Macjej
Members-
Liczba zawartości
44 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Macjej's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Mixem i compositem już probówałem.. z miernymi efektami : >. Juz sprawdzam uvmapy i tiling. Dziękuję za szybkie odpowiedzi! Wszystko działa, jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam : ).
-
Witam, niedawno zacząłem tworzenie krajobrazu pustynnego, bardziej.. "afgańskiego", niż typowego piaskowego. Jako, że ma powstać na nim animacja, chciałem żeby podłoże miało wysoką jakość, nawet gdy kamera będzie bliżej ziemi. Po nałożeniu zwykłej bitmapy, rozciąga się ona na całym modelu, co wygląda strasznie z bliska. Stąd moje pytanie, czy jest możliwość, aby 3dmax sam nałożył na model teksturę przy teksturze? Choć wiem że pewnie byłoby widać granice na łączeniach bitmapy, to nie mam innego pomysłu jak zrobić estetyczne podłoże. Z góry dziękuję za pomoc.
-
Albo i nie... Obejrzałem tutka z naszego forum apropo mapowania i już wiem że to nie jest proste : ). Ale dzięki za odpowiedź. Spróbuję zrozumieć : )
- 3 odpowiedzi
-
Chyba rozumiem. A aporpo tego UVW, to z tego co wyczytałem na angielskiej wikipedii, to jest tak jakby tworzenie np w gimpie "wielkościowo" pasującej do modelu tekstury?
- 3 odpowiedzi
-
Witam. Niedawno skończyłem modelować śmigłowiec Apache. Zamieszczam zdjęcie modelu znalezionego na internecie. Widać na nim takie szarawe paski, które są prawdopodobnie łączeniami części helikoptera. Wygląda to naprawdę świetnie i stąd moje pytanie, jak taki efekt uzyskać? Z góry dziękuję : ). Temat zamieściłem tutaj, bo nie wiem czy to jest efekt modelowania, tekstury czy jeszcze czegoś innego : ).
- 3 odpowiedzi
-
Witam, niedawno wymodelowałem sobie helikopter Apache AH-64 i chciałbym go zanimować. Jestem początkujący w 3d maxie i nigdy nie probowałem animować niczego. Bardzo proszę o wytłumaczenie jak mogę "poruszyć" śmigła, a później to zrenderować. Z góry dziękuję : ). Jak by ktoś już o to pytał na tym forum to poproszę tylko o linka : ). EDIT: Udało mi się zrobić animację i ją zrenderować. Tyle że 20 klatek przelatuje w 1 sek. Jest jakiś sposób żebym mógł zapętlić obracanie się śmigieł i np zająć się ruchem samego helikoptera? EDIT2: Zaraz wszystko sam zrobie : D. Udało mi się zapętlić, ale teraz jestem już w kropce. Po każdych 20 klatkach, jak powtarza się animacja, to nie jest ona płynna. Widać że śmigło zwalnia, zatrzymuje się i "przeskakuje". Baaardzo proszę o pomoc, teraz naprawdę nie wiem co zrobić.
-
Spróbowałem tego co pisał RaVirr, bo było prostsze i jest dokładnie jak chciałem : ). Dziękuję wam bardzo.
-
Dzięki bardzo! : D W razie będę pisał : ).
-
Mam 3D maxa 2010. Sorry, że wcześniej o tym nie wspomniałem : ).
-
A mogę prosić o jakąś prostą instrukcję do tego? Samą mapę znalazłem.. ale potem mam wybrać materiał, no i po tym jest milion opcji których kompletnie nie rozumiem...
-
Witam, chciałem zająć się modelowaniem nieśmiertelników. Z samym kształtem, łańcuszkiem itd pewnie sobie poradzę bez problemów, ale nie mam zielonego pojęcia, jak "umieścić" napis na nieśmiertelniku. Zależy mi żeby to był napis w 3D.. czyli lekko odstający : ). Z góry dziękuję za pomoc : ).
-
Witam po dłuższej przerwie. Niby udało mi się zrobić to co chciałem, ale nie wszystko wyszło idealnie. Nie chcę zakładać nowego tematu, pomimo że problem raczej dotyczy renderowania czy hdri. W każdym razie, jak widać na obrazku, Lancer nie ma dachu... Nie rzuca się to w oczy, ale jednak problem istnieje : ). Prawdopodobnie źle ustawiłem hdri, ale tak naprawdę ominąłem ten etap, opisany w tutku bo nie widziałem jak się tam dostać ^ ^. Z góry dzięki za pomoc. Vic, niestety Ci nie pomogę, ale pamiętam, że miałem dokładnie to samo... pewnie klikanie na pałę pomogło.
-
Znowu cufem się udało ; ). Dla kogoś kto by kiedyś tego potrzebował: bo wczytaniu tego zdjęcia, trzeba w jego opcjach zaznaczyć "Environ" w coordinates.
-
Ech... jednak proszę Cię znowu o pomoc. Mam to, o czym pisałem wcześniej. Po wgraniu tej bitmapy do Matterial/Shadow/Reflection -> camera mapped background, po zrenderowaniu na drodze mam po prostu pokazane moje tło. Ustawiam wszystko na 100% dobrze, wg tutka. Jedyne co może zrobiłem inaczej, to to, że w tutku przy miejscu gdzie mam "wsadzić" to zdjęcie, jest napisane "Instance of the photo, used at BG". Być może "instance" jest kluczem, a ja je poprostu tam wsadzam?... Sorry, że pytam o właściwie wszystko, ale jak się nauczę raz, a dobrze to już nie będę truł ; ).
-
Przedwcześnie się ucieszyłem, bo zamiast "drogi" mam teraz bitmapę mojego tła.. ale to pewnie się poprawi : D