Skocz do zawartości

przemo19811

Members
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Piła, Polska

przemo19811's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Pierwszy raz użyłem Photoshopa.
  2. Witam po przerwie spowodowanej sesją na uczelni. Próby starcia się z roślinnością wszelaką.
  3. No dobra, sprawdzałem photoshopa cs3, trudno jest mi się do niego przyzwyczaić. Tylko pytanie, piksel to piksel, ale ch.....ra, obrazy w photoshopie ciągle wydają mi się ostrzejsze, jakieś takie wyraźne. Pomijając fakt że opcji ustawień pędzli jest masakrycznie więcej, to jednak zawsze mnie ten fakt zastanawia. W jakich rozdzielczościach dokumentów pracujecie zazwyczaj ?
  4. Mało dokładny, ale chyba w gimpie nie da się nic porządnego stworzyć. To miało być tylko ćwiczenie z natury.
  5. Ilustracja przedstawia plemiennego goblińskiego strażnika który wyczaił w zaroślach szpiega. To w tle to palisada i wejście do osady. Użyłem pierwszy raz Gimp-Painter, jest to rozszerzenie do zwykłego gimpa, powodujący że pędzle naśladują działanie pędzli zwykłego Paintera (mieszanie kolorów i rozmazywanie). Mamy tam tzw. Mix-brush’a, nie jest w pełni funkcjonalny jak ma to miejsce w przypadku Corela, ale robił to z tego co wiem jeden Japończyk i nie ma co wymagać więcej. Mam nadzieję że w przyszłości programy open-source będą zawierały w pełni funkcjonalne brushe tego typu. Jeżeli chodzi o to co przedstawia screen to miałem ogromny dylemat odnośnie perspektywy powietrznej tła. Posiłkowałem się paroma fotkami lasu i zauważyłem że jednak efekt bardziej wyblakłego tła w oddali w lesie jest mniejszy niż ma to miejsce na otwartych przestrzeniach. Konary drzew są dosyć ciemne, bo gęstość liści powoduje cień. W rezultacie przy samej ziemi dochodzą już nieliczne promienie światła. Oczywiście zależy to od aktualnej gęstości drzew i ewentualnych polanek. Dylemat polega na tym, że gdy tak to przedstawiłem nie była ukazana głębia, pierwszy plan nie wyróżniał się za bardzo od kolejnych. Nagiąłem rzeczywistość na swoją stronę i jednak oddzieliłem ostatni plan bardziej niż na fotce. Mam książkę „Krajobrazy Fantasy”, są tam przykłady lasów widzianych od wewnątrz i właśnie efekt dalszego planu został tam jak najbardziej zachowany i różni się od tego co widzę na fotce. Cholera jak to jest do końca ? Albo np. góra na horyzoncie w ciemną noc, bardzo ciemną. Cały czas pracuje nad tym aby za bardzo nie wygładzać tego i owego, i pozostawić elementy bardziej ostre, ale często nie mogę się opanować i dalej głaszcze. Element wieży na wejściu do osady na podstawie refki z Biskupina. Najpierw zrobiłem całą postać a potem dodałem tło, które początkowo nie miałem zamiaru dodawać. Wiem że wszystko powinno się śmigać naraz, ale na projektowanie całej ilustracji jestem na razie za słaby. Ostatnio zaprzęgłem do pracy drugi monitor, i całą narzędziówkę i referencje mam po lewej.
  6. Mam pytanko. W jaki sposób nakładać zabrudzenia, rysy i inne właściwości materiałów.Oglądam sporo galerii w necie i dochodzę do wniosku "wiem że nic nie wiem". W przejrzanych tutorialach, polecana była metoda nakładania tekstury na osobnej warstwie z trybem krycia pokrywanie. Wiedziałem o tym od dawna ale nie wiem czy jest to metoda której trzeba się kurczowo trzymać. Przykładem może być np. wypukły naramiennik lub korpus zbroi. Czy cały pic polega na tym aby wymodelować walorem wypukłość i sprowadzić ten element do czegoś podobnego jak efekt renderu 3d ? Chodzi tutaj o łagodny gradient i nałożenie tekstury na osobnej warstwie. W jaki sposób robią to profesjonaliści. Gdy ćwiczyłem ten sposób, efekt był fotorealistyczny i naprawdę przypominał zwykły render z blendera lub 3d max'a. Niektórzy mają galerie na których widać że wszystko jest robione na jednej warstwie. Kreski, zabrudzenia i taki ogólny efekt malarski. Ja skłaniam się do metody takiej: Wzorując się na np. naramienniku, nakładam walor, rzeźbię mniej więcej w tym samym czasie nakładając zabrudzenia, plamki itp. Wszystko twardymi brushami. Na koniec stosuje miękki brush o małym kryciu i całą wypukłość wygładzam delikatnie, zostawiając fakturę metalu pod spodem. Nie wiem czy to dobry sposób, co o tym sądzicie? Koncept czarnego maga, postać powstała najpierw, tła nie zamierzałem robić więc jest tylko dodatkiem.
  7. hehe, prawie spadłem z krzesła, dobry tekst :))))
  8. Większy i bardziej wyprofilowany hełm.
  9. A teraz?
  10. Please, powiedzcie coś na temat tego co zamieściłem bo bardzo zależy mi na tym projekcie !!!
  11. Szybki mało szczegółowy speed aby jakoś tam uchwycić to i owo.
  12. Rzeczywiście różnice są.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności