nariox
Members-
Liczba zawartości
43 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
nariox's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
witam! Na wstępie chciałbym podziękować Monio i jeszcze jednemu użytkownikowi którzy pomogli mi z copy rotation constraint na bodajże 280 stronie:P jeszcze 2 szybkie pytania- mam armature, zrobilem pare obrotów, zapisałem plik w jakimś położeniu kości- nie wiem czy początkowe czy nie. Problem w tym że nawet jak ustawie kość do odpowiedniej pozycji- blender nie chce tego zapisać, i za kazdym razem musze to ustawiać. Druga sprawa, przypisalem do obiektu szkielet, pozniej odparentowalem obiekt w celu poprawienia szkieletu. Teraz gdy znow parentuje with automatic weights, obiekt zawsze przesuwa sie trochę w dół i nie moge ustalić dokładnie właściwego położenia kości i obiektu. Nawet jesli obiekt zrobię nowy- można coś z tym zrobić? - nie moge sobie poradzić. z góry dzięki!
-
witam ! zajmuje się obecnie trochę rigami fk/ik. posiadam model z dość długim łańcuchem IK. i potrzebuję w 2-3 miejscach obrócić całe fragment o pewien kąt a później wrócić do położenia początkowego. problem w tym że ustawienie Fk w miejsce IK zajmuje dużo czasu. Bijąc do sedna ,chcialbym zadać pytanie czy istnieje komenda pozwalająca skopiować wszystkie parametry kości na inna kość , lub też sposób by ustawić kości Fk tak jak te z IK? próbowałem dodać IK, pozniej ctra+a i ustawić nową rest position, ale to niszczy oddziaływanie na obiekt
-
mam symetryczny model człowieka, zacząłem poprawiać wagi dla niektorych kości...,jakie kroki powinny byc przy tworzeniu rigu, malowaniu wag, by w przypadku symetrycznego rozkladu przekopiowac kosci wraz z wagami,tak by ukrocic sobie robote?
-
dzięki stokrotne!!!!!!!!!!!!!!
-
coś się podziało i nie mogę obracać ani kośćmi w pose mode ani obiektami w object mode sprawdzałem transform locks i wszystko odblokowane, ktos ma jakies pomysły?nic nie przestawiałem,jedyne co to dodawałe ik do kości,kopiowanie pozycji,rotacji itd sprawdzam animacje i w pewnym momencie spostrzegam ze nie moge dokonać rotacji obiektu ani kości(jakiejkolwiek)
-
Podbijam swój problem, może wyraziłem się nieprecyzyjnie... Otóż zrobiłem takiego łamańca z kości , problem polega na tym że obracając go, obracają się również kości wzdłuż osi przechodzących przez głowę i ogon kości. To samo dzieje się właśnie gdybym extrudował kości w różne miejsca-obracają się. da się tak zrobić by obracać kość ( i ją extrudować) ale tak by nie obracała się według własnej osi? Potrzebne mi to do pole target, jak nie mam kości których osi się pokrywaja to bierze mi średnia i później źle to się kreci( robię staw łokciowy)
-
Dlaczego przy extrudowaniu kosci w blenderze np w plaszczyznie x,y zdarza sie ze raz sie kreca, a raz wszystkie pozostaja plaskie? cholernie mi to pozniej przeszkadza przy dodawaniu IK, bo nigdy nie wiem o ile sie obróciły...takie proste a tak mnie irytuje..;
-
dodaje kosci,potem je ekstruduje, i chce dodać IK dla danej kosci,ale gdy probuj dodac to pojawia sie: IK can only be added to bones i teraz...czy ja cos przestawilem,czy blender zglupiał,że nie chce dodać IK do kości,mimo że jest to kość Może coś przestawiłem,jeśli tak,to jak to cofnąć? dziękuje raz setny!
-
przepraszam, ze zadam to pytanie...ale glowie sie i glowie: dlaczgo raz gdy ekstruduje kosc i nia poruszam w plaszczyznie 2d,to sie obraca ? a gdy uzyje g+ x lub y lub z to sie nie bedzię obracać,tylko przesuwac tak jak powinna. Wiem ze glupie pytanie...ale dumalem nad tym chwile i doprowadza mnie to do szału
-
Witam!:)) mialbym takie pytanie dotyczące układu współrzędnych kości i globalnego; minowicie podczas ekstrudowania mam włączone x-mirror i swietnie ekstruduje mi symetrycznie wzgledem plaszczyzny x. Problem pojawia sie gdy ekstruduje kosci i ustawiam im opcje x-axis mirror. Kosci wtedy ekstruduja sie w plasczyznie prostopadlej niz ta w ktorej ekstruduje obiekt.Czy można gdzieś ustwić żeby wszystko wyciągało się w jednej płaszczyznie?Pozdrawiam;))
-
dzieki bardzo:) Szczuro i Monio jak zwykle bardzo pomocni jestescie:P
-
WItam!;) mam zadanie takie jakies sobie wynalazłem: pomóż robotowi postawić noge na skrzyni. Robot jest,noga jest,kość jest,jakis ik,i inne sa..ale nie umiem tak zrobić,żeby noga wygieła się w łuk,i całość pracowała tylko w płaszyźnie Y,a nie wyginała się na boki itp..proszę o jakiekolwiek wskazówki,zamieszczam plik wraz z robocikiem... i czy może mi ktoś powiedzieć jak zrobić żeby ta pomarańczowa kropka,która domyślnie jest w median poincie,zawsze tam była,albo jak ja nastawić? i jak to sie fachowo nazywa:)? za jakąkolwiek pomoc,dozgonne dzięki. robocik.zip
-
szczuro Chodzi mi o to by uklad wspolrzednychkosci pozostawal globalny a nie localny poniewaz po wyciagnieciu albo obroceniu kosci osie kosci(x,y,z) nie pokrywaja sie z tymi globalnymi.podrzuce zdjecie jesli niedosc dobrze tlumacze;)
-
A ja mam pytanie z innej bezki i zeby nie zasmiecac forum... extrudowalem kosc...jednak wspolrzedne czubka kosci pozostaja lokalne,jak zmienic by kosc ekstrudowana byly wedlug global a nie local/gdzie takie cos ustawic?jest to dla mnie istotne,gdyz utrudnia mi prace z x-axis mirror.pozdrawiam
-
chmmm;) dzieki wielkie:P no coz...widze ze kolejna rzecz do nauki:PP n-pingeon niestety teraz bedacy w dobrym liceum nie mam czasu na nauke dodatkowo jeszcze pythona bo: dobre liceum+profil mat-fiz+certyfikat b2+feniks(fiz)+blender+dojazd 15km to naprawde ledwo wyrabiam:D :PP praktycznie nie ma mnie w domu:p