Skocz do zawartości

Coody

Members
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Malbork / Gdańsk

Coody's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. szczuro: jako "sieciowiec", miałem programowanie: C, C++ i Java. Im dalej, tym dla mnie ciężej było. Gdybym nie miał na głowie pisanie pracy i oddania do końca miesiąca, nie pracowałbym od 7 do godziny 16 i wracał do domu o ok 17 i mieć nóż na gardle z Dyrektorem, to bym się zagłębił w komentarze i sam język z przyjemnością. No i pobawił się w samym Blenderze, co mnie kręci i mam już kilka projektów w głowie ^^ Dobra kończę te tłumaczenie się ;) Jadę do promotora i mam nadzieję że zaakceptuje pracę i będę miał jedną sprawę załatwioną. Mimo iż szacunek do mnie jako użytkownika zmalał, to i tak życzcie mi powodzenia ^_^
  2. szczuro: (mgr inż. szczuro ;) ) Może i dla Ciebie to jest proste, dla mnie pewnie też byłoby po, jak to podałeś 3 latach. Tylko że ja nie miałem na studiach Blendera, pracuję na nim od 6 miesięcy? Nie jestem na studiach hmm graficznych, tylko na Sieciach (xD). A wrzutę dotyczącą skryptu dostałem 3 tygodnie przed oddaniem -_-", więc zwróciłem się do Was o Pomoc. Jestem teraz desperatem w sprawie skryptów ;) A jest to ciekawe, jakbym miał więcej czasu na pewno bym się w tym wyszkolił :P Dzięki jeszcze raz za pomoc.
  3. No stronę którą podałeś widziałem, ale nie wiedziałęm o co chodzi. Nie znam się na tym języku, a czasu mam bardzo mało żeby go opanować. A to nie zaliczenie, tylko inżynierka ;) Wielkie dzięki!!!
  4. Czy ktoś może wspomóc mnie w tej kwestii? Potrzebuję kod skryptu pythona który utowrzy Stożek (Cone) bądź Walec (Cylinder) i Koło (Circle). Proszę o Was o pomoc, jest to bardzo ważna kwestia. Byłbym bardzo wdzięczny za taki skrypt. Pozdrawiam
  5. Znalazłem jeszcze coś takiego (tworzy Sferę): from Blender import Mesh, Material import bpy def sphere(scn, segments, rings, radius, x, y, z, r, g, b, a): me = Mesh.Primitives.UVsphere(segments, rings, radius) mat = Material.New('SphereMat') mat.rgbCol = [r, g, b] mat.setAlpha(a) me.materials += [mat] ob = scn.objects.new(me, 'SphereOb') ob.setLocation(x, y, z) sce = bpy.data.scenes.active sphere(sce, 32, 32, 4, 1, 1, 1, .2, .5, .6, 1.0)
  6. To znaczy? ;>
  7. Witajcie, Tak jak skrótowo napisałem w temacie, teraz to rozwinę. Chodzi mi o skrypt w Python'ie (Blender 2.49), który utworzy w oknie Stożek, walec oraz koło (nie mylić ze sferą ;) ). Objekt ma się tworzyć w oknie 3D View, nie w Game Engine. Chodzi i standardowe figury które można utworzyć w Blenderze z menu Mesh. Z góry Wam dziękuję. Dla przykładu wkleję kod który odkopałem na stronach i lekko zmodyfikowałem: Skryp tworzy Sześcian. (na pewno jest prostrzy sposób, niestety znajomość tego języka programowania jest u mnie praktycznie zerowa) import Blender as X # vertices A = [0.5,1.5,0] B = [0.5,-0.5,0] C = [-1.5,-0.5,0] D = [-1.5,1.5,0] E = [0.5,1.5,2] F = [0.5,-0.5,2] G = [-1.5,-0.5,2] H = [-1.5,1.5,2] verts = [A,B,C,D,E,F,G,H] faces = [[0,1,2,3], [0,1,5,4], [1,2,6,5], [2,3,7,6], [3,0,4,7], [4,5,6,7]] # create Object ob = X.Object.New('Mesh', 'MeshOb') # create ObData me = X.Mesh.New('myMesh') # add vertices me.verts.extend( verts ) # create faces me.faces.extend( faces ) ob.link( me ) scene = X.Scene.GetCurrent() scene.link( ob ) X.Redraw(-1) # print out the verts, edges and faces of our mesh for v in me.verts: print v for e in me.edges: print e for f in me.faces: print f
  8. Coody

    Film na plane.

    Hmm czyli jak konkretnie mam zrobić żeby taki plane "płynął"? Jakie modyfikatory zmieniać? Jak to wpleść w animacje? A można zrobić tak żeby w trakcie animacji zmieniać ofsY tekstury? Żeby na starcie miała 0.000 a na końcu 10.000?
  9. Witajcie, mam następujący problem. Próbuję w jakiś sposób połączyć zależnościami kilka obiektów. Problem mam taki że nie za bardzo wiem jak to zrobić. Chodzi mi konkretnie o takie coś, że jak połącze te obiekty, to w przypadku jak podniosę wyżej jeden z nich to wszystkie automatycznie się podniosą za nim. To samo się tyczy skalowania. Próby: Dodawanie do grupy - nie działa w ten sposób że po uniesieniu obiektu reszta idzie za nim. Parent - tak, coś takiego ale to nie wiem czemu działa tylko na jeden obiekt, a nie na wszystkie zaznaczone. Posiadacie jakieś pomysły? Pozdrawiam...
  10. Witajcie, Może mnie ktoś pokierować jak zrobić żeby połączyć ze sobą dwa projekty? Obydwa projekty były tworzone w Blender 2.49b i zapisane jako *.blend. Obydwa były tworzene z kilku box'ów. Jak zrobić żeby te dwa połączyć w jeden? Przykładowo: Jeden zawiera rozległy teren, a drugi budowle (budowla złożona jest z kliku zmodyfikowanych box'ów). Konstrukcja nie posiada żadnych powiązań. Próbowałem exportować ale wszystko się rozjeżdżało mi. Proszę o pomoc. Dziękuję za poświęcony czas z góry.
  11. Coody

    Film na plane.

    Witajcie, Jest kilka spraw które muszę z Wami przedyskutować (Blender 2.49). Moje pytanie jest następujące: Czy można na plane nałożyć ruchomą animację? (w animacji, nie grze) O co mi chodzi konkretnie? Zaobserwowałem w grach, że niektórzy twórcy tak rozwiązują problem wody, że jakby na plane jest tak około 3 tekstur które ruszają się w różne strony, co wygląda "prawie" jak tafla wody. Czy jeszcze "nagrywają" taflę wody i wstawiają w to miejsce filmik. Moje propozycje: 1. Na plane nałożyć materiał z trzema teksturami, jakoś operować w animacji żeby przemieszczały się w różne strony? 2. Nałożyć film (avi). Czy moje rozumowanie jest na dobrej drodze? Dlaczego tak chcę to rozwiązać? Ponieważ zależy mi na czasie renderingu, a ja nie posiadam mocnego sprzętu.
  12. Iron Man 2 - Muszę Wam powiedzieć że film jak dla mnie przereklamowany. Stark mnie irytował od początku filmu. Podobał mi się Ivan, Bardzo xD. Film moim zdaniem tak 7.5/10. (10 za złą postać, a 5 za Glówną postać, 7.5 za fabułę). Ahhh i Scarlett ^^ no i wolałem wcześniejszego Rhodey'a, jakoś Don nie za bardzo mi podchodził.
  13. Coody

    Wygładzanie Krawędzi

    Hmm... Na razie nie. Raczej to będzie animacja/wizualizacja/filmik.
  14. Coody

    Wygładzanie Krawędzi

    Teraz nie mam jak sprawdzić waszych pomysłów. Zrobię to dzisiaj później, albo jutro. mara - Nie za bardzo rozumiem low/high-poly. Jeżeli chodzi o ilość poligonów to staram się o to żeby było ich jak najmniej. Ponieważ nie mam mocnego sprzętu. Czyli robie w low-poly :D Ogółem dzięki za pomoc ;) Jak coś to będę pisał... a pisać będę na pewno. Pozdro 600...
  15. Witam Ponownie, Tworząc obiekty, natknąłem się na pewne problemy. Jednym z nich jest wygładzenie krawędzi (nie mówię tutaj o wygładzanie całego objektu). Przykład: Mam skomplikowany obiekt który w rzeczywstości posiada w NIEKTÓRYCH miejscach wygładzoną (zaokrągloną) krawędź. Cały obiekt jest kanciany, jak zrobić żeby jedną krawędź zaokrąglić? Wygładzić? Próby: 1. Wykorzystywałem modyfikator: Subsurf. - Niestety ten modyfikator działa na cały obiekt i go w moim przypadku niszczy. 2. Wykorzystywanie opcji: Sudivide. - Przy skomplikowanym obiekcie potrafi ostro namieszać. (Dodawałem face'y i kształtowałem krawędź przesywając edge'e w ten sposób że wychodzi jako takie wygładzenie, jest to bardzo uciążliwe. Mianowicie: zbliżam do siebie enge'e i środkowy [który aktualnie jest ostrą krawędzią] przesuwam do środka obiektu i powstaje ten efekt) Rozwiązanie: Macie jakieś? ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności