Skocz do zawartości

Jacko

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Jacko's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Hmm masz jakieś szersze informacje na ten temat? Bo ogłoszenia, które ja znalazłem są dośc mocno nieaktualne, a i tych za dużo nie ma... Znalazłem za to wypowiedź szefa/pracownika Artifex Mundi, który twierdzi, że codziennie dostają po kilka CV, a oprócz tego każda firma gamedev w polsce jest wypełniona praktykantami. Niby skille nie te, ale nie wierzę, że osoba będąca na miesięcznych praktykach w firmie nie ogarnie tego całego tematu... Więcej ogłoszeń można znaleźć jako Flash Developer, jednak to mnie kompletnie nie interesuje... Tutaj Cytat Piotra Żygadło na grupie GoldenLine Zastanawiam się również, czy nie będzie łatwiej znaleźć pracy jako skrypter/programista, gdy przykładowo poznam UnrealScript (który w tej chwili jest bardzo popularny), aniżeli jako programista samego C++...
  2. Z typowym programowaniem jest taki problem, że mnie nudzi (zajmuję się tym dobre naście lat - zawodowo mniej, no ale trzeba bylo kilka projektów ukończyć zanim się człowiek zawodowo programowaniem zajmie). Szukam jakiejś odskoczni od tego monotonnego wklepywania kodu. Pisanie skryptów zdecydowanie byłoby lepsze (człowiek widzi zmiany na bierząco i co chwile robi coś innego) jednak nie widuję ogłoszeń gdzie jest wymagany typowy skrypter. Raczej role skrypterów jak już przejmują typowi programiści, gdyż spoglądajać na ogłoszenia najczęściej widnieje coś takiego, że wymagają znajomości C/C++ i Visual Studio, ale mile widziana jest znajomość jakiegoś języka skryptowego, czyli wydaje mi się, że idąc pracować do firmy mogę sie zajmować oskryptowywaniem leveli, ale równie dobrze mogę się zająć tworzeniem tooli, czy jakiś pierdół, już nie mówiąc o tworzeniu jakiś bibliotek czy czegoś tam jeszcze. Takie rzeczy robię aktualnie (mimo, że nie związane z gamedevem) i po prostu chce to zmienić. Jak pisałem wcześniej, wyobrażałem sobie LD w całkowicie odmiennych zadaniach, aniżeli to jest naprawdę, sprowadziliście mnie na ziemię i teraz muszę się zastanowić co robić dalej, gdyż graficznie nie jestem wymiataczem, więc jako enviro artist się nie nadaję.
  3. Hyhy no to spoznilem sie jakies 10-15 lat, poniewaz wlasnie pozniejszy etap tworzenia plansz najwiecej funu mi sprawia, ale juz wiem, ze tym zajmuje sie enviro, a nim nigdy nie bede z powodow wymienionych w pierwszym poscie (brak duzych umiejetnosci zwiazanych z modelowaniem i teksturowaniem). @jacenty no niby sie znam na programowaniu/skryptowaniu, jednak lubie tez "budowac" i czulbym sie spelniony w zyciu i wiem, ze praca sprawiala by mi fun, jezeli wlasnie moglbym polaczyc oba te elementy :)
  4. A powiem Wam, ze tutaj mnie troszeczke zaskoczyliscie, gdyz bylem swiecie przekonany, ze LD zajmuje sie rowniez cala otoczka zwiazana z upiekszaniem planszy, wspolpracujac z grafikiem, ktory dostarcza mu po prostu assety do tego. Czyli, ze to jego dzialka (jak juz pisalem przy wspolpracy z grafikiem dostarczajacym asssety) jest zrobic plansze od A do Z (projekt levelu, swiatla, skrypty, assety, triggery, particle, dzwieki, jakies ustawianie volumetricow etc), a tu sie okazuje, ze tym juz zajmuje sie ktos inny :) Ja tak wlasnie wyobrazalem sobie Level Designera :)
  5. Szkoda, że tak mały odzew, no ale dzieki wielkie Fr3d3k za Twoje słowa bo mnie mocno podbudowały do tego, żeby spróbować coś zdziałać w tym kierunku... Właśnie pracuje nad swoim portfolio oraz robie mapkę w UDK, żebym mógł pokazać, że UDK również w jakimś tam stopniu znam :)
  6. Witam - to mój pierwszy post na tym forum, chociaż od dawna je czytam i obserwuje, ale przejdźmy do pytania. Nurtuje mnie właśnie pytanie... Chciałbym związać sie w przyszłości z gamedevem właśnie w roli level designera, chociaż nie wiem jakie są stawiane wymagania przed nimi i czy z moimi umięjętnościami mam szanse, w ogóle coś zdziałać. Zajmowałem się dawno temu tworzeniem map w Radiancie, Hammerze, potrafię się posługiwać Wingsem 3D, ostatnio bawię się UDK, natomiast. Nie mam jakiś gigantycznych umiejętności ogolnie związanych z modelowaniem (coś tam zrobić potrafię, ale np. zBrusha nie ruszę po u mnie każda fałdka w nim zrobiona jest beznadziejna :D ). Mam bogatą wyobraźnię, Potrafię coś fajnego złożyć do kupy wykorzystując do tego gotowe assety (to mi chyba zostało z czasów zabawy z klockami lego)... Z drugiej strony- nie znam Maxa (znaczy kiedyś go tam próbowałem poznać, ale kamera w maxie jednak dla mnie jest odrażająca), nie znam Mayi (chyba dobrze napisałem?:P ), nie potrafię rysować, malować, tworzyć tekstur - nie mam talentu do tych rzeczy, ani za bardzo czasu, żeby się tego uczyć, bo kilka ładnych lat by mi zeszło... W zamian potrafię programować - ogólnie zawodowo pracuje jako programista od 5 lat, a zacząłem sie interesować dużo wczesniej. Znam zarówno C/C++ jak i języki skryptowe Lua, ActionScript,Python. Obsługa takiego Kismeta w UDK to pikuś... Ogólnie chodzi o to, że potrafię "myśleć jak programista", czyli nie mam problemów z jakimś oskryptowaniem elementów, które ... No właśnie i tu rodzi sie pierwsze pytanie... Zajmuje się tym Level Designer, czy Gameplay Programmer? Chodzi o oskryptowanie elementów na danym levelu. Kolejne pytanie, które podsumowywuje ten mój wywód... Czy Level Designer to osoba, która bardziej tworzy plansze w jednym z edytorów (UDK, Radiant, Hammer - jakikolwiek inny - wiadomo, to tylko narzędzia) i uzupełnia je assetami dostarczonych przez innych grafików? Czy może jest to jednak osoba, która sama powinna mieć zaje... umiejętności graficzne, żeby wykonywać samemu assety i powinna mieć Maxa/Maye opanowanego do perfekcji? Czy level designer powinien potrafić tworzyć/rysować tekstury? Czy level designer musi umieć rysować/malować/szkicować/wydzierać/nie wiem co tam jeszcze? Czy umiejętności programistyczne mogą ułatwić pracę Level Designerowi? czy to jednak LD nie interesuje? Celowo nie zamieszczę narazie żadnej swojej pracy, żeby coś pokazać, bo nie chodzi o to...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności