Jump to content

SabaruK

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About SabaruK

  • Rank
    Member
  1. Tworząc modele pojazdów musisz pamiętać żeby nie dawać zbyt dużej ilości poligonów. Jak pojazd będzie miał ich zbyt dużo to gra się nie włączy. Ile ich przypadało na każdy pojazd nie pamiętam. Jeżeli chodzi o teksturę to możesz dawać dowolną. JPG, TGA, BMP, chyba jeszcze jakaś była ale nie pamiętam. Sama tekstura możesz być w dowolnej rozdzielności i nawet w HD ale im bardziej szczegółowa tekstura tym większy modele będzie miał wpływa na stabilność gry. Co do dummy wystarczy zaimportować jakiś model pojazdu do gry i przyjrzeć się jak jest zbudowana hierarchia. Potem wystarczy dummy podstawić do swojego modelu i gotowe. Sam model możesz wyeksportować z gry albo ściągnąć jakiś z neta. Jest ich setki jak nie tysiące.
  2. Modeluje sobie pewien tunel, który przechodzi przez górę. Tak to wygląda Ja modelować taki tunel żeby druga ściana szła względem drogi jak ta pierwsza? Program to 3ds max 9.
  3. Piszę sobie taki mały generator modeli dla własnych potrzeb. Na początek napisałem skrypt, który po wciśnięciu przycisku tworzy boksa na wzór pewnych drzwi. Jedyny problem z tym jaki mam to nie wiem co dodać do kodu żeby strzałki tworzyły się idealnie na środku modelu. Może ktoś wie jaki kod należy dodać do skryptu po niżej żeby strzałki było od razu na środku modelu a nie na górze? ------------------------------------------------------------ group "Generator Modeli" ( button DrzwiCJ "Drzwi CJ" across:1 ) -- poczatek skryptu on DrzwiCJ pressed do ( Box lengthsegs:1 widthsegs:1 heightsegs:1 length:0.110163 width:1.5 height:-2.49884 mapcoords:on pos:[0,0,1.24942] isSelected:on $.name = "Drzwi CJ" macros.run "Modifier Stack" "Convert_to_Poly" ) -- koniec skryptu ------------------------------------------------------------
  4. To były dwa oddzielne obiekty ale je połączyłem że sobą za pomocą opcji "Attach". Zawsze je można oddzielić. Wolałbym coś darmowego.
  5. Tak powracając do tematu werteksów. Czy da się przenieść werteksy z jednej linii na przeciwną? O co dokładniej mi chodzi pokazuje obrazek po niżej
  6. Czy jest może jakiś darmowy skrypt, który pomógłby rozmieści losowo drzewa na wymodelowanym terenie? Dodam że próbowałem bawić się skryptem o nazwie "Gtools Jar Planter" jednak on te drzewa niechlujnie rozmieszcza.
  7. Testowałem to już kiedyś i ten sposób wyrównuje drogę do terenu. A ja bym chciał żeby to teren do drogi został wyrównay.
  8. @peerbe111 No właśnie tak cały czas to robię. Ale tak jak piszę co zresztą wiecie jest bardzo czasochłonne. @Dalamar Jakoś nie chce mi się wierzyć że nikt nie wynalazł sposobu na takie coś że można to z automata zrobić. W necie tu i ówdzie można znaleźć sporą ilość tego typu map i to bardziej skomplikowanych od mojej, a widać że to podobnie było robione. Chyba że naprawdę to ręcznie robili, ale jakoś nie chce mi się wierzyć.
  9. Zaczynam już nie mieć do tego siły. Chciałby uzyskać mniej więcej tego typu teren jak na tym obrazku http://www.tltracks.com/wp-content/uploads/2011/09/batq19.jpg. No więc wymodelowałem sobie teren, potem drogę wzdłuż terenu i wyciąłem w tym terenie miejsce żeby dopasować drogę do terenu albo raczej teren do drogi. Potem zacząłem po kolei wzdłuż drogi dociągać ręcznie brzeg terenu do drogi,(werteks do werteksu). Jednak taka opcja jest bardzo czasochłonna przy tak długiej drodze, ale efekt końcowy jest bardzo dobry co widać na tym obrazku http://img545.imageshack.us/img545/5766/sdfsdfxg.jpg. Żeby sobie skrócić pracę chciałem skorzystać z waszych rada ale niestety efekt końcowy nie jest taki jaki powinien być. Przy łączeniu werteksów za pomocą opcji "weld" trochę się zniekształca droga, a przy łączeniu "edge" powstają takie małe rowy co nie zbyt ładnie wygląda. No więc czy jest może jeszcze jakiś inny sposób żeby dołączyć brzegi terenu do drogi w jakiś łatwiejszy sposób czy jednak będę musiał się jednak męczyć z tym ręcznie żeby to ustawić w ten sposób?
  10. Mi bardziej chodziło o coś automatycznego. Np. zaznaczam w wzdłuż linii wszystkie werteksy i przyciągam je do werteksów na przeciwko. Zapomniałem wcześniej dodać że owa linia jest na różnych wysokościach i same werteksy nie zawsze znajdują się na przeciwko siebie. Opcja "weld" zdaje prawie egzamin ale ona również zmienia położenie werteksów na przeciwko a tego chciałbym uniknąć.
  11. Mam połączone ze sobą dwa model. Po jednej stronie modelu i po drugiej są linie, na których znajdują się werteksy. Czy w 3ds max 9 da się ustawić żeby po jednej i po drugiej stronie modelu werteksy przyciągnęły się do siebie ale tak żeby na jednej linii zachowały to samo położenie? http://img20.imageshack.us/img20/4817/asdaasj.jpg
  12. Żeby wykończać powyższą operacje model trzeba eksportować do innego programu? Przynajmniej tak twierdzi google, chyba że coś źle zrozumiałem. Mógł by ktoś napisać o co dokładniej z tym zbrushem chodzi.
  13. Modelując teren za pomocą modyfikatora o nazwie "Displace" na brzegach modelu powstaje taka niezbyt łada siatka jak na obrazku poniżej. Czy jest może w 3ds max 9 jakiś sposób żeby ową siatkę wyrównać tak aby powstały równe kwadraty albo chociaż jaka kolwiek powstała siatka a nie takie linie.
  14. Połączyłem że sobą dwa modele za pomocą narzędzia o nazwie "Attach". Teraz chciałem połączyć że sobą linie które się stykają że sobą. Wiem że można owe linie połączyć ze sobą za pomocą werteksów za pomocą opcji zwanej "weld". Owy sposób działa tylko wtedy kiedy są po obydwu stronach modelu werteksy. Niestety jak już po jednej stronie jest, a po drugiej nie to ten sposób nie działa. Dopiero trzeba dorabiać werteksy na drugiej stronie modelu. Jednak takie dorabiana werteksów na dłuższą metę jest czasochłonne. Więc czy jest może jakiś szybki sposób żeby owe linie ze sobą połączyć za jednym zamachem?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy