Skocz do zawartości

Froodo87

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Poznań,Polska

Froodo87's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. ja mam dokladnie ten sam problem juz od 2 miesiecy siedzie i mecze sie z ustawieniami w 3dmaxie teraz to mi tylko zostalo odinstalowac go bo tak namieszalem w ustawieniach z efektami a slonca jak nie bylo tak nie ma. ja probowalem zrobic ten efekt jak tu przedmowcy pisali ale niechce wyjsc efekt a jedynie zmienia sie oswietlenie wszystkich obiektow do okola mojego pseldo slonca.
  2. http://img641.imageshack.us/img641/2852/20100209185211.jpg http://img641.imageshack.us/img641/6048/20100208123020.jpg jak mam uzyskac takie efekty swiatla na objekcie bo nie mam pojecia ja to zrobic
  3. ja chyba robie cos zle bo mi oswietla tlo animacji anie objektow a tym bardziej nie robi sie takie swialo jak slonce albo zarowka jak w tutku pod F1
  4. a mozesz mi przypomniec gdzie znajde "glow"
  5. z braku wiedzy i tego ze nie znalazlem odpowiedzi na forum w zadnym z topikow mam wielkie pytanie. jak zrobic słonce do projektu układu słonecznego. planety mam tylko braknie mi teraz oswietlenia czyli słonca jak uzyskac efekt slonca. pracuje na 3dmaxie byl bym wdzieczny na odpowiedz
  6. Froodo87

    Przezroczysty obiekt

    nie to ze mnie parzy w palce tylko ze nie mam zielonego pojecia co do czego sluzy w maskie ucze sie sam z siebie metoda prob i bledow a jak nie potrafie czegos znales to sie pytam. a nie znalazlem nigdzie samouczka obsugi max co do czego sluzy.
  7. Froodo87

    Przezroczysty obiekt

    czesc mam pytanie mozliwe ze nie w tym dziale pisze ale nie wiem gdzie chcialbym uzyskac przezroczystosc objektu na tyle aby bylo widac oba objekty. ja sie bawie w tej chwili w tworzenie planet i chcialem dorobic do nich atmosfere ale nie wiem jak uzyskac przezroczystosc objektu i je polaczyc. taki przyklad mamy dwie sphere pierwsza ma 28 radius a druga 29radius. jak zrobic aby przez ta druga bylo widac pierwsza. i je polaczyc ze soba o ile sie da. zeby przemieszczaly sie rownoczesnie.
  8. dzieki za klatki juz sobie je powiekszylem a teraz musze wszystkie obiekty po przestawiac z 100klatek na te 86400 jest jakas automatyczna metoda czy recznie wszystko musze robic. to teraz mam kolejne pytanie ktore mnie nurtuje jak zrobic iluzje atmosfery wokół planety i to zeby mi sloneczko swiecilo. zakladam ze atmosfere zrobie po przez umieszczenie kolejnej kuli wokol kuli planet i zrobie gdzies przezroczystkosc tej ze kuli. a propo f10 to tam bylem ale nie wiedzialem jakie ustawienia powinly byc aby animacje zrobic jedyne co wiedzialem z tutkow to jak zmienic format zapisu
  9. 1. a jesli bym chcial aby animacja trwala 1h to ilosc klatek jaka powinlem miec w zalozeniu ze w ciagu 1h jedna planeta zewnetrzna zrobi pelen obrot a wewnetrzne kilka obrotow wokol slonca. 2. I mam rozumiec ze predkosci ruchu nie da sie ustawic w inny sposob niz za pomoca krzywej. 3. Kolejna sprawa to ze mam maly problem przy zapisaniu animacji w formacjie avi podejrzewam ze czegos nie zrobilem dla tego obraz jest nie ruchomy i trwa 10s 4. tak wogole to chce to zapisac w formacie ktory bede mogl umiescic w na php lub w flash
  10. WIDZE ZE BRAK ODPOWIEDZI NA TO POWYZEJ PYTANIE ale wracajac do tematu moze mi ktos powiedziec jak wydluzyc czas animacji bo zwolnienie animacji mi sie udalo tymi krzywymi chyba ale teraz konczy sie po krotkim czasie chyba ze cos zle robie
  11. mam jeszcze jedno moze mało precyzyjne pytanie moze wie ktos jak zapisac animacje tak aby mozna ja umiescic w grze przez przegladarke na bazie JavaScriptu
  12. to takie małe pytanie odnosnie twojego krotkiego i szybkiego tutka ja zrobiles ze masz aktywne te krzywe bo ja mam je nie aktywne i nie moge sie bawic z ta pseudo szybkoscia. I mam rozumiec ze nie ma nigdzie zadnego pola w ktore bym mogl wpisac max i minimalna szybkosc obiektu tylko musze sie bawic tymi krzywymi. Cos gdzies na forum czytalem ze sa jakies skrypy w ktore mozna wpisac max i minimalna predkosc obiektu ale jakos ponownie tego tematu nie moge znales.
  13. juz doszlem do tego jak wprawic kamere w ruch za planeta i umieszczona w jej srodku obiektyw kamery i kliklem na path constraint i planetka sie kreci wokol elipsy chodz nie do konca po niej bo sa rozbierznosci chodz nie wiem dlaczego ale teraz to malo istotne. ze wzgledu ze planety sa male to kamera mi pokazuje ich polozenie teraz przydalo by sie okreslic ich predkosc bo raz przyspiesza a pozniej zwalnia w chaotyczny sposob jest gdzies mozliwosc okreslenia predkosci obiektow po przez wpisanie paremetrow. co to rozbierznosci to juz wyjasnilem sobie o co chodzi obiekt porusza sie po idealnej krzywej a elipsa jest zbiorem prostych lini na krzywej w wyniku czego nie jest idealna PS. troche z innej beczki pytanie jest gdzies lista obiektow umieszczonych przeze mnie w 3d maxie bo takie szukanie po elipsie gdzie moze byc planeta to troche meczace a zwlaszcza jak sie czasami cos usunie. to w ten sposob to musze teraz zrobic orbity wokol wlasnej osi jak wokol slonca czy w jakis inny sposob to sie robi. a przeczytac wszystkiego co jest na formum nie zdarze nawet do konca roku bo jest tego masa.
  14. co raz wiecej danych a taki may szczegol ni umiscilem nigdzie kamer to w takim razie gdzie je powinlem umiescic. czli tak latwo nioe ma aby wpsac dane elipsy aby uzyskac trajektorie planety dlugosc szerokosc kat nachylenia itd
  15. witam serdecznie wszystkich. Mam taki tyci problem nie liczac faktu ze nie mam zielonego pojecia jak zrobic animacje a tym bardziej co do czego sluzy w 3dmaxie. a posiadam wersje 10. i przydala by mi sie instrukcja do robienia animacji Prubuje stworzyc projekt ukladu słonecznego w skali 1:1000 i jak narazie to rozmiescilem wszystkie planety i za pomoca elipsy wyznaczylem sobie przywidywany to trajektorii ich orbit wokol slonca i na tym stanąłem. dalej probowalem zrobic pseudo animacje po przez wduszenie auto key i ruszanie myszka obiektow po elipsach ale zazwyczaj to nic z tego nie wychodzi a jedyne co sie robi to sporadycznych miejscach pojawia mi sie ruch. moze by by ktos tak miły i wyjasnil mi zasade dzialania animacji co z czym i jak bo z tutkow nie wiele sie dowiedzialem. rowniez bylbym wdzieczny za informacje gdzie moge ewentualnie wpisac paremetry tak by animacja sama sie zrobila po przez wpisanie odpowiednich danych i czy da sie okreslic predkosc obiektow. a bym chcial zachowac minimalna proporcje rzeczywistego ukladu slonecznego. na poczatek probuje zrobic obrot planety wokol wlasnej osi o stalej predkosci pod danym katem. a nastepnie zeby tak planeta obracajac sie przemieszczala po orbicie wokol slonca z dana predkoscia maxymalna przy sloncu i najwolniej najdalej od slonca a zblizajac sie stopniowo zwiekszala predkosc i zmniejszala przy oddalaniu. troche to chaotyczne co napisalem ale moze ktos mi pomoze, z gory dziekuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności