Cześć wszystkim! Podczas pracy napotkałem na wydawałoby się (szczególnie dla zaawansowanych użytkowników) błachy problem. Otóż modeluję główkę gitary i po operacji extrude nie mogę przesuwać vertexów w jedej osi z główką (chcę wymodelować zakończenie główki jak w gitarach Gibsona Les Paul). Os przesuwania vertexów zaznaczyłem linią przerywaną. Gdy ustawię gizmo współrzędnych na View tak jak tu:
to wtedy vertexy przesuwam, ale nie są w osi z główką, więc dobrze nie wymodeluję (czerwona strzałka symbolizuje kierunek przesuwania vertexów).
W opcji Local współrzędne również są nieadekwatne do położenia główki.
Gdy ustawię na Parent to współrzędne dopasowują się do osi gryfu (czerwona długa linia na obrazku), a nie główki, która jest bardziej przechylona w dół:
Idealna sytuacją byłóby, gdybym główke modelował z nowego boxa, wtedy gizmo by pieknie się ułożyło do osi boxu:
Co mam zrobić żeby vertexy przesuwać o dowolną długość w osi przechylonej główki gitary?