Aby efekt działania modyfikatora był widoczny tylko na wybranych fragmentach obiektu mozesz :
1. wejsc w rolete selection, wybrac face lub polygon, zaznaczyc interesujący Cie fragment plane'a, a nastepnie kliknąc update selection
lub
2. lepsze rozwiązanie -> zamapować plane'a, utowrzyc mapke w odcieniach szarości, gdzie kolor biały to maksymalne zagęszczenie wlosow (trawy) a czarny to ich brak i wstawić ją do slotu "density"
Jesli ustawienie dlugości przez scale w rolecie "general parameters" to za mało, wejdz do rolety tools-> style hair, na dole otworzonego okna jest szereg narzędzi do ukladania wlosów. Wybierz narzędzie scale, przytrzymując LMB i przesuwając myszką w lewo prawo skracasz bądź wydluzasz wlosy.
Mozesz rownież utworzyc spline'y o dlugości jaka Ci odpowiada, ustawic je na obiekcie na ktorym ma "rosnąc" trawa, polączyc wszystkie spliney w jeden obiekt, nastepnie z rolety tools modyfikatora hair and fur wybrac recomb from splines i wskazac utworzone wczesniej spliney.