Skocz do zawartości

RobertDe

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

RobertDe's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzięki za komentarze. @FUNKYszou tak te ręczniki i firany to naprawdę słabo wyszły będę musiał jeszcze popracować, ale były one robione na początku swej przygody z maxem więc myślę ,że teraz by lepiej wyszły. @shadowsexpe Mógłbyś bardziej rozwinąć w jaki sposób wykorzystać funkcje clipping w kamerze w renderze łazienki? Z tego co wyczytałem i patrzyłem w maxie jest to funkcja ,która umożliwia renderowanie obiektów w danej odległości od kamery. W czym by to pomogło w tej scenie z łazienką? A co do ujęć to faktycznie muszę jeszcze popracować bo nie za bardzo mi to jeszcze wychodzi. @Dynamico W scenie z tą rezydencją to faktycznie był problem ze skalą. Nie miałem żadnych wymiarów, wzorowałem się na jednym zdjęciu, które nie do końca dobrze było zmatchowane z kamerą. Większość obiektów skalowałem "na oko" ,aby jakoś współgrały wymiarowo z resztą. Czekam na więcej opinii. W najbliższym czasie spróbuje jeszcze coś wrzucić.
  2. Witam. Po ponad roku nauki i ćwiczeniem modelowania i wizualizacji 3d postanowiłem wrzucić moje "ukończone" rendery. Jak na razie wszystkie projekty były robione w celu zwiększenia umiejętności i nabyciu jakiegoś doświadczenia z grafiką 3d. (po szkole, gdy był wolny czas) Korzystam z 3ds maxa ,photoshopa, vray'a i zbrusha(głównie do postaci). W przyszłości myślę ,aby zająć się wizualizacjami lub czymś związanym z grafiką 3D ,ale najpierw muszę dojść do jakiegoś poziomu. Progres w przeciągu tego roku jest znaczny ,ale nie jestem jeszcze zadowolony z jakości renderów. Prosiłbym o jakieś wskazówki,rady, opinie, cokolwiek co pomogło mi by w poprawie renderów. Prace postaram się posegregować od najstarszej do najnowszej. Pokój Hotelowy Pierwsza wizka Hotel Victor Model na początku miał być do gry, później go porzuciłem. Po jakimś czasie stwierdziłem ,że zrobię render w maxie. Model BMW Mój pierwszy model samochodu, nie jest idealny(widać to na szybach bocznych) ale według mnie nie jest źle. Łazienka Pierwszy poważniejsza wizualizacja która zajęła mi sporo czasu, robiłem dużo pomiarów i zdjęć. Nowoczesny Dom Dom odtworzony z pomocą jednego zdjęcia. Drzewa z itooforest tool. Rezydencja w Miami Odtworzona na podstawie zdjęć z internetu i google maps. Wszystkie modele i materiały stworzone przeze mnie oprócz roślinności w tle. Biuro Dom dwurodzinny W tej scenie starałem się odtworzyć projekt domu przesłany przez użytkownika tego forum rdawlud dzieki! Zrobiłem jeszcze parę różnych scen ,ale nie chce mi się ich tu umieszczać. W zbrushu zrobiłem 3 postacie i parę innych rzeczy ,które może później wrzucę. Tutaj Jeszcze parę renderów różnych rzeczy: Z chęcią usłyszę jakieś rady i opinie. Z góry dziękuje za odpowiedź.
  3. Dziękuję za odpowiedzi. @rdawlud jeśli możesz to oczywiście poprosiłbym o przesłanie projektu na PW i zobaczę co uda mi się zrobić. @shadowsexpe tak posiadam autocada(wersja edukacyjna, ale jest) także nie byłoby problemu z otworzeniem jej. Również proszę o przesłanie na PW.
  4. Witam. Potrzebuje profesjonalnych(lub nieprofesjonalnych ,ale w dobrej jakości i ze wszystkim opisami) planów budynków dzięki którym ,mógłbym poćwiczyć prace z nimi w 3ds maxie. Nie wydaje mi się żeby kupowanie planów za xxxx zł byłoby dobrym rozwiązaniem tylko po, aby zrobić niekomercyjną wizualizacje. Najlepiej żeby był to floor plan+eleviation plan(ewentualnie zdjęcia wybudowanego już budynku). Dotychczas budynki modelowałem "na oko" ze zdjęć lub ze słabych, w niskiej rozdzielczości planów jakie udało mi się znaleźć w internecie przez co budynki znacząco się różniły. Chciałbym nabrać wprawy w modelowaniu budynków z dokładnych projektów. Nie jestem architektem ani nic w tym rodzaju wiec nie sądzę ,że sam zrobiłbym dobry projekt nie znając podstaw. Plany te byłyby użyte wyłącznie do nauki. Znacie może jakieś stronki z takimi planami lub mógłby ktoś podesłać? Może to być dowolny budynek, ale jednak wolałbym ,żeby był to jakiś blok mieszkalny lub dom jednorodzinny. Dziękuje serdecznie za każdą odpowiedź i radę.
  5. OK dziękuje za pomoc już wiem jak to zrobię. Zrobię dwie wersje, jedna z vraydisplacementmod+opacitymap tak jak w tutku od peceta dla dalszych odległości oraz editable poly+turbosmooth tak jak powiedział uzumakishadow dla bliższych. Zagęszczę siatkę, vertexy gdzie będą dziury zchamferuje ,a polygony który powstaną zaznaczę funkcją similar w graphite modeling panel i usunę.Później tylko shell i turbosmooth. Jak będę miał jeszcze jakieś pytanie to napiszę.
  6. Witam wczoraj zacząłem robić taką oto obudowę: Zbliżenie na zaokrąglenie: http://images.apple.com/macpro/images/overview_hero1.jpg Wszystko dobrze szło do czasu wycinania dziur. Próbowałem tych sposobów: 1.ProBoolean Utworzyłem cylindry(18 wierzchołków) ,aby móc nimi wyciąć te dziury i okazało się ,że jest ich ponad 3 tysiące i to tylko na jednej stronie obudowy.Aby w proboolean nie wybierać cylindrów pojedynczo, zattachowałem je w grupy po 500(gdy zattachowałem wszystkie to ,gdy próbowałem wyciąć nimi dziury cały mesh znikał). Po wycięciu 1000 dziur kolejna próba powodowała zniknięcie mesha.Próbowałem też robić to kawałkami i później to zweldować ,ale po skonwertowaniu probooleana do editable poly siatka totalnie sie kaszaniła.Po tym darowałem sobie ten sposób. 2.Spliny Zrobiłem rectangle + 3000 cirle zaatachowałem wszystko ,ale po dodaniu modyfikatora editable poly max bardzo długo myślał i po godzinie wyłączyłem go ctr+alt+del. Przy mniejszej ilości dziur było ok. Nie wiedziałem jak zrobić dziury na tym zaokrągleniu na górze i dole za pomocą splinów więc ten sposób też sobie podarowałem. 3.Editable Poly+Turbosmooth Zrobiłem bardzo gęstą siatkę(connect+cut) tak ,aby wierzchołki były pośrodku dziur,zrobiłem chamfer ,ale problem jest taki ,że nie wiem jak zaznaczyć te polygony ,które zostały stworzone chamferem(gdy klikam ctr+polygon zaznacza sie wszystko) ręczne zaznaczanie jest wykluczone bo polygonów jest za dużo(ponad 3000 do zaznaczenia).Gdybym miał je zaznaczone wyextrudował bym je do środka, zrobił insert i zrobił parę connectów,dodał turbosmooth i byłaby gitara. 4.Opacity map Użyłem Unwrap UVW ,zrobilem w photoshopie opacity map i wszystko działa ,ale te dziury nie wyglądają tak dobrze jak te, które mogłyby być wymodelowane. Próbowałem także shape merge(to samo co boolean czyli długi czas oczekiwania i mesh zniszczony, z opcją cookie cutter to samo) Pytań mam 2: 1.Jak najlepiej wycinać tyle dziur w maxie? 2.Jak wyciąć równo dziury na zaokroglonej powierzchni(tak jak na zdjęciach wyżej)? Ręcznie obracać rzędy cylindrów,zescatterować cylindry ze snapem do vertexów czy jak? Tutaj czysta siatka bez żadnych modyfikacji ,na której mają być wycięte dziury. PS. ProBooleanem próbowałem wycinać w obiekcie bez grubości(plane) jak i w obiekcie z dodanym shellem. Z góry dzięki za odpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności