Skocz do zawartości

kielbasa

Members
  • Liczba zawartości

    104
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

kielbasa's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Reputacja

  1. Koledzy, podpowie ktos. Uzywalem dotychczas vray physical camery w Maxie 2014 i zmienianie przyslony czy czasu migawki mialo odzwierciedlenie w jasnosci wyrenderowanego obrazu. Teraz jak korzystam z nowego Maxa, to wstawiam w scene nowa Physical Camere, i zmiana przyslony czy czasu, nie przeklada sie nijak na obraz .Jasnosc zostaje na renderze taka sama. Dodam, ze w Environment>Exposure settings mam ustawione physical camera exposure. Myslalem, ze mam jakiegos buga w vrayu i maxie 2020, ale w 2016 jak sprawdzilem, mam to samo. Czy cos trzeba dodatkowo aktywowac, zeby regulacja przyslony w kamerze miala wplyw na render ?
  2. Jak ktos ma chec sie pobawic/sprawdzic, to wrzucam tutaj sciane zaimportowana z Archicada. Max 2014 https://ufile.io/kvlzd2u5
  3. Under, dzieki. Ale to tez nic nie daje. Lacze wierzcholki i nadal jak ruszam jeden z nich prostopadle do plaszczyzny sciany, to widac ze nie nalezy on do krawedzi, z ktorej go ruszylem. Ponizej screen.
  4. Triangulate nie mam gdzie zaznaczyc, jak eksportuje z Archicada. Poza tym przy imporcie obj moge Triangulate wlaczyc, ale to nic nie daje. Moim zdaniem to jakies nieporozumienie, zeby tak prostej geometrii Max nie potrafil ogarnac. Przeciez to tylko kawalek plaszczyzny z otworami.... Connect znam, ale jak mowie, scian mam tyle, ze robienie tego na piechote to strata czasu.
  5. Czesc, Moze ktos podpowie - zaimportowalem do Maxa budynek, ktory posiada sciany o grubosci 0, jest mi to potrzebne, zeby pozniej dokonac rozwiniecia tych scian w innym programie. Dla przykladu pokazalem jedna z nich. Jak moge najprostszym sposobem polaczyc wierzcholki z plaszczyzna sciany ? Na przykladzie pokazane, o co chodzi - przesuwajac wierzcholek od krawedzi widac, ze krawedz zostaje z tylu, czyli wierzcholek do niej nie nalezy, i nie jest z nia polaczony. Nie ma tu zadnych back polygonow - sciana sie sklada z jednego, jak go zaznacze i usune, to znika sciana. Wiem, ze moglbym ciac caly polygon poleceniem 'cut', ale nie ma na to prostszego sposobu? Mam wiele scian, i mnostwo okien. Recznie robilbym to 2 dni. Moze jest plugin? Polecenie tesselate lub quadify mesh nie rozwiazuje mi tego problemu. dzieki
  6. Dzieki, to juz daje jakis oglad.
  7. Czesc, Nie do konca wiem, w ktorym dziale zadac pytanie, wiec wrzucam tutaj. Poproszono mnie o wymodelowanie i wyslanie obrazka/renderingu czajnika na potrzeby reklamy (dla klienta). Materia mi jeszcze obca, bo takich rzeczy nie robilem - dotychczas na zamowienie tylko wizualizacje wnetrz i modelowanie obiektow pod te wnetrza. Nigdy bryly 3d nie udostepnialem. I teraz pytanie, jezeli mnie poprosza, czy powinienem tez udostepnic model 3d tego czajnika zamawiajacemu do dowolnej obrobki ? Ja to widze tak, ze to powinni za to osobno zaplacic, bo dostaja mozliwosc bezgranicznej przerobki dziela, ktore jest chronione prawem autorskim. Jak Wy byscie postapili w tej sytuacji? Jakie to sa mniej wiecej kwoty w przyblizeniu, moze ktos z kolegow moglby sie wypowiedziec ? dzieki
  8. Hej, Czy ktos z kolegow sie orientuje dlaczego komputer, ktory mam ustawiony jako drugi (node) potrafi 'usnac' podczas renderingu ? Usypianie na na nim jest wlaczone na 2h (wiadomo, ze moge wylaczyc zupelnie), ale bywa tak, ze zapomne o tym ile minelo czasu i podczas renderingu potrafi sie odlaczyc i uspic, jakby liczenie sieciowe nie bylo traktowane jako uzytkowanie komputera. Da sie gdzies to ustawic? dzieki
  9. Odpowiedz na problem jest u zrodla, najprostsza z mozliwych. Podobno Backburner wysyla jedno zadanie na jeden komputer, czyli nie da sie renderowac jenej klatki jednoczesnie na ekranie przez dwa komputery. Da sie ja oszem podzielic na fragmenty, ale nie renderowac jedna przez oba w tym samym momencie tak jak to robi Vray distributed rendering. To by tlumaczylo moj problem.
  10. Nie, oba sie widza, i moge przegladac pliki na drugim komputerze z kazdego z nich.
  11. Nie sadze, ze tu byl problem, bo distributed rendering przez Vray dziala normalnie. Vrayspawnera odpalam na laptopie, na desktopie wlaczam render i obydwa licza. Jeden oczywiscie bez tekstur ;)
  12. Nie wiem czemu tak jest. Po masce nie znajduje, a jak wpisze recznie ip 192.168.0.1 to sie laczy elegancko i dwa komputery sa widoczne. Nie zmienia to faktu, ze laptop pozostaje idle. Manager Backburnera zglasza, ze ip obydwu komputerow sie zarejestrowaly poprawnie.. Nie wiem o co tu chodzi.
  13. To rozumiem, tylko problem polega na tym, ze renderuje mi tylko komputer na ktorym mam managera uruchomionego (tu mam tez otwarta scene). Od poczatku - komputery sa spiete kablem. Widza sie. Desktop to 192.168.0.1 (tu mam otwarta scene) i laptop z koncowka 2, maska podsieci 255.255.255.0 Chce, zeby renderowaly jednoczesnie, oba. Server mam odpalony zarowno na laptopie jak i na desktopie. Oba komputery widzi Backburner Monitor, status Idle. W scenie klikam 'submit render to network' i pojawia sie okno. Tam mam wpisana maske podsieci 255.255.255.0 i obok connect. Jezeli klikne connect to nie znajdzie serwerow, musze wpisac recznie adres ip managera, czyli 192.168.0.1 i wtedy pojawiaja sie obok na liscie oba komputery z zielona kropka obok. Opcja 'uzyj wszystkich serwerow' jest zaznaczona. Klikam wyslij, i laptop pozostaje caly czas 'idle, nie renderuje.
  14. Powiedz Traitor jeszcze, czy na drugim komputerze tylko backburner server wystarczy, ze jest odpalony ? I czy bacburner server musi byc odpalony i na pomocniczym i na komputerze, w ktorym mam uruchomionego maxa? W Manager IP po wyslaniu zadania, w oknie, wpisuje zamiast maski ip desktopa - tu mam managera odpalonego. klikam 'connect i widze oba komputery. Wysylam zadanie i tez widze oba, zaczyna liczyc, ale w oknie renderingu widze, ze tylko 4 kwadraty sie pojawiaja i liczy tylko desktop...cos pomijam ? Monitor pokazuje, ze laptop jest Idle - mam zaznaczone, ze wszystkie serwery otrzymuja zadanie.
  15. Dzieki Traitor, sporo juz jest jasne w tej materii. Metoda prob i bledow sie zaraz przekonam, czy uzywac backburnera czy DR z vraya..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności