Witam - to mój pierwszy post na tym forum, chociaż od dawna je czytam i obserwuje, ale przejdźmy do pytania.
Nurtuje mnie właśnie pytanie... Chciałbym związać sie w przyszłości z gamedevem właśnie w roli level designera, chociaż nie wiem jakie są stawiane wymagania przed nimi i czy z moimi umięjętnościami mam szanse, w ogóle coś zdziałać.
Zajmowałem się dawno temu tworzeniem map w Radiancie, Hammerze, potrafię się posługiwać Wingsem 3D, ostatnio bawię się UDK, natomiast. Nie mam jakiś gigantycznych umiejętności ogolnie związanych z modelowaniem (coś tam zrobić potrafię, ale np. zBrusha nie ruszę po u mnie każda fałdka w nim zrobiona jest beznadziejna :D ). Mam bogatą wyobraźnię, Potrafię coś fajnego złożyć do kupy wykorzystując do tego gotowe assety (to mi chyba zostało z czasów zabawy z klockami lego)...
Z drugiej strony- nie znam Maxa (znaczy kiedyś go tam próbowałem poznać, ale kamera w maxie jednak dla mnie jest odrażająca), nie znam Mayi (chyba dobrze napisałem?:P ), nie potrafię rysować, malować, tworzyć tekstur - nie mam talentu do tych rzeczy, ani za bardzo czasu, żeby się tego uczyć, bo kilka ładnych lat by mi zeszło...
W zamian potrafię programować - ogólnie zawodowo pracuje jako programista od 5 lat, a zacząłem sie interesować dużo wczesniej. Znam zarówno C/C++ jak i języki skryptowe Lua, ActionScript,Python. Obsługa takiego Kismeta w UDK to pikuś... Ogólnie chodzi o to, że potrafię "myśleć jak programista", czyli nie mam problemów z jakimś oskryptowaniem elementów, które ... No właśnie i tu rodzi sie pierwsze pytanie... Zajmuje się tym Level Designer, czy Gameplay Programmer? Chodzi o oskryptowanie elementów na danym levelu.
Kolejne pytanie, które podsumowywuje ten mój wywód...
Czy Level Designer to osoba, która bardziej tworzy plansze w jednym z edytorów (UDK, Radiant, Hammer - jakikolwiek inny - wiadomo, to tylko narzędzia) i uzupełnia je assetami dostarczonych przez innych grafików?
Czy może jest to jednak osoba, która sama powinna mieć zaje... umiejętności graficzne, żeby wykonywać samemu assety i powinna mieć Maxa/Maye opanowanego do perfekcji?
Czy level designer powinien potrafić tworzyć/rysować tekstury?
Czy level designer musi umieć rysować/malować/szkicować/wydzierać/nie wiem co tam jeszcze?
Czy umiejętności programistyczne mogą ułatwić pracę Level Designerowi? czy to jednak LD nie interesuje?
Celowo nie zamieszczę narazie żadnej swojej pracy, żeby coś pokazać, bo nie chodzi o to...