Hej. niedawno zaczalem robic animacje w 3ds'ie i chcialbym się dowiedzieć czy sa takie funkcje jak :
1 pressety animacji - poruszyc odpowiednio jakis obiekt np. 90* na osi x, 3,556 m na osi y ... , potem zapisac ten ruch i wczytac puzniej. glownie mam na mysli to, zeby obrocic cos o 90*, przesunac to o kilka m na osi 'x' i 'y' (nie weim jak to nazwac) zapisac ten ruch i wczytac go np. kilka razy z kolei,
2 przesuniecie środka przesuwania i obracania - gdy obracam cos, to z pozycji ' | ' obraca sie na pozycje ' _ ' , a chce to obrocic z pozycji ' | ' na pzycje np. ' -- ' czyli zmiana punktu odniesienia obrotu.
3 obraz 2d do 3d - widzialem na internecie filmiki jak takie cos robia. ale nie widzialem jak to zaczynali robic. najlepiej jakis tutorial by sie przydal.
4 polaczenie kilku obiektow i mozliwosc poruszania kazdym z nich osobno - np. jak jest model czlowieka, to mozliwosc przemieszczenia calego ciala i obrucenie tylko ręki, majc to w jednym obiekcie.
5 Jak zrobie np. kwadrat z lini (Create >> shapes >> ... ) to jak przekonwerterowac to na obiekt 3d lub zrobic z tego scianke ?
6 jak cos mi sie jeszce pzrypomni to dodam :)
pozdro i dzieki za pomoc