Skocz do zawartości

CaptainBorrow

Members
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    wawa

CaptainBorrow's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Jak uzyskać taką intensywność vray dirt jak vray distance? radius nic nie daje tylko rozciąga ten blady gradient.
  2. jak masz na mysli opcję attach to jak najbardziej nie łączyć bo to zżera więcej pamięci. a z tym zmniejszaniem ilości elementów nie wiem za bardzo o co ci chodzi... oczywiste, że im mniej poly tym szybciej będzie max działał
  3. CaptainBorrow

    Arch - deski :/

    hehe znam opcję slice plane tylko absurdem byłoby obracanie plana do każdej płaszczyzny a z tego co wiem max nie ma opcji 'align to shape'. Też myślałem nad teksturą ale gdziekolwiek nie patrzę to w siatkach wizualizacji deski to zawsze geometria, musi być jakiś powód dla którego nikt nie używa displace Jaki jest z czasem renderowania geom vs displace? Niestety ze względu na brak czasu na testy nie mogę sobie pozwolić.
  4. CaptainBorrow

    Arch - deski :/

    no może fasada łatwa ale taras czy coś w tym stylu? hmm ten bok w sumie można zrobić modyfikatorem connect ale ten dół?
  5. Dobra jest taka sprawa, mam scenę - elewacje z drewna, niestety nie wszystkie powierzchnie to prostokąty i nie są w żadnej osi. - Jest jakiś sposób żeby stworzyć "siatkę" edgów w kierunku jaki chcę na dowolnym kształcie? Jedyna inna opcja jaką widzę to wymodelować sobie deski na płaskim i potem przycinać do kształtu. O wiele łatwiej byłoby z displacem ale jak patrzyłem to na wszystkich profesjonalnych rednerach deski są geometrią. (nie wiem też jak się ma czas renderingu takiego displacu (mówię o przerwie miedzy deskami) a geometrią, ciężko też mi sprawdzić.
  6. przerobiłem tutotorial lynda, 'domek' zaprojektuję. Ale powiedzmy, że chciałbym się wziąźć za coś bardziej skomplikowanego, pochyłe lub nawet powyginane ściany. Jak się tego nauczyć bo te podstawowe tutoriale nawet nie dają bazy do brania się za coś takiego.
  7. no to fajnie, właśnie o dziwną architekturę chodzi żeby ułatwić sobie zadanie. rozumiem, że eksport jest fajny żeby renderować w innych programach. uff mam tych programów do spróbowania...
  8. no jest ale gorszy niż w cadzie - mam na myśli ctrl click zmiana snapu, tracking point itp. Nie jest źle ale mogło by być lepiej, w 2011 nic się pod tym względem nie zmieniło. Pivoty wg mnie też nie są genialne, ale racja - narzekam. Ok sprawdzę również blendera.
  9. nie no oczywiście plany w cadzie są tylko jeśli coś nie jest sześcianem to już trudniej, dużo kątów itp.) no chciałem mieć wszystko idealnie więc siedziałem z kalkulatorem i liczyłem odległości w układzie współrzędnych dla vertexów hehe. No ale rozumiem że mogą być wartości w stylu 50,09234 (które to btw. w maxie lubią się tworzyć). Autocad ma świetny system snapów i szkoda, że w maksie nie dorzucili czegoś takiego tym bardziej że to ta sama firma. A rewita wypróbuję, wydaje sie ciekawy chociaż nikt kogo znam go nie używa. Skeczapa też wypróbuję :>
  10. trudno jest czasami dokładnie zrobić model obiektu, jestem początkujący ale dochodziłem do sytuacji, że po kilku przekształceniach musiałem osobno vertexy przestawiać w xyz, żeby zachować dokładnie poziomy itp. W biznesie wizualizacji dba się o dokładność czy robi się na oko? W ogóle jaki soft jest przyjaźniejszy tworzeniu architektury niż max?
  11. dzięki o to chodziło
  12. jak dać obiektom połączonym przez instance inny materiał lub jeśli się nie da to jak z instance zrobić copy?
  13. Witam, czy tworząc projekty architektoniczne 'czyści' sie później rysunek z niepotrzebnych vertexów, linii nakładających się na siebie? Przy projektowaniu pewnego obiektu trochę było zmian i jest dość duży syf, - chodzi mi głównie o niepotrzebne punkty - przeszkadzają w snapie. Nie ma jakiejść automatycznej komendy która usuwa punkty leżące na liniach i nie powodujące nic?
  14. Zastanawiałem się czy ktoś próbował czegoś takiego - niezaśmiecony system tylko do renderowania czyli sterowniki + 3dsmax. Ciekawe jaki by był skok wydajności. Spróbowałbym sam zrobić ale nie chcę mi sie wydzielać partycji i wszystkiego instalować żeby dowiedzieć się, że coś renderuje się 2 min szybciej.
  15. Ściągnąłem sobie paczkę materiałów. Jak zaimportować cały folder materiałów do material/map browsera żeby nie musieć klikać 100 razy tego samego. Druga sprawa czy da się tworzyć własne grupy i podgrupy żeby 'custom' materiały sobie fajnie posegregować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności