Skocz do zawartości

cros

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

cros's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. 1. R13 2. Nic nie było zmieniane, no poza zmianą z cieni miękkich na powierzchniowe. 3. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym liczeniem światła, jest to zwykłe światło Omni, poza metodą cieniowania i intensywnością, nic nie było zmieniane. Dodam tylko, że ta scena była oświetlana z dwóch źródeł: 1. Omni - jako oświetlenie wewnątrz pomieszczenia (z tym mam właśnie ten problem). 2. Rozproszone - jako światło wpadające przez okno i w pewnym stopniu też oświetlające pomieszczenie.
  2. Tak jak w temacie, jak pozbyć się tej ohydnej ziarnistości cieni? Tutaj link do zdjęcia: http://zapodaj.net/df89fb758d473.png.html
  3. Dzięki makak_ za przesłanie shader Nukei - działa dobrze, ale tylko w Twoim projekcie, gdy go skopiuje do nowego projektu, to zmienia wygląd, zastanawiam się co jest nie tak? Wszystkie ustawienia (renderingu i materiału) są takie same, mimo to w tym projekcie, który mi przesłałeś Nukei działa, a w innym nie... Teraz chcąc tworzyć projekt z wykorzystaniem tego shadera, będę musiał tworzyć go w Twoim projekcie :/ Chyba jednak moja wersja jest jakaś trefna, bo dziwne błędy się pojawiają.
  4. No domyśliłem się, że można tak zrobić (ustawić wskaźnik na środek), już o tym pisałem, ale to jest troszke niewygodne, bo ciężko jest ustawić dokładnie na środku wskaźnik. Powinno być tak, że jest jakiś skrót, który sam ustawia środek sceny. Mimo to dzięki, no i zobaczę w opcjach, czy jest jakieś ustawienie do tego. Dzięki....Niestety w opcjach nic nie ma, albo jak źle szukam. PS. Mógłbyś mi podać ustawienia shadera Nukei, które masz u siebie? Bo jak pisałem w innym temacie, mój shader jest skopany, wygląda jak zwykły materiał z połyskiem, nijak się ma to do Nukei.
  5. Próbowałem, tylko że jak naciskam INS, to krzyżyk pojawia się w miejscu wskaźnika myszki, a nie na środku sceny.
  6. cros

    Problem z shaderem Nukei

    To chociaż niech ktoś mi poda poprawne ustawienia tego shadera. Może jak ręcznie to ustawie, to będzie ok.
  7. Ogólnie fajnie by było gdybym je miał rozpisane w każdym menu (po prawiej stronie, jak w większości programów), tak to bym nie pytał. U mnie nawet tak podstawowa czynność jak zapisanie projektu (ctrl+s) nie ma w menu Plik pokazanego skrótu, więc o bardziej "zaawansowanych" skrótach nie mam co myśleć - dlatego pytam. Aha....SHIFT+F12 u mnie nie działa - zaczynam podejrzewać, że mam jakąś dziwną wersje Cinemy (R13), bo same problemy wychodzą (czyt. poprzednie moje tematy).
  8. Witam. Mam problem z shaderem Nukei, jak patrzę na różne tutoriale, to ten materiał powinien mieć metaliczny połysk i standardowo ma kolor niebieski, gdy ja utworze nowy materiał->shader->Nukei, to ten materiał jest biały i wygląda jak zwykły materiał z włączonym odbiciem i połyskiem...w najmniejszym stopniu nie przypomina to metalu. Mam wersje R13, nie wiem czy w tej wersji okrojono ten materiał, czy może u mnie jest coś źle. Proszę o pomoc jak to naprawić.
  9. Właśnie o to mi chodziło - wielkie dzięki! Btw. jest gdzieś do wglądu lista skrótów?, bo np. o menu pod literką "v" dowiedziałem się przypadkiem :/ Czekam jeszcze na odpowiedzi na 1sze pytanie ;) EDIT: Heh skrót n->g działa fajnie, ale wciskając wszystkie literki z tego menu nie potrafię wrócić do defaultowego widoku...kurde jak to zrobić? Sorry za takie głupie pytania, dopiero się uczę :/ pozdrawiam
  10. Od jakiegoś czasu mam problem z obracaniem sceny, na początku projektu scena obraca się zgodnie z osią, jednak po jakimś czasie gdy chce obrócić scenę z projektem, to scena obraca się dziwnie, w ogóle nie trzyma się osi. Czasami jest tak, że przesunięcie tej osi obrotu jest względnie małe (na tyle małe, że da się jeszcze przymknąć na to oko), a czasami jest tak, że gdy choć trochę obrócę scene, to obiekt na środku tej sceny wręcz znika - zachowuje się tak, jakby obiekt obracał się po jakimś bardzo dużym kole. Ciężko mi jest to wytłumaczyć, mam nadzieję że ktoś mnie zrozumie i pomoże, a jak nie, to mogę porobić jakieś screeny, żeby to zobrazować, choć sam nie wiem jakby miały te screeny wyglądać - jedynie film mógłby to dobrze pokazać. Dodam, że raczej (na 99%) nic nie naciskam, skrótów klawiaturowych itp., po prostu po jakimś czasie samo zaczyna się pierniczyć i nawet gdy zapiszę projekt, zrestartuje cineme i wczytam go ponownie, to i tak ta oś obrotu jest zła. EDIT: Mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, aby widoczna była sama siatka obiektów, bez tekstur itp. - sama siatka. Pozdrawiam EDIT: =============================================== Już doszedłem m/w o co chodzi, ten zielony krzyżyk który reprezentuje tą oś mi się przesunął, wiem że można go ustawić klikając Insert, ale wtedy ustawia się on w miejscu, gdzie jest wskaźnik myszki, a chciałbym aby automatycznie się wycentrował, bo ręczne ustawianie jest trochę toporne - wie ktoś co nacisnąć, lub jakiej opcji użyć, aby ten zielony krzyżyk wycentrował się? ===============================================
  11. Witam, czy jest możliwość pogrubienia splajta? Chodzi o to, że tworząc ze splajta jakieś obiekt przy użyciu lathe nurbs, ścianka takiego obiektu ma grubość 1 px, a chciałbym mieć możliwość ustawienia tej grubości. Próbowałem wrzucić pierw splajta do sweep nurba, aby go pogrubić, splajta pogrubia, ale nie da się już wrzucić tego do lathe nurba - bo nie jest to już splajt :/ Wiem, że do tworzenia takich obiektów równie dobrze można użyć loft nurbs i wtedy mam możliwość ustawienia tej grubości, ale narzędzie lathe nurbs jest łatwiejsze i szybsze do tworzenia takich figur, więc wolałbym przy nim pozostać. Pozdrawiam
  12. Witam, chciałbym się was poradzić jak ustawić rendering vray bridge, aby sceny wyglądały realistycznie, ponieważ w tym momencie zrenderowana scena jest biała, bez kolorów. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności