Skocz do zawartości

Barn

Members
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Kraków

Barn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Barn

    Kontury liter z pliku graficznego

    Pokombinowałem trochę, okazuje się ze faktycznie główną rolę odgrywa tu gęstość siatki. Jednak nie jestem jeszcze na tyle obeznany, żeby odpowiednio dopasować te ustawienia, więc efekt nie jest dokladnie taki jak byc powinien :) Oto efekt jaki udało się uzyskać, nie wiem czy jest sens nadal coś w tym zmieniać, bo jest to tylko model "szkoleniowy", ktory jednak pozwolił mi zapoznac sie z displacementem :)
  2. Barn

    Kontury liter z pliku graficznego

    Dzięki wszystkim za tak silny odzew! :) Z tego co tu wyczytałem, najbardziej odpowiednim zastosowaniem wydaje sie byc displacement. Z racji, że dopiero zaczynam przygode z modelowaniem 3D, musialem dzis sie sporo nasiedziec i naczytać o teksturowaniu i nakladaniu displacementu :) Ale udało się, chociaż nie do końca. Problem polega na tym, że nie wiem dlaczego wychodzą takie schodki. Na pewno nie wynika to z niskiej rozdzielczosci obrazu bo obraz jest dosc duzy. Czyzby wynikalo to z jakiejs rozdzielczosci powierzchni na ktorej robie displacement? Czy da sie uzyskac gładki efekt? Na dodatek litery zamiast się 'wtapiac', 'wychodza' z powierzchni :/
  3. Czy istnieje taka możliwość, żeby utworzyć curve na podstawie pliku graficznego z tekstem? ( http://www.kelcheroptometrists.co.uk/images/logos/Hugo_Boss_logo.png ) Muszę ten napis jakby "wtopić" w model, i wymyśliłem, żeby zrobić to za pomocą Deform by Spine, ale nie wiem jak wydobyć kontury tych liter z pliku graficznego
  4. Kubek jest utworzony z rotacji wokół krzywej, a uchwyt jest utworzony z extrudowania wzdłuż krzywej. Oto połączenie. Nie jest idealne, w rzeczywistości jest bardziej płynne, ale przeczytałem tu i ówdzie, żeby zrobić takie płynne przejście powinno się użyć opcji Fillet Intersection. Probowalem, ale u mnie w ogole ona nie działa. Nie pojawia się nowa powierzchnia płynnie łącząca dwie nachodzące na siebie. Czy jest jakiś inny sposób na utworzenie tego? Fillet Intersection: Połączenie kubka:
  5. Hej, wie ktoś dlaczego podczas przedłużania surface do krzywej owa powierzchnia nieco się skręca? Da się temu jakos zapobiec?
  6. Zapomniałem dodać, że pracę wykonuję w Softimage 2010, ale dzięki, jakoś do tego doszedłem. Jest to mój pierwszy model i pierwsze podrygi w modelowaniu 3D, kubek wykonany, zostaje jeszcze tylko uchwyt, nad którym się głowię, bo nieładnie wygląda przyłączenie do kubka. Probowałem Fillet Surface, ale jakos nie zadziałało. A przy okazji, czy taki efekt zalicza się jako clay render? EDIT: Jetem w trakcie tworzenia uchwytu, zrobiłem główny profil, który chcę przedłużyć do krzywej. Jednak powstała powierzchnia skręca i nie dopasowuje się dokładnie do krzywej tylko jest jakby węższa. Co może być powodem? EDIT 2: Dla tych, którzy napotkają ten sam problem - wystarczyło na krzywej wykonać Shift U, a nastepnie tak dobrac wartość, żeby powierzchnia nie była przekręcona. A oto ostateczny kubeczek :)
  7. Witam, Od jakiegoś czasu zgłębiam tajniki modelowania 3d, moim pierwszym "większym" modelem będzie mój porcelanowy kubek, który zwykle stoi koło mojego monitora. Zacząłem modelowanie od zrobienia spodu kubka. I tu pojawiła mi się pewna myśl - czy nie lepiej zaprojektować po prostu profil kubka (krzywą w kształcie ścianki kubka) i nie zrobić powierzchni wykorzystując obrót wokół osi? Jak wy byście się do tego zabrali?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności