Witam.
Napotkałem na problem błędnego mixu volumetrycznej wiązki światła z otoczeniem.
Źródło światła emitujące światło o kolorze Białym, powinno emitować volumetryczną wiązkę światła w tym samym kolorze.
Lecz nie zawsze się tak dzieje.Jeśli w tle wiązki nie znajduje się żaden obiekt sytuacja wygląda poprawnie.
Natomiast w momencie pojawienia się obiektu w tle, wygląd wiązki podlega zmianie co nie powinno mieć miejsca.
Szczególnie jeśli wspomniane obiekty znajdują się w dużej odległości i są koloru czarnego.
Połowicznym rozwiązaniem jest wstawienie sfery jako tło dla całej sceny, tak aby nie zachodziła skokowa zmiana jasności wiązki.
Lecz w takiej sytuacji nie udało mi się uzyskac koloru białego wiązki volumetrycznej.
Dla odniesienia wstawiłem cylineder z gradientem w skali szarości.
Użyty software to 3DsMax Design 2013 wraz z MR.
Z góry dziękuję za wszelkie info w tej sprawie.
[ATTACH=CONFIG]89469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89470[/ATTACH]
Link do pliku
Volumetric TEST.zip