Skocz do zawartości

ab5tract

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

ab5tract's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Entertainment & Licensing Management. Poszukuje doświadczonych grafików komputerowych znających Softimage XSI oraz inne programy używane do tworzenia grafiki 3D. Mile widziane doświadczenie przy tworzeniu reklam telewizyjnych.Konieczna znajomość języka angielskiego.Oferujemy pracę w pełnym wymiarze godzin oraz umowę o dzieło. Szczegółowe CV, portfolio (ewentualnie link) oraz list motywacyjny prosimy przesyłać na adres [email protected].
  2. ab5tract

    Od czego zacząć?

    widze ze troszke zeszlo z tematu. jezeli nie wiesz od czego zaczac to odwiedzilbym na poczatek stronke wypelniona po brzegi darmowymi video tutorialami http://digital-tutors.com (jest tam cala masa tutsow do majki, podzielona na poszczegolne dzialy, bardzo przydatne szczegolnie dla poczatkujacych), pozniej http://www.gnomon3d.com. jezeli chodzi o opinie ludzi majacych doswiadczenie w kilku programach 3d to musze stwierdzic ze max naprawde wiele traci przez to ze nie jest to program posiadajacy "node based architecture" (maya, xsi). mialem do czynienia z 3dsmax, XSI oraz Maya i zdecydowanie moge stwierdzic ze Maya jest to na pewno najbardziej stabilny i uniwersalny program 3d. Modelowanie (polys, NURBS - nie porownywac nurbsow z maxa ;), subD's), dynamika (particles + expressions, rigid i potezne softbodys), animacja (KeyFrames, Expressions, nieliniowa, ...), nowy mental 3.4 itd. dodajac do tego baaardzo spojny interface (znajac dzialanie jednego narzedzia bardzo latwo przychodzi przyswajanie sobie nowych + marking menus itp itd etc) otrzymujemy program ktory jest uzywany w wiekszosci najwiekszych firm zajmujacych sie CG. zeby zobaczyc osiagniecia majki wystarczy przesledzic ostatnie rozdania oscarow oraz jakies 60 filmow. to kilka z nich: terminator 2 (to jeszcze nie maya, alias 2.4.2) terminator 3 perfect storm final fantasy spiderman spiderman 2 starwars: the phantom menace starwars: attack of the clones the hulk ryan charlies angels blade I, II hollow man minorty report x-man I, II harry potter LORDS OF THE RINGS I, II, III troy pirates of caribbean man in black I, II matrix I animatrx: the last flight of the osiris the mummy the mummy returns ice age black hawk down the gladiator underworld jurrasic park III, oraz wiele, wiele innych... Chcialem jeszcze tylko dodac ze ostatnio firma Alias obchodzila swoja 20 rocznice powstania, wtedy zajmowali sie np: budowa kuli, co zajmowalo jakies 3 miesiace :D. po 20 latach raczej maja pojecie o CG. pozdrawiam
  3. ... nalezy tez dodac ze jezeli chcemy zebynasz model wrocil do poprzedniej postaci po renderowaniu nalezy w Post Render MEL cofnac wprowadzone zmiany. jezeli nasz model mial ustawienia Subdivision Level = 1 to nalezy wpisac setAttr polySmoothFace1.divisions 1; w zaleznosci od potrzeb. oczywiscie okno pre i post render MEL maja takze inne zastosowania. pozdrawiam wszystkich uzytkownikow majki.
  4. polecam sposob CA MEL'a. jest to wbrew pozorom bardzo proste. w render globals w zakladce Common > Render Options w oknie Pre Render MEL wpisujesz np: setAttr polySmoothFace1.divisions 2; gdzie: polySmoothFace1 jest to node odpowiedzialny za wygladzanie twojego modelu (najlepiej sprawdzic ta nazwe w Channel Box lub w Hypershade, poprzez zaznaczenie interesujacego cie obiektu i klikniecie przycisku Input Connections), .divisions jest atrybutem odpowiedzialnym za podzial siatki. pozdrawiam
  5. ab5tract

    jak wyrenderowac curve?

    Jezeli chodzi o loft to moze to nie zadzialac z kazdej perspektywy (szczegolnie podczas animacji) poniewaz jak wiadomo plaszczyzna nie ma grubosci. technika ktora jest najbardziej uniwersalna to: wystarczy stworzyc krzywa oraz NURBS Circle. zaznaczyc najpierw krzywa, pozniej okrag i z menu Surfaces > Extrude Option Box, dla niewtajemniczonych jest to ten kwadracik z prawej strony Extrude ;) (w tym przypadku polecam opcje: Tube, At Path, Component, Profile Normal). plusem tej techniki jest fakt, ze przy wlaczonej historii modelu modyfikujac promien okregu, automatycznie zmienia sie grubosc powstalej powierzchni. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności