Witam!
Jestem nowym użytkownikiem na forum i jeszcze nie mogę się na nim odnaleźć, więc jeżeli piszę w złym dziale lub powtarzam temat to szczerze przepraszam.
Przedwczoraj wpadłem na pomysł, że warto byłoby "pobawić" się modelowaniem obiektów 3D. Jak pomyślałem tak zrobiłem... Pobrałem triala max'a, zainstalowałem i zacząłem zabawę. Postawiłem kilka box'ów i innych figur, zaznajomiłem się z interfejsem. No ale czas było zrobić coś "poważniejszego".
Postanowiłem zrobić studnię (wykorzystując proste bryły)... I całość chyba całkiem nieźle wygląda gdyby nie moje problemy z teksturami, z którymi nie mogę się uporać.
Zakreślone na niebiesko - część tekstury jest przeźroczysta, jak sobie z tym poradzić? Jestem pewien, że wszystko renderowane byłoby poprawnie gdybym teksturę na wysokości desek ustawił w pionie... ale jak to zrobić?
Zakreślone na czerwono - początek i koniec tekstury łączy się w dość widoczny sposób... czy jest jakaś sztuczka, aby zminimalizować ten dość nieprzyjemny efekt?
Problem mam też z cieniami... jak widać na załączonym obrazku, studnia nie rzuca cienia na trawę (użyłem modyfikatora Hair and Fur).
Odbiegając troszkę od tematu chciałbym przy okazji zapytać czy jest jakiś e-book z opisem modyfikatorów/interface'u max'a w języku polskim? Ewentualnie może istnieje jakaś lektura w którą powinienem się zagłębić? Tutoriali wolałbym uniknąć, ponieważ uważam, że na moim poziomie niewiele one wnoszą... instrukcje typu "ustaw to, tam na tyle" mało rozjaśniają mi w głowie, lubię wiedzieć co dokładnie robię.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
---
Ajj pierwszy post i od razu wtopa... zły dział... Dopiero teraz zauważyłem dział "Teksturowanie / Texturing". Przepraszam.