sicio
Members-
Liczba zawartości
33 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
sicio's Achievements
Newbie (1/14)
7
Reputacja
-
Witam Próbuję zaimportowaną armaturę bvh z ruchem sparentować do postaci, aby otrzymać naturalny ruch postaci. Obecnie napotkałem przeszkodę taką, że importuję plik bvh jako armaturę. Moja postać ma rozłożone ręce na znak krzyża, natomiast reset position jest z rękoma wzdłuż tułowia. Robię to tak, że zaimportowaną armaturę skaluję do rozmiarów oraz ustawiam żeby mniej więcej była na miejscu modelu. Kolejno wciskam X-Ray i Reset Position wtedy dokładnie skaluję i staram się jak najlepiej dopasować armaturę do postaci. Następnie przechodzę do Edit Mode i ustawiam kości tak by pasowały do obiektu(ręce z pozycji wzdłuż tułowia do pozycji krzyża). Na koniec przechodzę do Pose Mode i naciskam Alt+R czyli clear rotation. I nie wychodzi mi, bo samo ułożenie już tak szkieletu zmienia strukturę ruchu bvh i przykładowo po zmianie rotacji rak są one w ruchu przekręcone. Ma ktoś jakieś porady co źle robię?
-
Witam Próbuję zaimportowaną armaturę bvh z ruchem sparentować do postaci, aby otrzymać naturalny ruch postaci. Obecnie napotkałem przeszkodę taką, że importuję plik bvh jako armaturę. Moja postać ma rozłożone ręce na znak krzyża, natomiast reset position jest z rękoma wzdłuż tułowia. Robię to tak, że zaimportowaną armaturę skaluję do rozmiarów oraz ustawiam żeby mniej więcej była na miejscu modelu. Kolejno wciskam X-Ray i Reset Position wtedy dokładnie skaluję i staram się jak najlepiej dopasować armaturę do postaci. Następnie przechodzę do Edit Mode i ustawiam kości tak by pasowały do obiektu(ręce z pozycji wzdłuż tułowia do pozycji krzyża). Na koniec przechodzę do Pose Mode i naciskam Alt+R czyli clear rotation. I nie wychodzi mi, bo samo ułożenie już tak szkieletu zmienia strukturę ruchu bvh i przykładowo po zmianie rotacji rak są one w ruchu przekręcone. Ma ktoś jakieś porady co źle robię? W deform options mam zaznaczone Vertex Groups oraz Qaternion(Envelopes odznaczyłem) nie wiem sam, która opcja lepiej pomaga tworzyć grupy, ale w tutorialu tak radzili. Drugą sprawą jest czy ktoś ma jakieś doświadczenia z weight paint? przy zaznaczaniu grup vertexów lepiej zaznaczyć więcej przynależących do danej kości? I czy vertexy mogą należeć do 2 grup jednocześnie? (a późnej w weight paint wartość 0, gdzie nie chcę by kość miała wpływ?) Z góry przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale próbuję i nie mogę tego rozgryźć...
-
Witam Właśnie tworzę projekt prostej gry w blender game engine. W skrócie postać poruszająca się po wyspie(ruchy mocap) ma dojść do określonego miejsca na planszy w określonym czasie. Narazie udało mi się stworzyć poruszanie, motion capture nie wychodzi mi to zająłem się resztą... Chcę zrobić aby, w którymś rogu widniał zegar, który odlicza czas po którym wyspa zostanie zalana. I nie mam pojęcia jak to zrobić. Nie mogę znaleźć w ogóle tutoriala o tworzeniu zegara cyfrowego. Ma ktoś może jakieś podpowiedzi Znalazłem texture plugin o nazwie LED http://www.five-o-clock.de/blender_plugins/led.html ma ktoś doświadczenie jak używać takie pluginy? Mi wyskakuje komunikat że nie jest przystosowany na Windows...
-
Witam poszukuje tutoriali o mocap w blenderze, ponieważ chcę stworzyć prostą grę w bge wykorzystującą tą właśnie technikę. tak wiem, że są takie opisy na google... jednak nigdzie nie ma dokładnie, np: obecnie napotkałem przeszkodę taką, że importuję plik bvh jako armaturę. Moja postać ma rozłożone ręce na znak krzyża, natomiast reset position jest z rękoma wzdłuż tułowia. Robię to tak, że zaimportowaną armaturę skaluję do rozmiarów oraz ustawiam żeby mniej więcej była na miejscu modelu. Kolejno wciskam X-Ray i Reset Position wtedy dokładnie skaluję i staram się jak najlepiej dopasować armaturę do postaci. Następnie przechodzę do Edit Mode i ustawiam kości tak by pasowały do obiektu(ręce z pozycji wzdłuż tułowia do pozycji krzyża). Na koniec przechodzę do Pose Mode i naciskam Alt+R czyli clear rotation. I nie wychodzi mi, bo samo ułożenie już tak szkieletu zmienia strukturę ruchu bvh i przykładowo po zmianie rotacji rak są one w ruchu przekręcone. Ma ktoś jakieś porady co źle robię? W deform options mam zaznaczone Vertex Groups oraz Qaternion(Envelopes odznaczyłem) nie wiem sam, która opcja lepiej pomaga tworzyć grupy, ale w tutorialu tak radzili. Drugą sprawą jest czy ktoś ma jakieś doświadczenia z weight paint? przy zaznaczaniu grup vertexów lepiej zaznaczyć więcej przynależących do danej kości? I czy vertexy mogą należeć do 2 grup jednocześnie? (a późnej w weight paint wartość 0, gdzie nie chcę by kość miała wpływ?) Z góry przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale próbuję i nie mogę tego rozgryźć...
-
Witam Muszę zrobić projekt sali komputerowej, jednak nie wiem jak ustawić oświetlenie i jak dobrać opcje renderowania...Opcję chce ustawić tak by otrzymany później filmik przekonwertować do flv, żeby można było wstawić na stronkę w html lub flashu. Zamieszczam projekt sali i proszę o porady http://wrzucacz.pl/file/8921297182155 hasło lw
-
A więc tak już mniej więcej wiem jak wstawiać kości. Kilka rzeczy które mnie trapią: 1. Jak powiększam kość za pomocą narzędzia size w dalszej części w momencie ustawiania jej jako aktywnej oddziałuje to na obiekt... Używam shift+r co działa prawidłowo jednak kości są małe i słabo widoczne... rozmieszczenie kości widoczne na rysunku anim 2. Nie czaję jak ustawić powierzchnię na jaką oddziałują kości(strefa wpływu kości) widoczne na rysunku blad. Jakieś porady jak to zrobić? Przed chwilą zauważyłem że co do punktu 2 sprawdza się opcja use morphed positions we właściwościach kości. Czy to prawidłowe rozwiązanie? 3. Nasuwa się jeszcze jedno pytanie, czy da się zmienić współrzędne obrotu kości na lokalne czy coś w tym stylu? ponieważ przy tworzeniu szkieletu korzystamy z opcji rotate co następnie w momencie animowania postaci oddziałuje na nią...i czasem nie występuje opcja rotacji w określonej płaszczyźnie. Jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu>? Narazie tylko tym się zajmuję na ik przyjdzie czas później:)
-
Witam Uczę się LW i chciałbym się nauczyć animowania postaci...Na początek dodawanie kości i proste postaci tak, aby wykonywały ruch za pomocą odpowiednich obrotów kośćmi...mam taką scenkę, że postać leży i wykonuje proste ruch ręką oraz zmiana z pozycji leżącej do siedzącej... Nigdzie nie mogę znaleźć prostych tutoriali na ten temat jak już są to zawiłe i po ang... Może ktoś ma jakieś porady ewentualnie wytłumaczy na gotowym modelu jak w prosty sposób rozmieścić kości i przypisać do postaci, te podstawowe: głowa, szyja, tułów, ramie, przedramie, dłoń, udo, piszczel, stopa
-
Witam Zająłem się projektem stworzenia salki komputerowej i chcę uzyskać w miarę realistyczny wygląd. Nie mogę znaleźć tutoriala, gdzie jest opisane jak dobrze oświetlić scene, chodzi mi głównie o pomieszczenie, tak by światło było realistyczne... Próbowałem ze światłem typu area...Dawałem nawet dwa żeby doświetlić i zmieniałem intensywność, jednak światło wychodzi mało realistyczne. Druga sprawa to materiał a textura drewnianych powierzchni nie mogę ustawić aby powierzchnia ładnie odwzorowywała drewnianą powierzchnię...na jakie parametry zwrócić uwagę
-
chodzi mi o to aby te żółte linie przenikały nogę...dzięki temu można dokładnie ustawić położenie węzłów a nie na chybił trafił... x-ray jak widać jest włączone
-
Witam. bawię się teraz trochę riggingiem i podczas użycia opcji tip move (klikam na postać, aby móc przemieścić odpowiednio węzły kości) wszystko wydaje się być ok prócz tego, że nie widać linii(tej żółtej oraz węzłów) temu tak się dzieje bo postać zasłania te linie, jak włączyć tą przeźroczystość albo ustawić linie żeby były cały czas widoczne? mam nadzieje że w miarę zrozumiale napisałem
-
niestety narazie zbytnio nic nie mogę zamieszczać w internecie bo to część mojej pracy i lipa:/ a i jeszcze mam problem bo rozdzielczosc renderowania to 640x480 standardowo a ja bym chciał zwiększyć na większą a niestety się nie da... znaczy w opcjach się zmienia a renderuje tak samo...
-
Witam. Chcę zrenderować animację, żeby wyglądała w miare realistycznie jednak nie wiem na które opcje zwrócić uwagę i jak ustawić żeby było w miarę realistycznie... W scenie użyłem cloth+collision trochę particli typu spawanie i ich kolizji z podłożem jak kolega z forum poradził reszta to zwykłe przenoszenie obiektów przez robota...głównie obiekty mają nadany kolor i zabawa z surf editorem podłoga i ściany to textura, 4elementy mają nadaną przeźroczystość, miganie światła też występuję jednak jest to swiatło typu syrena oraz efekt przy spawaniu...ale główne światło oświetlające animacje jest tylko jedno. Proszę o pomoc przy określeniu co wybrać w opcjach rendera
-
dzięki chłopaki w texturze oś zła dałem i to było przyczyną niepowodzenia a co do tego z kamerą to już obczaiłem bo wcześniej bawiłem się tym na obiektach i TCB zmieniałem na Linear bo tam jest kilka ustawień...ale ok będę na przyszłość wiedział
-
specjalnie dla mistrza viatera pofatygowałem się wrzucić na jutuba efekt mojej zabawy tylko w mojej animacji nie wychodzi za bardzo:/ ale ujdzie przymykając oko:P jak ktoś ma czas i zna się na LW mógłbym podesłać swoją prace do recenzji mile widziana krytyka:P bo jak dla mnie średnio wygląda:/ jak co na PM proszę a teraz co do cloth i collision zauważyłem że jak już mamy wmiare opływający materiał tylko z szarpaniem to wtedy w collision obiektu się pobawić trzeba i wychodzi zwłaszcza probability pomaga:P tak dla kogoś kto by szukał:P
-
Witam 1.Mam problem z kamerą, otóż gdy chcę zrobić by się poruszała to wtedy kamera dostaje dodatkowych ruchów np jak przesuwa się a następnie chce zrobić fragment, że stoi nieruchomo w miejscu to kamera dostaje dziwnej rotacji jakby odchylała się i wracała do swojej pozycji i tak samo jest z obiektami...robiłem to poprzez dodanie klatek kluczowych i poprawne ustawienie kamery ale może jest prostszy sposób? 2.i jeszcze jedno pytanko. Mam problem z nadaniem textury na podłoże. W surface editor przy kolorze naciskam E i ładuje dobrze ale gdy chcę wyskalować to strasznie rozciąga mi texture...texture mam wielkości 505x505px a podłoże 75mx90m czy da się to jakoś zrobić w programie aby ładnie się nałożyło i ewentualnie textura może sie powielić? z góry dzięki za odpowiedzi