-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
Witam, mam taki problem. Chce nałożyć texturę na wybrany fragment modelu, który posiada już swój materiał, ale nie potrafię ustalić tego tak, aby textura była tylko na tym wybranym fragmencie, a nie jak w moim przypadku rozprzestrzeniała się po całym obiekcie. Dla obrazowego zilustrowania sprawy, oto screen: http://imageshack.us/photo/my-images/521/beztytuuhgb.png/ Dążę do tego, aby textura(zółto-czarne paski)znajdowały się tylko na "twarzy" tego modelu(twarzą cieżko to nazwać, chodzi o tą przednią cześć z dziurą pośrodku)i tylko tam. Z góry przepraszam za nieumiejętne zobrazowanie problemu, ale nie umiem jeszcze tego profesjonalnie opisać.
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
nie wiem co sie stalo, ale w viewportcie widze obiekt tak jakos....inaczej.Blender nie pokazuje mi tej cześci z przodu, a tylko tylnia i boczną. Dzieje sie tak zarówno w object mode jak i edit mode. Oto zdjecia dla zilustrowania problemu: http://imageshack.us/photo/my-images/685/beztytuuxvs.png/
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
cześć, próbuje zrobic starożytny rzymski hełm: http://imageshack.us/photo/my-images/268/h910914rdroman.jpg/ problem mam ze stworzeniem "włosów?". Utworzyłem vertex group, w weight paint modzie zaznaczyłem tą część "grzebienia" po której te pseudo włosy powinny rosnąć, ale nioestety idą one w całkiem odwrotnym kierunku:http://imageshack.us/photo/my-images/444/beztytuukyq.png/ wiecie co na to poradzic? @edit: wystarczylo przeliczyc normalne i wszystko juz ok:)
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
próbuję stworzyć materiał, dzięki któremu obiekt emitowałby światło. Jak na razie kończy się to na ustawieniu w opcjach materiału w zakladce shading emitowania i wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/831/40879007.png/ co zrobić żeby wyglądało to bardziej rzeczywiście? zeby swiatlo z tego emitera bylo odbijane(dodam, ze ustawianie mirrora nie daje rezultatów) i bardziej rozproszone?daze do uzyskania efektu tego pokroju : http://imageshack.us/photo/my-images/801/red1cu.jpg/ pozdro
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
nie, tą funkcję mam wyłączoną otworzyłem new file i appendnałem obiekt i wszystko jest okej, jednak wciaz ciekawi mnie co jest przyczyna tej obwodki
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
nie wiem jak to się stało, ale gdy wyrenderuje obiekt, to wokol niego jest taka czarna obwódka. Dodam, ze wczoraj takiego problemu jeszcze nie mialem, a jedyny co zrobilem z modelem, to go zanimowałem w graph editorze. http://imageshack.us/photo/my-images/225/56273333.jpg/
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
niestety jest to taki obiekt(pistolet), że szew idzie obwodowo wokół, więc cięzko byłoby wykonać to 1 metodą. Jednak 2 i 3 okazały się bardzo pomocne:), wielkie dzięki(wprawdzie na skutek klonowanie/rozmazywania, textura zrobiła się...rozmazana, jednak nie jest to zbytnio widoczne przy ostatecznym renderze. A tak btw. da się ją jakoś wyostrzyc?
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
nalozylem na obiekt texture za pomoca uv mappingu, uczywiscie wyznaczylem pierw seam, ale problem polga na tym, że textura nie wyglada zbyt ladnie w miejscu, gdzie ten szew nałozyłem. wszystko widac na tym zdjeciu: http://imageshack.us/photo/my-images/194/aaaqd.png/ da sie cos z tym zrobic?
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
caly material, łacznie z texutrami
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
cześć, mam problem z wykonaniem textury, która wyglądałaby jak na tym zdjęciu: http://imageshack.us/photo/my-images/341/pistold1011.gif/ chodzi o ten złotawy metal. Czy ktoś mógłby mnie poinstruować jak do tego dojść?
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
Jaka jest różnica w następujących działaniach: stworzeniu w Cycles materialu, wybraniu mix shadera z ktorego stworzymy np. glass oraz diffuse, a zrobienia materialu glass, a pod nim drugiego -diffuse(tez w cycles) .?
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
Czy da się jakos polaczyc objekty zeby tworzyly jedna calosc ale zarazem zachowaly odrebnosc?Cos jak parrent. Chodzi tu o to, ze uzywajac opcji Append chcialbym za jednym zamachem cala strukture przerzucic do nowego projektu, a nie pojedyncze objekty. mam nadzieje, ze jest to zrozumiale:)
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
Czy da się zrenderować background image? Jezeli tak, to jak?
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
renderuje sobie scene w Cycles- czekam az postep bedzie 10/10, ale dalej render jest taki ziarnisty w niektorych miejscach... Czy nic nie da sie z tym zrobic?tzn, czy mam dluzej zostawiac renderowanie, czy moze to wina słabego sprzętu? tutaj daje zdjecie dla zobrazowania sytuacji: http://imageshack.us/photo/my-images/515/krzeslocycles.png/
-
Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A
Mógłby mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest? Ambient Occlusion? Ogladalem sporo filmikow o tym, czytalem na wikipedii... ale wciaz nie potrafie tego ogarnac. Co to robi?Czy to istotne narzedzie przy renderowaniu? pozdrawiam
TomekBlender
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta