Wolowiec
Members-
Liczba zawartości
14 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Wolowiec's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
@Ziper Wielkie dzięki ! Jesteś nieoceniony :) . Tak przy okazji , przerobiłem sobie podlinkowane tutki tutaj na forum ale jestem głodny następnych możecie coś jeszcze polecić ?
-
@Ziper Nie do końca o to chodziło ale też będzie . Dzięki ! Niestety nie mam tej opcji w menu polygon . Trzeba to gdzieś włączyć ? Mam też jedno pytanie odnośnie podwójnych wierzchołków , polygonów i krawędzie . Jak takowe się usuwa w lightwave ? W blenderze wyglądało to tak W -> remove doubles Pozdrawiam
-
@kazka80 Wielkie dzięki ! . Pewnie będę Was tu dręczył pytaniami jakiś czas :) . Pozostała kwestia Turntable .
-
Cześć . Po napisaniu na forum tego wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78907 i przeglądnięciu kilku innych programów zdecydowałem się spróbować z lightwave . Przeglądłem sobie już troszkę tutoriali , potworzyłem proste bryły to troszkę pytań się pojawiło :) . Przede wszystkim jak przełączyć się z trackball na Turntable w modelerze ? Jaki jest skrót klawiszowy na select Loop ? w configu niestety nie mogłem tego znaleźć :( Czyżby trzeba by stworzyć skrót ? w Findzie select loop znalazło ale klawisza doń dopisanego już nie . Jak wyskalować sobie coś w dwóch osiach np . x i y bez z . W blenderze coś takiego kryło się pod alt + s + oś której nie chcemy skalować . W modelerze pod shift + h skalujemy we wszystkich osiach pod h w jednej . Jak przekalkulować normale w całej bryle ? pod f mamy flipa dla zaznaczonego polygona / ów a ja chciałbym np. w modelu gdzie część z zaznaczonych jest w pożądanym kierunku a część nie odwrócić w jedną stronę . W blendku jest coś takiego pod CTRL + N . Na koniec pytanie troszkę z innej beczki a mianowicie renderer . Jak pisałem w/w temacie jest to jeden z głównych powodów poszukiwania innego soft . Pooglądałem sobie prace na spinquad.com i nie powiem efekty były dla mnie co najmniej zadowalające . Zauważyłem że część użytkowników używa FPrime oraz Kray . Zatem czy renderer Lightwave na prawdę jest taki słaby ? Czy trzeba bardzo dużo czasu poświęcić na ustawienia materiałów oraz świateł ? Jak oceniają go wieloletni użytkownicy ? Z tego co czytałem i oglądałem to wynika że to jeden z lepszych silników renderujących . Już troszkę mi się mętlik w głowie zrobił przez to przeczesywanie softów . Z góry dzięki za helpa . Pozdrówka learningowe . Edit Byłbym zapomniał narzędzia selekcji . W modelerze znalazłem tylko jedno pod RMB - lasso . A jest może jeszcze dostępne prostokątne i sferyczne ?
-
Modo i animacja postaci / Lightwave / tani soft- kombajn
Wolowiec odpowiedział Wolowiec → na temat → Dyskusje o grafice
Jeżeli kogoś jeszcze to interesuje to tutaj http://www.maxon.net/products/general-information/general-information/product-comparison.html jest porównanie wersji Cinema 4D . Najtańsza sensowna oferta to Cinema 4D Broadcast ~ 6 k . Cinema 4D prime nie ma nawet Global Illumination . Aktualnie testuje sobie Lightwave 10 , uczucia mieszane . Renderer na pewno lepszy od Blenderowego internala ale mniej intuicyjny od takiego Octane renderer . Z modelowaniem to już różnie , jakby za dużo suwaczków , okienek . Podobne jak w maxie . Dla kogoś kto pracował wcześniej w programie w którym cała filozofia modelowania opierała się na kilku skrótach klawiszowych to naprawdę dziwne ... :) . Pozdrawiam . -
Modo i animacja postaci / Lightwave / tani soft- kombajn
Wolowiec odpowiedział Wolowiec → na temat → Dyskusje o grafice
Wielkie dzięki za takie szybkie odpowiedzi . No cóż , generalnie potwierdziły się skrawki informacji jakie wyczytałem w necie . Modo na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze kombajnem w którym można swobodnie animować . @operonxyz Problem z Cyclesem jest taki że jak wszystko w Blenderze zapewne będzie ale nie ma podanych żadnych dat . To co jest aktualnie dostępne to tak naprawdę namiastka renderera . Zapowiada się znakomicie . @uzumakishadow Z dofinansowaniem to ciężko. Co prawda nigdy nie wiadomo co będzie za parę miesięcy jednak nie spodziewam się że nagle wpadnie mi kilkadziesiąt tysięcy . Programy unijne się kończą , wyciąganie od nich kaski jest już coraz trudniejsze . Gdyby nie pieniądze to prawdopodobnie zdecydowałbym się na Maye . Warto podkreślić że tych licencji może być tak około 3 a to już zwiększa koszty . W kupie zawsze raźniej . Cinema 4d wydaje się być dobrym pomysłem najtańsza licencja ~3k złotych . Pytanie tylko jak bardzo wersja Prime bo o niej mowa jest ograniczona względem swoich droższych kolegów . Może jeszcze użytkownicy Lightwave się wypowiedzą . Pozdrawiam . -
Cześć . Chciałbym zapytać doświadczonych kolegów w modo o animacje . Jak bardzo duże możliwość są tego programu w tym zakresie ? Czy oferuje tyle co Max i Blender ? Modo ma opinie bardzo dobrego w zakresie modelowania i renderowania . Interesuje mnie czy ten program nadaje się do dużych projektów w zakresie animacji ? Od prawie 4 lat używam hobbystycznie Blendera i poznałem ten program bardzo dobrze jednak moje spore zastrzeżenia budzi renderer , można w nim zrobić bardzo fajne rzeczy ale to wymaga ogromnego nakładu pracy . W przeciągu tylu lat obcowania z nim używałem już chyba większości rendererów dostępnych dla niego - yafaray , octane , luxrender , kerkythea i jeszcze parę innych . Każde z tych rozwiązań ma jakąś wadę Kerkythea nie jest już rozwijana , octane raczej nie nadaje się do dużych projektów ale to chyba najlepszy renderer jaki używałem przy blendku , Yafaray nie posiada możliwości renderowania sieciowo czasem są jakieś niespodziewane kropki i inne artefakty na renderach , lux w zasadzie wszystko super tylko te czasy . Wiem że pod Blendera jest dostępny VRay ale z tego co poczytałem na necie to wciąż eksperymentalna technologia a producent nie wspiera eksportera . Nie zapowiada się też na to by się coś w tej materii zmieniło . Dotychczas zajmowałem się stronami internetowymi ale po ukończeniu studiów chciałbym się zająć produkcją shortów animowanych , reklam , wizualizacji technicznych raczej nie wizki osiedlowe , mieszkaniowe . Modo to program na który mnie stać jeżeli zaoferuje mi to co Blender + dobry renderer to winienem być wniebowzięty . Zastanawiałem się także na Lightwave ale w naszym kraju ten sofcik nie jest tak popularny ( ? ) . Jednak zrealizowano w nim wiele dużych projektów . Teraz jeszcze mam czas na naukę od zera nowego softu ale za rok już mogę nie mieć na to czasu . Na studiach używamy przede wszystkim produktów autodesku - Max , Mudbox bo są na to licencje . Znam je powiedźmy w średnim zakresie . Jednak wiem że raczej sobie ich nie kupię :) . Poza tym max wzbudza we mnie mieszane uczucia a jako wieloletni użytkownik Blendera mam trochę inne zwyczaje niż maxowcy . Z górki dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam .
-
Obiekt 3d: "Halo - Faith", model Falcona
Wolowiec odpowiedział le_chu → na temat → Work in progress (WIP)
Gratulacje . Widać mnóstwo pracy . Czekamy na teksturki . Czy rendery do filmu będą realizowane w blenderowym internalu czy też w zupełnie czym innym ? -
Total High End ! Gratulacje ! Pochwał się w czym renderujesz i modelujesz .
-
Nie mam już specjalnie sił a co gorsza czasu by nad tym dalej pracować . Kuchnię wykonałem w ramach uczelnianego projektu . Użyty soft to Blender rendering w Luxrenderze . Pozdrawiam .
-
To jest zbyt dobre żeby to skomentować . 5 gwiazdek .
-
Dzięki jeszcze raz chłopaki . @x-men Ten czas renderingu jest też usprawiedliwiony tym że dla każdej grupy świateł renderuje się osobny kanał . Oznacza to że w trakcie renderingu możemy zmieniać natężenie światła dla poszczególnej grupy a także barwę tego światła . Lepsze efekty oferuje już tylko ze znanych mi rendererów tylko octane bo w nim w realtime możemy zmieniać pozycje suna :) . @ikkiz Nie mogę się nie zgodzić z tymi słowami :) . @Przemekd Cieszę się że się podoba . Piekarnik teoretycznie jest pod kwiatkami ( to czarne szkło ) . Lodówka jest zabudowana i jest nią ta szafa po lewej :) . Pierwotnie projekt zakładał to co poniżej ale się mi to nie podobało więc zrobiłem jak jest teraz . Płytki pod zlewem zostały wymienione na kompletnie białe :) . Klamki są faktycznie proste i można by je poprawić ale już nie specjalnie mam czas . Jak zapuszcze teraz render to doczekam się akceptowalnego obrazka w poniedziałek wtorek . Edit Poprawiłem butelki ( troszkę ) , teksturę obrusu , kafelki i zapuściłem renderek 6k . Jeżeli nie stanie się nic nieprzewidzianego pewnie koło wtorku zapostuje o ile się odszumi do tego czasu . Tymczasem jednostka centralna rozprostuje sobie tranzystory :) . Pozdrawiam .
-
Wielkie dzięki za komentarze . @x-men Renderowanie w Luxrendererze trwa jak w każdym ubiasie całe wieki . Ja renderowałem tą scenę ~ 40 godzin z przerwami na q9400@3400 + 8 giga ramu . Luxrender ma ogromne możliwości , ze wszystkich renderów jakie testowałem dla blendera daje najlepsze efekty niskim nakładem pracy ( mówimy o nie komercyjnych rozwiązaniach ) . Niestety nie każdy ma czas czy też możliwość czekania kilkunastu czy kilkudziesięciu godzin . Obecnie opracowywane są dwie wersje Hybrid i SmallLuxGPU (SLG) . Hybrid ma korzystać z CPU i GPU , SLG wykorzystuje samą kartę graficzną . Wersja na karty graficzne chwilowo przystopowała . Nie obsługuje także części efektów np. caustic . Ja osobiście czekam na Hybrid . Testowe wydania już są do pobrania i można testować . Jeżeli chodzi o Yaśa to ja i Yaf(a)ray bardzo się nie lubimy . A to z tego względu że często pojawiają się jakieś dziwne kropki : białe i kolorowe których winno nie być . Jednak nowa beta 1.2 daje jakieś nadzieje na lepszą przyszłość dla mnie i dla niego :) . Na pewno się spróbuje z nim przy tej scenie . To co mogę porównać już teraz to zużycie ramu . Yaf(a)ray przy próbie zrenderowania tej sceny w 2kx1k połknął 4 GB ramu . Luxrender jest natomiast mniejszym żarłokiem i zadowolił się 2.6 GB ramu . @ikkiz Bardzo miłe słowa , dzięki :) . Jeżeli chodzi obrus to tak , mi też się coś zdawało że teksturka jest za mała i winno się ją więcej powielić a może wymienić na coś ciekawszego . Butelki ? No być może , będzie chwila i chęci pewnie poprawie :) . Pozdrawiam .
-
Hej . Od jakiegoś czasu robię sobie takiego interiorka w ramach uczelnianego projektu . Powoli mi już to zbrzydło i w zasadzie nie chce mi się poprawiać ale to co mnie dotknęło na renderach to brzydalsko wyglądająca tekstura kafelków na środku sceny :/ . W planach mam jeszcze jeden render przez weekend tym razem jednak z białymi kafelkami . Soft to Blender i Luxrender . Na zbliżeniach wydaje się że perspektywa jest krzywa ale tak nie jest , to wina wysokiego fova . Może jeszcze porenderuje w jaśku vel Yaf(a)ray na razie jednak planuje zrenderować to jeszcze raz w luxie . Pozdrawiam . Całość w małym resie : Lewy bok w natywnej rozdzielczości View port gdyby to kogoś interesowało :