Skocz do zawartości

sensitize

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Warszawa

sensitize's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. sensitize

    Słownik pojęć

    Ok faktycznie, zaraz to zedytuję :) Niby najłatwiej jest kupić książkę - ale to są zawsze koszta ;)
  2. sensitize

    Słownik pojęć

    Wiesz to na razie taki początek, chciałbym żeby to było rozbudowane i jeśli masz lepszą definicję to podaj. Jeśli coś jest oczywiste, to po prostu piszę skrót i daję link jakiś odnoszący gdzie można znaleźć więcej informacji.
  3. sensitize

    Słownik pojęć

    dzięki za początek :) spróbuję to jakoś uporządkować wszystko z czasem, być może ktoś kiedyś jeszcze z tego skorzysta
  4. Hej, myślę że wspólnymi siłami warto zrobić taki słownik pojęć dla początkujących. Dodatkowo dobrym pomysłem oprócz uporządkowania wszystkiego alfabetycznie i wytłumaczenia po krótce w miarę łopatologicznie o co chodzi w danym pojęciu dołączyć jakiś link gdzie można by było dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat. Bump mapping - (inaczej mapowanie wypukłości) - technika teksturowania, która symuluje niewielkie wypukłości powierzchni, bez ingerencji w geometrię obiektu 3D. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bump_Mapping Grafika koputerowa: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Grafika_komputerowa Normal mapping - zastępowanie oryginalnych normalnych obiektu normalnymi zapisanymi na mapie. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping Oświetlenie globalne - (ang. Global illumination) - model oświetlenia, w którym każdy obiekt na scenie oświetlany jest zarówno przez światło emitowane bezpośrednio ze źródła światła, jak również przez światło odbite od innych obiektów na scenie (w przeciwieństwie do oświetlenia lokalnego, gdzie obiekty oświetlane są wyłącznie bezpośrednio przez źródło światła). Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_illumination Photon mapping - (technika map fotonowych) – technika symulowania realistycznego rozkładu oświetlenia. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Photon_mapping Renderer - (inaczej raytracery) - programy służące do renderingu scen wykonanych w programach do tworzenia grafiki 3D. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Renderer Rendering - komputerowa analiza modelu danej sceny i utworzenie na jej podstawie dwuwymiarowego obrazu wyjściowego w formie statycznej lub w formie animacji. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rendering http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_%28computer_graphics%29 Rigging - przygotowanie obiektu do animacji, wyposażenie go w tzw kości Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rigging Siatka - dwa lub więcej wielokątów połączonych ze sobą krawędziami, które tworzą model. Obiekty trójwymiarowe reprezentowane w ten sposób można w łatwy sposób poddawać różnym modyfikacjom i deformacjom. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Siatka_%28grafika_3D%29 Tekstura proceduralna - tekstury,które są tworzone na podstawie określonych procedur matematycznych (algorytmów). Charakteryzuje je praktycznie nieskończona dokładność, bowiem w odróżnieniu od tekstur bitmapowych, kolor punktu jest funkcją współrzędnych rzeczywistych, a nie całkowitych. Możliwe jest więc dowolne powiększanie takiej tekstury – oczywiście na tyle, na ile pozwala precyzja obliczeń. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tekstura_proceduralna Teselacja - dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze, dzięki czemu wyświetlany obiekt może być dokładniej narysowany. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Teselacja UV Mapping - nakładanie dwuwymiarowego obrazu na trójwymiarowy obiekt. Siatka obiektu 3D transformowana jest na płaszczyznę jako 2-wymiarowy obraz. Tekstura UV posiada zatem tylko 2-wymiarowe współrzędne: „U” i „V”, zamiast „X”, „Y”, „Z” znanych z teksturowania w trójwymiarze. Po tak przygotowanej mapie można malować, tworząc teksturę UV i nałożyć ją na obiekt 3d. Tworzy to efekt malowania po powierzchni obiektu Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/UV_mapping http://en.wikipedia.org/wiki/UV_mapping UVW mapping - w przeciwieństwie do zwykłego UV Mapping, UVW Mapping składa się z trzech współrzędnych. Trzecia współrzędna pozwala w złożony sposób składać teksturę na nieregularnej powierzchni. Każdy punkt na mapie UVW odpowiada punktowi na powierzchni obiektu. Linki: http://en.wikipedia.org/wiki/UVW_mapping http://oman3d.com/tutorials/3ds/texture_stealth/ - UVW mapping tutorial V-ray - silnik renderujący wykorzystywany do w programach do tworzenia grafiki 3D, który korzysta z zaawansowanych technik jak: algorytm globalnego oświetlenia, mapowanie fotonowe (photon mapping), irradiance map oraz directly computed global illumination. Linki: http://pl.wikipedia.org/wiki/V-ray http://www.max3d.pl/tut.php?id=42 - v-ray material tutorial http://www.max3d.pl/tut.php?id=265 - tutorial oświetlenia w outdoor w v-ray'u http://restorer.pl/tutorial1.html - V-ray tutorial http://www.vrayelite.com/ - inne tutoriale http://www.vray-materials.de/ - materiały do v-ray http://www.chaosgroup.com/ - strona producenta http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ - zbiór wiadomości i tutoriali z v-ray'a
  5. wydaje mi się że zbyt szybko powstaje po pierwszym skoku, w rzeczywistości po tak mocnym skoku co najmniej jakąś sekundę na wyprostowanie ciała, przynajmniej tak mi się wydaje
  6. jeśli chodzi o muzykę to w tej chwili to: http://www.youtube.com/watch?v=o8e7Qk4gLVM i to: http://www.youtube.com/watch?v=iPvTOwxCecM - tej grupy świetnym kawałkiem jest też Tikal, mroczny i dynamiczny :) szczególnie ostatnie 20 sekund ;) często też lubię słuchać soundtracka z K-Pax'a, Time Machine czy A beautiful mind.
  7. Twi i Levan najlepsze dla mnie. Jednak jestem ogromnym fanem takiej kolorystyki, zachodu słońca i klimatu jak u Twi, więc on wygrał dla mnie
  8. Właśnie wróciłem z seansu z cinema city, było całkiem nieźle muszę przyznać, choć po tych wszystkich ochach i achach to myślałem że będą nieco lepsze efekty 3D, nie wizualne w sensie flory i fauny, bo te niesprzecznie są świetne, ale sam efekt trójwymiarowości nie zawsze zachwycał, szczególnie w scenach gdzie jest "normalny" świat. Było parę momentów gdzie na usta cisnęły się wyrazy "wow". Chylę też czoła nad pomysłowością widoków, szczególnie roślinności, aż żałowałem że taki świat nie istnieje naprawdę ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności