Skocz do zawartości

kato555

Members
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kato555's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzięki za link. W przyszłości na pewno się przyda. Niestety mam ograniczony czas. Sporo czasu zajęło by mi teraz wymodelowanie tego tak jak na filmie. Dlatego interesuje mnie czy z tym co zrobiłem inną metoda da się jeszcze coś zrobić.
  2. Witam Wymodelowałem wieże czołgową ze splajnów obrysowanych na wręgach z Małego Modelarza i nałożyłem na to mod Surface. Teraz chciałbym zrobić w nim jakieś wyciągnięcia, otwory, itp. Użyłem mod Editable Poly. Moim oczom ukazał się widok jak na załączniku. Czy jest jakieś polecenie, które automatycznie połączy wszystkie te punkty czy muszę zrobić to ręcznie? Bez tego chyba nie da się zrobić jakichkolwiek modyfikacji w bryle.
  3. kato555

    Iron/Cast iron materiał

    Dzięki za odpowiedzi. W Bump wrzuciłem Nois z ustawieniem Size na 1. W Reflection wrzuciłem Reflect/Refract. Bump i reflection ustawiłem na 30%. Światła i render ustawione wg http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/clay_render_in_3ds_max.html. Shader Blinn. Tło zmienione na białe w panelu Rendering/Envinronment. Nie wiem tylko o co chodzi z tym Gloss. Opcja w parametrach Shadera czy chodzi może o mapę Glossiness? Tylko jaki materiał w to wrzucić. Kombinowałem z tymi parametrami ale za każdym razem ciemny szary robił się jasny. Może trzeba zmienić ustawienia światła? Wyszło mi coś takiego. Dalekie od oryginału :D.
  4. Witam Czy ma ktoś namiary na jakieś tutoriale lub wie jak zrobić materiały jak w temacie? Nie wiem czy przy przypadkiem Kliment Woroszyłow nie używa tego rodzaju malowania w swoich pracach. Co prawda w sieci są w miarę dobre tekstury. Jednak jeżeli już znajdzie się naprawdę dobrej jakości okazuje się że jest mało przystępna ze względu na zaimplementowane jakieś rozmyte logo czy inne pierdoły. Poniżej przedstawiam zdjęcie z próbki.
  5. Świetny model. Widać włożony ogrom pracy. Podejrzewam że co niektórzy dostali niekontrolowanych spazmów oglądając ten model :D. Nieźle wygląda w szarym kolorze. Tak na marginesie to szary matowy?
  6. Odświeżam wątek ze względu na mały pytanie. Mam inny problem niż bibistar z tym tutkiem oraz podobnym z Wszystko mi wychodzi, ładne kształty, cienie oprócz całej białej sceny. Facio w linku w 4:05 minucie robi render i alleluja wcześniejszy szary Plane staje się biały jak otoczenie. Wie ktoś co trzeba jeszcze zaznaczyć/odznaczyć aby uzyskać końcowy efekt jak w tych tutkach?
  7. Dzięki za porady. Może jakoś to ogarnę. Z tego co widzę NURBS to temat rzeka. Niestety panie kranz nie ma lekko :D. Bryła ma podobne powierzchnie jak wspomniana wieża do T-72. Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś by zamieścił jakieś info odnośnie literatury ( wystarczy autor i nazwa książki) czy tutków w których na prostych lub złożonych przykładach opisane jest działanie NURBS. Mam trochę namiarów. Niestety są to zwięzłe i lakoniczny opisy. Małe pytanko. Wręgi muszą mieć wspólne punkty przecięć aby zadziałało nakładanie powierzchni, np w przypadku przecinania się wręg?
  8. Witam Ma ktoś dostęp do tutoriali lub może zaprezentować coś na temat modelowania półsferycznych kształtów np odlew wieży czołgu T-72? Czy w maxie jest możliwość konstruowania modeli jak np w modelarstwie kartonowym? Tworzę bluprinty z wręgami usytuowanymi w odpowiednich miejscach wg planów. Na każdym bluprincie modeluje zarys wręgi. Następnie nakładam na to powierzchnię tworzącą kształt modelu.
  9. Witam Mam wymodelowane czołgowe koło napędowe na które składa się kilka wzajemnie przenikających się modeli ( obręcz, rdzeń koła, śrubki itp). Czy po użyciu funkcji Attach i sprowadzeniu tych elementów do jednej bryły trzeba je scalać ( łączyć krawędzie, vertexy)?
  10. Witam Wszyscy piszą tutaj o problemach z wydajnością komputera przy renderowaniu, ja natomiast mam problem w odwrotna stronę. Wszystko jest ok dopóki na wykonane elementy nie nałożę któregoś z modyfikatorów wygładzania siatki ( elementów jest sporo, m.in. części podwozia i ogniw z gąsienic). Zaczyna się klatkowanie. Masakrą jest sam obrót modelu. Jest co prawda funkcja optymalizacji elementów modelu. Jednak z tego co zauważyłem mogę uprościć siatkę modelu tylko o 1/4 krawędzi aby uzyskać w miarę dobre krawędzie po wygładzeniu. Ktos miał podobny problem lub wie jak temu zaradzić? Może to ma znaczenie, może nie, cały model robiony jest na jednej warstwie ( Kiedyś gdzieś czytałem żeby dzielić model na grupy pod rożnymi warstwami). Poniżej podaje elementy z mojego komputera: Intel Core i7 CPU 920@ 2.67GHz 6GB ramu Radzio HD 6800 Series Winda 7
  11. Witam Jak w temacie czy jest jakaś znacząca różnica jeżeli chodzi o użycie którejś z tych funkcji podczas wygładzania modelu? Osobiście podczas pracy jako podglądu efektu modelowania używam Use nurbs subdivision ( w panelu Editable Poly zakładka Subdivision Surface). Która z tych opcji wygładzania dedykowana jest jako finalny modyfikator modelu? Opcja Use nurbs subdivision ma tę zaletę że po ponownym wczytaniu pliku nadal jest edytowalny w odróżnieniu od Smooth czy Turbosmooth. Próbowałem modyfikować bryłę ( dodając kolejne wyjęcia) po dodaniu modyfikatorów smooth i klops. Żeby wygładzić nowe kształty trzeba znowu użyć tego parametru co prowadzi do drastycznego zagęszczenia siatki na elementach na których już wcześniej użyłem tego modyfikatora. Makabra :).
  12. Wielkie dzięki za pomoc, o to chodziło :).
  13. No i poległem w boju panie mafida :). Za chiny ludowe nie mogę uzyskać takiej siatki na kuli jak na tym obrazku.
  14. Witam Do zobrazowania moich pytań posłużę się zdjęciem z tej zagranicznego forum o Maxie http://www.3dmaxforum.net/attachment.php?attachmentid=12563&d=1180702132. Mam wymodelowane np koło nośne które składa się z osobno zamodelowanej obręczy, śrub i części wewnetrznej z rdzeniem ( nie wiem jak to nazwać, felga :)?). Elementy te usytuuje w odpowiednich miejscach tak aby było to zgodne np z obrazkiem referencyjnym. Teraz chce je zgrupowac w jeden element abym mógł przesuwać go jako jedne obiekt, bez żmudnego zaznaczania poszczególnych elementów, w celu jednoczesnego przesunięcia ich ( operacje Boolowskie nie wchodzą tutaj w grę). Mając taki zgrupowany element dobrze by było skopiować go wielokrotnie, tak aby skopiowane elementy od razu znajdowały się w jednakowej odległości od siebie. Coś na kształt szyku : liniowego tak jak na załączonym zdjęciu usytuowane są koła nośne czy szyk kołowy tak jak usytuowane są śruby na kołach. Czy można tworzyć coś na kształt grup złożonych, edytowalnego drzewka w menu? Np główna grupa model ze wszystkimi elementami i podgrupy np koła ze swoimi elementami, wieża +włazy+elementy dodatkowe. Jak później edytować pojedyńcze elementy w takich grupach w celu dodania krawędzi, powierzchni czy wyciągnięć. Mam nadzieję że w miare obrazowo przedstawiłem problemiki :D. Pozdrawiam
  15. Dzięki za odzew. Jeżeli dobrze zrozumiałem chodziło o przeróbkę siatki jak na rys http://img835.imageshack.us/img835/5544/23866116.jpg. Tylko że po zastosowaniu wygładzania znowu jest malutki defekt :) http://img849.imageshack.us/img849/6228/98025274.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności