Jestem świeży na tym forum, więc jeśli robię coś źle, proszę o wyrozumiałość. ^^
Dotychczas wszystko ograniczało się do robienia alienów (czy czegokolwiek innego) w zbrush, wykonywaniu retopologii, mapowania, wypalania, rysowania tekstury w jakimś edytorze 2d, i w efekcie uzyskiwania pełnometrażowego modelu "game art". Alternatywą dla tego pipeline było wykonywanie technicznych rzeczy w wings3d, ale szybko na tym skończyłem ze względu na spore ograniczenia, przechodząc na jakiś Autodeskowy soft (Softimage przemówił do mnie najlepiej (funfact, z ustawieniami interface quasi-maya, więc sam nie wiem co o tym myśleć bo i tak czy maya, 3ds, xsi - to prawie to samo)).
Cel jest taki: Hard-surface, sci-fi, "ship".
To co zrobiłem dotychczas:
Nie ma odbitej symetrii, bo nie mam pojęcia jak to przy wielu obiektach. Ale to nie ważne.
Jak widać, model nie jest "w pełni zapętlonym, jednym meshem" (jak dotychczas robiłem), ale zbiorem paru różnych, niezależnych siatek, które z drugiej strony zostały sklonowane (zawsze mają postać parenta), plus (staram się) zduplikować i odbić wszystko jeszcze w poziomie, uff..
I teraz pytanie: czy posługiwanie się wieloma instancjami i całą kombinatoryką jak powyżej (kawałkami wciśniętymi w część innego modelu) jest respektowane w gamedevie, i nie jest grzechem? Nie powoduje jakichś artefaktów graficznych, etc, i czy świadomość że marnuje się trochę "przestrzeni" roboczej pozwala na sen?
Z drugiej strony, klonowanie pozwala na wielokrotne odwoływanie się paru vertexów do jednego texcoordu, dzięki czemu drastycznie oszczędzamy na teksturze (rozmiarowo).
A jak przebiega tworzenie tekstury, i wsparcie softu takiego jak zbrush do takiej strategii? (zakładam, i nie wiem czy dobrze myślę, ale, lowpoly -> uvmap -> export do zbrush -> naklejanie jakichś "sci-fi-greebles", ryski, etc. -> wypalanie z tego hpoly tekstury -> 2d czyli wykonanie diffuse/spec/ao/reszta związana z 2d).
Ewentualnie może ktoś opisać swoje strategie do tego typu modeli?
Z góry dzięki za fatygę jeśli ktoś się zainteresuje moim problemem. ; )