Witam wczoraj zacząłem robić taką oto obudowę:
Zbliżenie na zaokrąglenie:
http://images.apple.com/macpro/images/overview_hero1.jpg
Wszystko dobrze szło do czasu wycinania dziur.
Próbowałem tych sposobów:
1.ProBoolean
Utworzyłem cylindry(18 wierzchołków) ,aby móc nimi wyciąć te dziury i okazało się ,że jest ich ponad 3 tysiące i to tylko na jednej stronie obudowy.Aby w proboolean nie wybierać cylindrów pojedynczo, zattachowałem je w grupy po 500(gdy zattachowałem wszystkie to ,gdy próbowałem wyciąć nimi dziury cały mesh znikał). Po wycięciu 1000 dziur kolejna próba powodowała zniknięcie mesha.Próbowałem też robić to kawałkami i później to zweldować ,ale po skonwertowaniu probooleana do editable poly siatka totalnie sie kaszaniła.Po tym darowałem sobie ten sposób.
2.Spliny
Zrobiłem rectangle + 3000 cirle zaatachowałem wszystko ,ale po dodaniu modyfikatora editable poly max bardzo długo myślał i po godzinie wyłączyłem go ctr+alt+del. Przy mniejszej ilości dziur było ok. Nie wiedziałem jak zrobić dziury na tym zaokrągleniu na górze i dole za pomocą splinów więc ten sposób też sobie podarowałem.
3.Editable Poly+Turbosmooth
Zrobiłem bardzo gęstą siatkę(connect+cut) tak ,aby wierzchołki były pośrodku dziur,zrobiłem chamfer ,ale problem jest taki ,że
nie wiem jak zaznaczyć te polygony ,które zostały stworzone chamferem(gdy klikam ctr+polygon zaznacza sie wszystko) ręczne zaznaczanie jest wykluczone bo polygonów jest za dużo(ponad 3000 do zaznaczenia).Gdybym miał je zaznaczone wyextrudował bym je do środka, zrobił insert i zrobił parę connectów,dodał turbosmooth i byłaby gitara.
4.Opacity map
Użyłem Unwrap UVW ,zrobilem w photoshopie opacity map i wszystko działa ,ale te dziury nie wyglądają tak dobrze jak te, które mogłyby być wymodelowane.
Próbowałem także shape merge(to samo co boolean czyli długi czas oczekiwania i mesh zniszczony, z opcją cookie cutter to samo)
Pytań mam 2:
1.Jak najlepiej wycinać tyle dziur w maxie?
2.Jak wyciąć równo dziury na zaokroglonej powierzchni(tak jak na zdjęciach wyżej)? Ręcznie obracać rzędy cylindrów,zescatterować cylindry ze snapem do vertexów czy jak?
Tutaj czysta siatka bez żadnych modyfikacji ,na której mają być wycięte dziury.
PS. ProBooleanem próbowałem wycinać w obiekcie bez grubości(plane) jak i w obiekcie z dodanym shellem.
Z góry dzięki za odpowiedź