Witam, rozpoczynam swoja zabawe z brazilem (generalinie wogole z 3d) wiec prosze o wyrozumialosc.
Moje pytania:
Brazil v1.0
1. Brazil lights - po instalacji mam: omni, spot, directional, rectangle area, disc area.
nie mam sky light w swiatlach brazilowskich - wszystko ok?
pytam pozniewaz we wczesniejszych postach na forum zalecacie oswietlanie scen sky lightem w celu uzyskanmia
poprawnych cieni, tzn. mam uzywac sky lighta ze swiatel standart z maxa?
Defakto sky light ze standart wogole nie wplywa na rendering brazilem - w moin przypadku oczywiscie.
2. Luma server i photon map server.
Robie rendering przykladowej scenki - pomieszczenie ok 25 m dlugosci.
kilka okien i na zewnatrz swiatlo omni. Przy renderingu z Luma server
jest w miare ok (wychodzi troche syfow - ale zwiekszajac View rate i bawiac sie Shade rate
da sie uzyskac w miare poprawny render). Przy uzyciu photonow kleska:( -
wyglada to cholernie nienaturalnie, max search radius mozna ustawic na min 2m (mniejsze wartosci to syfy)
i powoduje to strasznego blura ktory jest nie do zaakceptowania. O cieniach nie wspomne
nie ma ich praktycznie wogole. Czy przy tak duzym wnetrzu mozna uzyskac
w miare poprawny render z cieniami. Tzn chodzi mi o to czy mozna ustavic max search radius na jakas
mala wartosc - bez zwiekszania fotonow do extremalnych wartosci? Diffuse deph nie pomaga.
Chodzi mi o uzyskanie cienia od przyslowiowego pudelka od zapalek. Jest taka mozliwosc skoro
nie moge ustawic max search radius na male wartosci?
Czy jest wogule sens uzywania photonow w takich przypadkach?
Czy zostawic photony i renderowac wylacznie kozystajac z luma server?
3. I ostatnia sprawa materialy brazilowskie i GI:
z tego co zauwazylem ustawienia GI posiada tylko material Brazil Utility.
Co z reszta materialow brazilowskich? I jak sie to ma do materialow standardowych?