Witam
Być może mój problem jest banalny, dopiero co zacząłem z hdri, lecz ile już różnego rodzaju wątków i toturiali przejrzałem tyle razy nie znalazłem na tą kwestię odpowiedzi.
Chodzi mianowicie o wysokość horyzontu na renderze. Wiadomo że prawidłowo ustawiony hdri ma linie horyzontu na wysokości lini horyzontu z infinity plane, lecz czasem chciałoby się trochę oszukać to, dopasowując to tak żeby jak najlepiej wyglądało. Można to zrobić zasadniczo na 2 sposoby
- vertical rotation w materiale (choć to może pasować tylko do jednego ujęcia - 'podnosi' się tylko część tła, inną opuszczając - dość
kłopotliwe przy 5 renderach z różnych stron)
- przy użyciu zewnętrznego progamu zmienić hdri samo w sobie (tym z kolei można zepsuć hdri, zwłaszcza na górnych 'szwach',
poza tym to dośc kłopotliwe jeśli znowu chcielibyśme coś zmienić.
Obie te metody mogą zadziałać, lecz są po prostu strasznie czasochłonne. Nie ma jakiegoś prostego maxowego sposobu?
Pozdrawiam.
P.S chodzi np o manipulowanie horyzontem w takim oto bardzo fajnym przykładzie.
http://www.peterguthrie.net/blog/2010/04/vraysun-and-hdri-sky-tutorial/