie pozwala zrdenderować wynik.
  11. Witam przygotowałem rigi oraz skin modelu i teraz chciał przenieść cały model do innej sceny. Próbując przeimportować za pomocą FBX dostaje model z dummy zamiast szkieletu który w żaden sposób nie przedstawia przygotowanej przezmnie postaci. Przyznam ze jestem w rozsypce , zrobiłem pare modeli wkładają w nich bardzo dużo pracy przy modyfikatorze skin i nie sądziłem ze napotkam problemy przy przenoszeniu gotowych modeli. Bardzo proszę o rady w celu uporania sie z tym problemem bo ciężko mi sobie wyobrazić zaczęcie wszystko od początku w 1 scenie.
  12. Witam Mam problem z blueprintem. Cały czas jest bardzo niewyraźny przez co nie moge skupić się na detalach i przyznam ze utrudnia mi moją juz i tak powolną prace. Oczywiście niejestem ignorantem i przeczytałem dział FAQ wraz z najwazniejszym tematem http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232 Zaznaczyłem wsztystkie opcje i niestety nic nie poprawiło tego problemu. Bardzo prosze o rade doda ze pracuje na 2011 i przyznam ze troszke sie gubie w dziale "M" Materials moze jest tam coś co mi umkneło. Bardzo proszę o pomoc
  13. Witam, Z błahej przyczyny zrobiłem Reset ustawień w maxie co spowodowało zmianę skrótu klawiszowego związanego z zoomem w rolce oraz rotacją z Altem(teraz wciskając rolke mam opcje Stroke). Naprawdę nie wiem jak wrócić do tych podstawowych ustawień a nie chce reinstalować programu dlatego też zwracam się do was o pomoc.
  14. ok rozumiem, sory pogubilem sie bo slepo patrzyłem na tutorial który ma inny layout przez co te opcje są bardziej kolorowe niż u mnie. Juz do wszystkiego doszedłem dzięki. tak to wygląda u mnie a tak na filmiku http://img151.imageshack.us/img151/6816/lolsdf.png pzdr
  15. Witam Mam problem na samym poczatku z podejściem do animacji. Rigowanie jak i skining spokojnie sobie edytuje. Jednak mam problem do przejścia w animacje. Według tutorial który teraz anazliuje jestem w stanie przejsc do tej opcji tylko jak stworze bipeda. niesety moja opcja do przejscia wygląda następująco. http://img100.imageshack.us/img100/4040/75642125.jpg Niewiem co źle robie bądź czego nierobie, nic nie zaobserwowałem w tutorailu co by w jakiś sposób odblokowywało tą opcje. Bardzo prosze o pomoc pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy