Jump to content

le_chu

Members
  • Posts

    587
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

le_chu last won the day on March 29 2016

le_chu had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

le_chu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

525

Reputation

  1. Fajne, wygląda jak robione w Blenderze 😄
  2. Od 1.5 roku pracuje tylko na: https://rog.asus.com/us/laptops/rog-zephyrus/rog-zephyrus-s17-series/ i polecam. Wczesniej 2 lata pracowalem na poziom nizszym Asusie z karta 1070 i tez polecam. Caly czas jest w firmie i caly czas spelnia swoje zadanie.
  3. @alex3d ja postawilem krzyzyk na branzy vfx w 2013 jak mialem okazje spelnic swoje marzenie i pofreelancowac w takiej firmie na zachodzie. Nigdy wiecej 😉 A to ze rozne firmy trzymaja sie roznych softow to tez czesto wynika z zupelnie innych uwarunkowan niz ficzer X czy Y. To ze Ubisoft przeznacza 2 banki na rozwoj Blendera nie znaczy ze w ogole zacznie go implementowac gdziekolwiek w pipeline. Taki ruch daje im np bardzo dobra pozycje do negocjacji z dealerami softu po stronie Autodesku. Bo dla Ad$k grozba utraty klienta tego kalibru to na pewno nie sa groszowe sprawy.
  4. To ze ktos bierze 1000USD za dzien albo ze projekt ma wielomilionowy budzet nie oznacza ze licencje sa traktowane jako groszowe sprawy. Regularnie pracujemy z agencjami w ktorych senior creative director kasuje 2400€ za dzien. I w tej samej agencji jesli jest mozliwosc zaoszczedzenia 100.000€ rocznie na licencjach bez wywracania pipeline do gory nogami to sie probuje to robic. Czemu? Po pierwsze, graficy korzystajacy z tych licencji pracuja po znacznie nizszych stawkach dziennych. Po drugie, jest masa agencji ktorych oblozenie nigdy nie jest 100%. Po trzecie, sam koszt wynagrodzenia to conajmniej 60-70% dziennej stawki. Z pozostalych 30-40% musisz pokryc licencje, koszta bierzace i miec jakis zysk. Jesli jestes w stanie wyrwac w tym regionie dodatkowe 100k rocznie "za darmo" to kazdy probuje to zrobic. A jak masz perspektywy zatrudniania setek osob i budowy zupelnie nowego pipeline pod to, tak jak robi to Tangent, to jest to jak najbardziej logiczne posuniecie. Zreszta branza vfx jest bardzo niewdzieczna jesli chodzi o stosunek wynagrodzenia do stawianych wymagan. Niektore firmy ktore chcialy wejsc w ten rynek poprzez dumpingowe ceny do dzisiaj nie sa w stanie wyjsc na stabilna prosta, ciagle balansuja na granicy kosztow produkcji i miesiacami zalegaja freelancerom z wynagrodzeniem.
  5. Przy 100 - 200 grafikach to roczna oszczednosc miedzy 170.000 a 340.000 UDS na licencjach. Pomijajac oszczednosci, w perspektywie kilku lat za ulamek tej kwoty masz full time 2-3 inhouse developerow ktorzy uloza ci Blendera pod dowolny pipeline dokladnie tak jak tego chcesz.
  6. Tak realnie to dla kogo sa dodawane te ficzery, dla 5-10% userow? Freelancerzy i modelerzy z +10 letnim skillem albo klepia wszystko na jedno kopyto opatentowane pol dekady temu (jakies addony itp) i nie chce im sie zmieniac nawykow. Albo samo modelowanie podzlecaja komus zeby nie tracic czasu. Dla nowych osob mam wrazenie tych ficzerow jest za duzo i ostatecznie wszystko sprowadza sie do bazowego extruda, booleana, knifa, chamferow czy edge loopow. Tak samo otwieranie giga siatek, lassa i inne dzikie weze. Ja rozumiem duze studia i legiony animatorow, riggerow i klepaczy assetow ktorzy potrzebuja by to smigalo. Ale w skali calego rynku 3D jaki % stanowia ci ludzie?
  7. Wysoki sądzie, te 100.000€ na moim rachunku? Sprzedalem jpga za bitcoiny, co mam więcej powiedzieć?
  8. Zadałem sobie trud przeczytać research z tego linku: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2542435119302557#bib13 Czyli crypto jest złe tylko dlatego że pochłania energię, mimo że generuje rocznie tyle CO2 co jedno większe miasto w Stanach? Nikomu jednak nie przeszkadza że 10-30% wytwarzanej energii jest traconej na etapie transmisji ze źródła do odbiorcy. Kiedy widzę, że w jednym momencie "wszyscy", "kolektywnie" rzucają się w obronie jakiegoś "wspólnego" dobra, gdzie w tle tego wszystkiego jest waluta i pieniążek, mój żydowski nos podpowiada mi, że problem leży gdzie indziej 🙂
  9. Poza linkami do rozpraw filozoficznych na temat uniwersalnego przychodu, istnieją jakieś realne, poparte danymi badania na temat tego jaki wpływ ma crypto na środowisko? Jakieś linki? Jedyne co spotkałem do tej pory to "bro trust me, I'm telling you".
  10. Natłukłem w Cyberpunka prawie 80h w tydzień bo musiałem się odmóżdżyć po całym roku i to jest chyba najbardziej nierówna gra (od geniuszu do wtf momentami) z jaką miałem do czynienia. Zdecydowanie najlepszy Early Access w jakiego grałem 😉 Grafika, muzyka, art direction, miasto - poezja. Walka i character progression - chyba największe pozytywne zaskoczenie bo w odróżnieniu od Wiedźmina, pierwszy raz chciało mi się robić w RPGu questy poboczne typu idź i skasuj 10 osób czy jakiegoś mini bossa. Mega plusem jest to, ze gra nie piętnuje skilli czysto "big brainowych" jak hackowanie. Więcej, to pierwszy RPG w którym byłem w stanie zrobić postać zupełnie niefizyczną i przejść bez problemów całą grę, wliczając boss fighty. Myślę że z legendarnym Cyberdeckiem, hackami i dobrze zaplanowanymi pearkami, można przejść całą grę nie oddając ani jednego strzału. Zastanawiam się tylko czy zostało to aż tak dobrze zaprojektowane i przeklikane, czy po prostu wyszło przez przypadek 😉 Design i feeling broni i pojazdów - mega robota. Nie mam pojęcia czemu tak dużo osób narzekało na prowadzenie pojazdów, imo jest bardzo przyzwoite. Główny wątek - nie porywał mnie on ani w Wiedźminie ani w Cyberpunku ale performance Keanu bardzo mi się podobał. Co mnie bolało najbardziej to ewidentnie powycinany content, ale tak naprawdę boleśnie powycinany 😉 Nie chcę spoilerować, ale siłą Wiedzmina 3 były imo te wszystkie poboczne, wielowątkowe historie jak ratowanie magow z Novigradu czy opowiadanie się za frakcjami politycznymi, które prowadziły do kolejnych i kolejnych questów. Świat, rozwój postaci czy walka to były po prostu dodatki do tych świetnie napisanych historii. Nic z tego nie ma w CP2077. Oczywiście są mega fajnie napisane postacie (Meredith, Evelyn, Vick, Misty) i są nawet questy z mega fajnym potencjałem (nowy burmistrz miasta) no ale szanujmy się 🙂 To wszystko prowadzi do nikąd. Kim są fixerzy, jakie mają powiązania z gangami? Czemu próbują mi sprzedać używany samochód co 10 minut? Czemu w ogóle mamy terytoria gangów zaznaczone na mapie, kiedy kasowanie ich członków jeden po drugim nie wpływa zupełnie na nic? Dodatkowo rzeczy takie jak kończenie mega ciekawego questa za pomocą smsa, w momencie kiedy nabiera on rozpędu... no trudno. Imo w tych miejscach gra była ewidentnie rushowana. Tak samo brak jakichkolwiek minigierek, "znajdziek", czy głupiej możliwości siedzenia na ławeczce i obserwowania sobie świata. Myślę że nikt nie oczekiwał Gwenta 2077 ale chociaż możliwość pogrania w te fajne arcadówki, które stoją w salonach czy bilard z Rouge w Afterlife. Czy chociaż możliwość powożenia się nocą po pustym mieście z którąkolwiek z postaci. Coś, cokolwiek pogłębiającego immersję i wypełniającego czas między questami a walką. Night City ma gigantyczny potencjał pod dalszy rozwój. Sama gra moim zdaniem ma przed sobą dwa losy. Wykorzystanie tego potencjału imo spokojnie uczyni z Cyberpunka jedną z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Bugi (których praktycznie nie miałem), jakieś niedograne AI, o tym nikt nie będzie za pół roku pamiętać. Ale niewykorzystanie tego potencjału wydaje mi się że wielu osobom na zawsze zostanie w głowie jako chyba największe rozczarowanie w historii gierek. Mam ogromną nadzieję że po tym jak hype już minął, questy z celebrytami są już pozamykane, morale przez święta się odbudują i zaczniemy dostawać DLCki w tej samej jakości jak przy W3. A tak poza tym to gierka i tak jest marketingowym i sprzedażowym sukcesem i za to gratulacje dla wszystkich, którzy przy niej pracowali 🙂 PS. Mam nadzieję że nikomu nie chodzi po głowie łatanie "edge sliding" buga który rozpędza postać do kosmicznych prędkości 😄 A jeśli już to niech to zostanie zastąpione jakimś nowym skillem.
  11. ktokolwiek gra w CP2077 polecam instalacje nowych driverow od Nvidii
  12. @Klicek pytanko - Day1 patch instaluje sie razem z dzisiejszym preloadem? Gdzies widzialem ze ma wazyc 50gb 😄 Nie mysleliscie by wypuscic go od razu zeby nie trzeba bylo sciagac calosci dwa razy?
  13. Link do YT: Te narzedzie do retopo cadowskich inputow wyglada bardzo sensownie (w prezentacji przynajmniej). Orientuje sie ktos czy jest do Blendera jakis addon oferujacy cos zblizonego? Chodzi mi glownie funkcje Auto Edge z 1min 45s.
  14. Tez czytalem ze cp najblizej do deus exa pierwszego plus jeden redaktor wspominal ze bralby go nawet mimo bugow z wersji listopadowej. Pre order zrobilem rok temu ze wzgledu na sam soundtrack 😎
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy