widze ze troszke zeszlo z tematu. jezeli nie wiesz od czego zaczac to odwiedzilbym na poczatek stronke wypelniona po brzegi darmowymi video tutorialami http://digital-tutors.com (jest tam cala masa tutsow do majki, podzielona na poszczegolne dzialy, bardzo przydatne szczegolnie dla poczatkujacych), pozniej http://www.gnomon3d.com.
jezeli chodzi o opinie ludzi majacych doswiadczenie w kilku programach 3d to musze stwierdzic ze max naprawde wiele traci przez to ze nie jest to program posiadajacy "node based architecture" (maya, xsi). mialem do czynienia z 3dsmax, XSI oraz Maya i zdecydowanie moge stwierdzic ze Maya jest to na pewno najbardziej stabilny i uniwersalny program 3d. Modelowanie (polys, NURBS - nie porownywac nurbsow z maxa ;), subD's), dynamika (particles + expressions, rigid i potezne softbodys), animacja (KeyFrames, Expressions, nieliniowa, ...), nowy mental 3.4 itd. dodajac do tego baaardzo spojny interface (znajac dzialanie jednego narzedzia bardzo latwo przychodzi przyswajanie sobie nowych + marking menus itp itd etc) otrzymujemy program ktory jest uzywany w wiekszosci najwiekszych firm zajmujacych sie CG. zeby zobaczyc osiagniecia majki wystarczy przesledzic ostatnie rozdania oscarow oraz jakies 60 filmow. to kilka z nich:
terminator 2 (to jeszcze nie maya, alias 2.4.2)
terminator 3
perfect storm
final fantasy
spiderman
spiderman 2
starwars: the phantom menace
starwars: attack of the clones
the hulk
ryan
charlies angels
blade I, II
hollow man
minorty report
x-man I, II
harry potter
LORDS OF THE RINGS I, II, III
troy
pirates of caribbean
man in black I, II
matrix I
animatrx: the last flight of the osiris
the mummy
the mummy returns
ice age
black hawk down
the gladiator
underworld
jurrasic park III, oraz wiele, wiele innych...
Chcialem jeszcze tylko dodac ze ostatnio firma Alias obchodzila swoja 20 rocznice powstania, wtedy zajmowali sie np: budowa kuli, co zajmowalo jakies 3 miesiace :D. po 20 latach raczej maja pojecie o CG.
pozdrawiam