Skocz do zawartości

vertex

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gliwice

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

vertex's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, na poczatku chciałbym poinformować, że w 3d siedze od 2 lat i traktuje to dość poważnie(marzę aby w przyszlosci zarabiać tym na chleb:)) i zawsze gdy skoncze jakis model to czuje niedosyt, jakby czegos mi tam brakowalo, i gdy porownuje go z innymi renderami na internecie , to wiem ze w mojej pracy na pewno cos jest nie tak(zazwyczaj chodzi tu o oświetlenie, kompozycje, kolorystyke i ogólną atmosferę-tak mi się zdaje). Najwidoczniej jest to moja najsłabsza strona. Oczywiscie korzystam z tutoriali itp, ale zazwyczaj konczy sie to na tym ze np. kopiuje ustawienia swiatla, kamery(czasami nie wiedzac nawet dlaczego taki parametr ma byc ustawiony tak a nie inaczej) co chyba nie jest dobre, no nie? Dlatego zalozylem ten temat. Chcialbym aby moje prace byly lepsze i co ważniejsze, chcialbym nauczyć się uczyć (tzn jak zabrać się za zrozumienie dzialania oswietlenia,shader'ow etc.). Moze uwagi doswiadczonych osob pomoga mi w tym?Jak wy zaczynaliscie, jak zabraliscie sie do tego, i jak to ogarneliscie? Oto ostatni model jaki zrobilem i nie wiem co o nim sadzic. Na pewno nie pasuje mi materiał szkła(gloss shader wymixowany z transparent shaderem, próbowałem zwykłgo glass shadera, ale wydywał mi sie zbyt ciemny ). W tle znajduje sie backdrop, a cała scene oswietlilem dwoma planami plus zwiekszylem background strength do 2. Nie bardzo wiem jak zminimalizować odbicie tego swiatla w szkle, albo co zrobic zeby szklo bylo bardziej realistyczne. Mozecie mi też poradzić co poprawić, dodać, zmienić, aby scena ta wydawała się bardziej poprawna?Tak samo czy mozecie poradzic jak oswietlać takie sceny? http://img832.imageshack.us/img832/2569/8xvj.png' alt='8xvj.png'> Uploaded with ImageShack.us[/img] Pozdrawiam i mam nadzieje, ze nie wyglupiłem się tym postem. "zakochalem" sie w 3d od pierwszego wejrzenia i bardzo zalezy mi na tym aby kiedys móc robić prace tak jak widuje się na głownej
  2. faktycznie mialem widoku ortogonalny, po zmianie na perspektywistyczny wszystko jest okej. Mam nadzieje ze naprawia ten bug bo mimo wszystko wole pracowac na widoku orto. W kazdym razie wielkie dzieki za szybka odpowiedz:)
  3. witam, na czystym modelu bez przypisanych materiałow po renderze w cycles pojawiają mi się dziwne wzorki/czarne linie- nie wiem skad moga pochodzic, sprawdzalem czy przypadkiem obiekt nie jest zduplikowany, uzylem remove doubles, recalculate normals, flip directions, ale to nic nie pomaga-podobnie wylaczenie modyfikatorow(a uzywalem jedynie subsurfa i mirrora, ktorych nie zaaplynowałem jeszcze). Po otwarciu nowej sceny i zrenderowaniu defaultowego cuba w cycles nie mam tego problemu wiec wykluczam opcje ze to jakis bug wersji 2.8 albo karty graficznej. http://img28.imageshack.us/img28/8493/w4y3.png' alt='w4y3.png'> Uploaded with ImageShack.us[/img] czy ktos moze wie o co chodzi?pozdrawiam
  4. Dzięki wam, Mallow i Szczuro, za pomoc- faktycznie, musiałem uzyć noda attribute:)
  5. witam wszystkich, zrobilem beczke, oteksturowałem ją i wyrenderowałem w Blender Render. Teraz jednak chcialbym ja wyrenderować w cycles...i problem polega na tym ze te tekstury nie sa poprawnie, model wyglada po prostu brzydko, mimo ze zmienilem materialy na te od cycles, upewnilem sie co do mapowania(uv) i do źródła samej tekstury. Jako ze najlepiej zilustrują to zdjęcia, proszę: Blender Render: Uploaded with ImageShack.us Cycles render: Uploaded with ImageShack.us pozdrawiam
  6. witam ponownie, mam kolejny problem z texturowaniem/uv unwrapem. Sytuacja przedstawia się następująco : http://imageshack.us/photo/my-images/534/beztytuumqx.png/ widać szwy... nie mam pojęcia dlaczego. Co ciekawe, stają się one widoczne dopiero po oddaleniu na pewną odległość. Ma ktoś może pomysł co jest nie tak i jak to zamaskować?
  7. dzięki za radę-na pewno nad tym popracuję
  8. witam, wyeksportowałem uv layout(png), pomalowałem w ps'ie, zapisałem(nadpisałem wyeksportowanego layouta, więc też format png): wygląda to tak: http://img197.imageshack.us/img197/9958/froguv.png, następnie wczytałem to w blenderze i teraz wygląda tak: http://img844.imageshack.us/img844/2319/problemdg.png czy ktoś wie w czym problem? ktoś wie w czym problem?
  9. cześć, próbuję wypiec normlakę, ale za kazdym razem gdy klikam "bake" dostaje error "no objects or images found to bake to", nie mam pojęcia co robię źle. Zaznaczyłem pierw high poly obiekt, potem low poly, który wcześniej unwrappowałem, Bake Mode ustawiłem na Normals, Space na Tanget oraz właczylem opcje Selected to Active. Oba obiekty są na tej samej warstwie, w identycznch miejsach na osiach x,y,z i nie mają wyłączonych w outlinerze ikonek renderingu Dodam, że errory wyskakuje dopiero po paru sekundach po kliknieciu "bake" pozdrawiam i gratuluje sobie pierwszego posta:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności