Jump to content

morten

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About morten

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Może i sztuka dla sztuki, ale na pewno ma się większą kontrolę nad poszczególnymi elementami i większą swobodę. Nie wiem czy jest sens zawsze składać to w ten sposób, ale można chyba sobie wyrenderować te passy, żeby się przydały awaryjnie, gdyby inne metody zawiodły. I łatwiej jest chyba działać na reflection na osobnym pasie, łatwiej zwiększyć / zmniejszyć / usunąć ;-) itd itd.. Pominę fakt, że lubię dociekać co i jak działa :)
  2. Deshu, a jakiś link do tego scryptu, ew. tutoriala mógłbyś podać? Znam podstawy podstaw podstaw nuke'a ;-) Więc może w końcu się za to zabiorę :)
  3. Też się cieszę. Teraz lepiej to kumam, jakiś progress jest :) Self illumination akurat było u mnie w scenie potrzebne, którą robiłem wczoraj bo dawałem vraylightmaterial, który często daję w wizkach. Tak samo refrakcje :) tak więc git majonez! Nie zamierzam tego chyba dalej zgłębiać, chyba że ktoś jeszcze coś lepszego wymyśli! A co znaczy zbejkowana gamma? :D tzn, nie wiem co masz na myśli ;-)
  4. Oki, po różnych testach natrafiłem na fajny tutorial. Okazuje się, że chyba tylko w formacie .exr lub .vrimg da się to złozyć. Wcześniej już się zetknąłem z exr, ale się wzbraniałem przed nim ze zględu na plugin, który trzeba sobie doinstalować do PS, żeby otworzyć obrazek z różnych warstw. Podsyłam link do fajnego tutoriala, który mi dużo rozjaśnił: http://www.timsportfolio.co.uk/tutorials/renderelements/ Pobrałem sobie scenkę i testowałem różne formaty. Okazuje się, że przy tych ustawieniach jak w tym tutorialu tiff się kompletnie nie nadaje, czy to 8, 16 czy 32 bitowy. Testowałem też hdr.. i nic z tego. Jedyne co się ładnie składa to exr i vrimg. Kolejna rzecz że musi być w color correction gamma=1 i zaznaczone chyba linear workflow. Reszta ustawień wydaje mi się nieistotna, ale jeszcze tego aż tak bardzo nie przeanalizowałem. Jak dawałem gamma=2,2 to niestety się nie składało poprawnie.. Tak więc w pobranej z tutoriala scence wyrenderowałem sobie pasy i złożyłem następująco (gdzie "+" to jest linear dogde add)= vrayspecular + vray reflection + vrayrefraction + vrayGI + vrayselfillumination + vraylighting = rgb color :D Natomiast gdy zamiast vray lighting dawałem vrayrawlighting w trybie multiply z diffuse, a zamiast vrayGI dawałem VrayrawGI w trybie multiply z diffuse, to już były różnice. Myślę że chyba mi to wystarczy. Chyba że ktoś coś jeszcze innego zapoda. A resztę sobie chyba rzeczywiście zostawię na potem, jak będę miał czas się zająć after effects..
  5. Więc zapisałem tym razem do 8 bit wszystkie pasy, wyłączyłem linear workflow w color mapping oraz wyłączyłem clamp output. Dalej jest źle :( Mogę się uczyć robić to w innych softach, tylko zastanawiam się czy jest sens, skoro w tutorialach ludzie to potrafią złożyć w ps, a mi tu jakoś z jakichś dziwnych powodów nie wychodzi :(
  6. VoNd, dzięki. Hdrki nie podsyłałem, bo ostatecznie nie podpiąłem jej nigdzie, ani w environment and effects, ani w render setup, domelight też nie dawałem.. Także pozostał pusty slot Vrayhdri, który można zignorować. :) Nie do końca rozumiem, co masz na myśli z LWF. Czyli że mam spróbować ustawić Color mapping w Render Setup z niezaznaczonym linear workflow? Też nie do końca rozumiem, co oznacza, żeby nie multiplikować tego linear workflow.. :) A tego clamp output to w ogóle nie kumam, choć zaraz sobie doczytam ;-) :D Gdybyś umiał i miał chęć i znalazłbyś chwilkę na złożenie tejże prostej scenki w AE (ostatecznie nuke) to byłoby ekstra ;-) Chyba że ktoś inny się zgłosi :)
  7. VoNd, dzięki za odp. Przesłałem Ci na priv link do ściągnięcia scenki. Gdybyś znalazł chwilę i zajrzał do tego, byłoby super :) pozdro!
  8. Kramon, dzięki za tutki. Bardzo fajne :) Natomiast odnośnie Twoich komentarzy: ad.1. "co byś nie robił w photoshopie ta scena będzie wygląda dennie. " - wiem, że ta moja scena jest denna :D umiem robić lepsze rendery, jednak tak na szybko ustawiłem byle co, żeby bawić się passami. ad.2. "scena jest zbyt prosta żeby bawić się w takie sprawy" - właśnie dlatego jest prosta, żeby nauczyć się robić na prostych rzeczach łączenia passów, a dopiero potem przejść do bardziej skomplikowanych ;-) ad.3 "taki compositing robi się kiedy już nie potrafimy wydusić nic z rendera bez compositingu a coś nam przeszkadza lub stwierdzamy że prościej będzie to poprawić w post produkcji niż robić obejście często jest tak że wszystko wygląda bosko a jedna rzecz wygląda źle wtedy renderuje się ją np na innym pasie i się to poprawia." - widziałem w różnych tutorialach łączenie passów, jak ja to próbowałem robić. I chciałbym się tego nauczyć. Jak się wyrenderuje osobno diffuse i złoży się to w compositingu to łatwiej zmienić kolory itp, czy nawet podmienić teksturę.. Wiem że tak się robi a after effects, czy nuke. Tak samo widziałem w tutkach że można to robić też w PS. Ja próbowałem też w afterze, ale efekt był taki sam zły. I sądzę że coś nie tak jest z ustawieniami przestrzeni barw, może z gamma, nie wiem. Właśnie w 99 proc. tutoriali pokazują jak łączyć już gotowe passy, ale nie ma z reguły info, jak poustawiać np gamma czy inne parametry, które mogą mieć wpływ na łączenie passów. Wiem, że połączenie passów to punkt wyjścia i dopiero potem można przejść do tych technik, które Ty pokazujesz w powyższych tutorialach po prostu. Można, wszak to pominąć, ale ja chciałbym się tego nauczyć :) ad.4."Beauty pass nie istnieje. nigdy nie był passem. Jest żartobliwie nazwana operacja łączenia passów z rendera w jeden finallny render." - z tego co wiem, chyba że mamy obaj co innego na myśli to wg wszelkich tutoriali po złożeniu passów beauty = RGB color, czyli surowy render z frame buffer, do którego można dołożyć ambient occlusion oraz wszelkie inne zabiegi jak te powyżej ;-) Tak czy siak dzięki za pomoc, to co pokazałeś na pewno się przyda. Gdyby jednak ktoś potrafił złożyć passy w PS, dał jakąś informację jakie ew. inne passy powinienem wyrenderować to będę wdzięczny :) Pozdro
  9. mhmmm naprawdę nikt nic nie napisze? :(
  10. Cześć, próbowałem ostatnio złożyć render elements scenki z 3dsmax / vray w photoshopie. Testowałem różne metody, jednak każdorazowo beauty nie równa się temu co uzyskuję.. :/ PRoszę o pomoc. Poniżej pokazuję ustawienia, które mogą moim zdaniem mieć znaczenie.. Zależy mi na tym, żeby składać to na razie w photoskopie, a nie nuke czy after.. Jak trzeba będzie to wkleję kolejne ustawienia, tylko sam nie wiem, które w tym wypadku będą istotne. Generalnie trzymałem się w tym wypadku metody: beauty = Vrayspecular + vrayreflection + vrayrefraction + (vrayrawlighting * vray diffuse filter) + (vrayrawGI * vraydiffusefilter) - - - Połączono posty - - - Tak wygląda "beauty" :) Wiem, że strasznie to brzydkie, no ale to tylko dla testów:) - - - Połączono posty - - - a tak wyglądają warstwy po połączeniu w PS
  11. Efekt nie do końca jest tu taki, o jaki mi chodziło, ale dzięki, bo wskazówki w tutorialu przydały się w tym materiale :)
  12. Cześć, chciałem się spytać, czy ktoś wie, co może powodować, że w vray na intensywnie czerwonym materiale pojawiają się jasnofioletowe plamki? To już któryś raz z kolei przy różnych ustawieniach.. Umiem to usunąć w PS, ale na pewno jest jakiś sposób, żeby się tego pozbyć podczas renderowania. Jak będzie trzeba to podam ustawienia. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? - - - Połączono posty - - - I w sumie dziwi mnie to że obok (na zegarku) jest inny odcień czerwieni i tu tych plamek nie ma...
  13. Cześć, proszę o pomoc w opracowaniu shadera i tekstury do materiału jak na zdjęciach. To jest jakby zamsz jakby plusz.. taki materiał obiciowy do kanapy.. Renderuję w Vray + 3dsmax. Będę wdzięczny za pomoc.
  14. Dzięki. Niepotrzebnie babrałem się z tym falloffem. W każdym razie tutek pomógł :D
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy