Witam, na poczatku chciałbym poinformować, że w 3d siedze od 2 lat i traktuje to dość poważnie(marzę aby w przyszlosci zarabiać tym na chleb:)) i zawsze gdy skoncze jakis model to czuje niedosyt, jakby czegos mi tam brakowalo, i gdy porownuje go z innymi renderami na internecie , to wiem ze w mojej pracy na pewno cos jest nie tak(zazwyczaj chodzi tu o oświetlenie, kompozycje, kolorystyke i ogólną atmosferę-tak mi się zdaje). Najwidoczniej jest to moja najsłabsza strona. Oczywiscie korzystam z tutoriali itp, ale zazwyczaj konczy sie to na tym ze np. kopiuje ustawienia swiatla, kamery(czasami nie wiedzac nawet dlaczego taki parametr ma byc ustawiony tak a nie inaczej) co chyba nie jest dobre, no nie?
Dlatego zalozylem ten temat. Chcialbym aby moje prace byly lepsze i co ważniejsze, chcialbym nauczyć się uczyć (tzn jak zabrać się za zrozumienie dzialania oswietlenia,shader'ow etc.). Moze uwagi doswiadczonych osob pomoga mi w tym?Jak wy zaczynaliscie, jak zabraliscie sie do tego, i jak to ogarneliscie?
Oto ostatni model jaki zrobilem i nie wiem co o nim sadzic. Na pewno nie pasuje mi materiał szkła(gloss shader wymixowany z transparent shaderem, próbowałem zwykłgo glass shadera, ale wydywał mi sie zbyt ciemny ). W tle znajduje sie backdrop, a cała scene oswietlilem dwoma planami plus zwiekszylem background strength do 2.
Nie bardzo wiem jak zminimalizować odbicie tego swiatla w szkle, albo co zrobic zeby szklo bylo bardziej realistyczne. Mozecie mi też poradzić co poprawić, dodać, zmienić, aby scena ta wydawała się bardziej poprawna?Tak samo czy mozecie poradzic jak oswietlać takie sceny?
http://img832.imageshack.us/img832/2569/8xvj.png' alt='8xvj.png'> Uploaded with ImageShack.us[/img]
Pozdrawiam i mam nadzieje, ze nie wyglupiłem się tym postem. "zakochalem" sie w 3d od pierwszego wejrzenia i bardzo zalezy mi na tym aby kiedys móc robić prace tak jak widuje się na głownej