Witam!
Mam problem ze zmianą położenia osi gdyż jak widać na tym obrazku:
http://www.tinypic.pl/lg7sklttoltl
oś ustawiona jest globalnie więc obracam ją o kilka stopni tak jak to widać tutaj:
http://www.tinypic.pl/b3kch86r5ksm
i teraz mój problem polega na tym że gdy klikam na inny punkt, oś znowu zmienia położenia na globalne:
http://www.tinypic.pl/ehq4czmtb4jh
Co zrobić aby ustawić oś raz żeby nie wracała do ustawienia początkowego?
Witam
Mam pewien problem z tym otworem:
http://www.tinypic.pl/bmksjrue1z28
Mianowicie czy jest jakiś łatwiejszy sposób na wykonanie takiego okna, żeby nie wychodziły mi takie sensacje na siatce?
Temat ten był poruszany na forum, aczkolwiek nie uzyskano jasnej i klarownej odpowiedzi na to pytanie. Zazwyczaj obiekt jest rozkładany przez cząsteczki a mi chodzi o coś przeciwnego, jak ten obiekt stworzyć z cząsteczek? Może animacje stworzyć od tyłu chyba że wy macie lepsze pomysły. Czekam na konkretne odpowiedzi.
Zrobiłem takie oto kafelki metodą editable poly:
http://img256.imageshack.us/i/kafelki11024x768.jpg/
Wyciąłem z nich koło za pomocą narzędzia BOOLEAN
http://img690.imageshack.us/i/kafelki21024x768.jpg/
I tu pojawia się pierwsze pytanie: Czy narzędzie BOOLEAN jest najlepszym sposobem na wycięcie koła?
Dalej ze spline'a i narzędzia lathe utworzyłem taki oto kształt:
http://img802.imageshack.us/i/kafelki31024x768.jpg/
Na końcu postanowiłem połączyć te kafelki z tym splinem:
http://img340.imageshack.us/i/kafelki41024x768.jpg/
I tu jest drugie pytanie: Czy muszę te dwa obiekty łączyć na oko (tzn chodzi mi aby te kafelki były pokrywą dla tego obiektu ze spline'a) czy można je w jakiś sposób połączyć tak aby wszystko idealnie pasowało???
Chyba że wszystko można zrobić inaczej, o wiele łatwiej dlatego czekam na wasze propozycje.
heh, na to wpadłem już jak pokazałeś mi że można to wychamferować. Niestety nie daje to efektu a raczej pewnie jest tak że daje to efekt ale ja coś robię źle. Dlatego pytam się czy mógłbyś mi wytłumaczyć jak to wychamferować JUŻ PO dodaniu cap segmentów?
Dzięki za pomoc smoku132 i x-menie. Zrobiłem tak jak pokazał smoku i mam jeszcze jedno pytanko:
Po zchamferowaniu wyszło mi tak:
http://img24.imageshack.us/img24/8861/zxcvk.jpg
Wszystko fajnie tylko cholera jak zrobić aby krawędzie które oczywiście tworzą mi się przy chamferowaniu zrobiły taki owal do końca podstawy cylindra tak jak jest to na lewym modelu. Po prostu gdy chamferuje te krawędzie które robią ten owal nie chcą iść dalej do środka (zaznaczyłem to czerwonym kolorem) i zamiast mieć półokrągła podstawę, mam ją niestety płaską od spodu.
Mój problem polega na tym, iż tworzę za pomocą NURBS taki oto kształt:
http://img835.imageshack.us/img835/2360/gdrgdgdfg.jpg
jednak chciałbym takie coś wymodelować za pomocą editable poly. Wszystko byłoby okej gdyby nie fakt iż nie mogę osiągnąć takiego zaokrąglenia jakie mam w przypadku NURBS (zaznaczyłem to zaokrąglenie czerwonym kolorem). Zamiast tego zaokrąglenia mam ścinanie prostą krechą. Widać to na przykładzie cone'a:
http://img175.imageshack.us/img175/1036/badfz.jpg
Gdy próbuje zrobić taki sam efekt za pomocą edit poly jak w NURBSach to zazwyczaj wychodzi mi figura przypominająca powyższego cone'a.
A więc cóż poradzicie?