Skocz do zawartości

Piodew

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Piodew's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam Mam następujący problem: Kopiuje obiekt (dom jednorodzinny) tak żeby z jednego zrobić całe osiedle. Wszystko jest dobrze, do momentu gdy następnego dnia odpalam zapisany projekt. Po takim wczytaniu wszystkie domy są położone w jednym tym samym miejscu. Innymi słowy nakładają się wszystkie na siebie i znika mój układ osiedla nad którym siedziałem wcześniej. Rozumiem, że jest to jakiś problem w ustawieniach? Kto wie ocb niech się podzieli wiedzą :) Druga sprawa, skoro już pisze: W 3ds Max jest przy kopiowaniu opcja copy instance, czy jest coś w ten deseń w Blenderze? Tak aby nie obciążać projektu kopiami? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
  2. Witam Szybko i prosto: Czy darmowego Blendera można wykorzystywać do celów komercyjnych? Która to wersja programu?
  3. Witam Szukam po forum nie mogę znaleźć - gdzie można zmienić ilość klatek na sekundę w 3ds maxie? Ogólnie rzecz się przedstawia tak, że czas przejechania kamery po ścieżce w oknie widokowym jest zgoła inny niż przy gotowym, wyrenderowanym ujęciu. Chciałbym żeby te czasy były takie same. Drugie pytanko: Czy w Video Post bądź w innym miejscu, da się ustawić podgląd całego filmiku, razem z przejściami między kamerami (coś jak podgląd w viewporcie tyle że całości a nie jednej kamery) bez wcześniejszego 423482042180-dniowego renderu. Będę wdzięczny za pomoc.
  4. Usunąłem pliki tymczasowe Maxa i przeczyściłem Ccleaner'em - 3,64GB wolnego miejsca ;) wcześniej nie mogłem tego znaleźć bo były ukryte Hibernacja - była wyłączona Autobackupy - wyłączone już wcześniej, czasami robię sobie kopie plików na inną partycje i tym się ratuje w razie czego Dzięki za pomoc!
  5. Witam Od zawsze mam problem z wolnym miejscem na dysku systemowym. Ostatnio udało mi się wywalczyć niecałe 2GB wolnego miejsca. Pracując w 3ds maxie zostawało około 200MB. Ostatnio pracując przy modelu coś mi się przycięło na dłużej, dlatego postanowiłem zresetować kompa i po tym restarcie ciągle mam 200MB wolnego na dysku systemowym zamiast swoich 2GB tak jakby scena była wczytana cały czas. Domyśla się ktoś w jaki sposób można przywrócić "zjedzone" wolne miejsce?
  6. Piodew

    Import/Eksport

    Witam Mógłby ktoś wyjaśnić jak przenieść całą scenę na inny komputer razem z materiałami & teksturami. Korzystam z 3ds maxa 2010 i mental raya. będę wdzięczny pozdrawiam
  7. Piodew

    Podstawy teksturowania

    Mógłbyś jeszcze napisać jak zrobić teksturę reflect? Bo tej nie dodawałem jeszcze, i czy powinna ona znajdować się też na innych elementach np cegłach. Mianowicie chodzi tylko o dodanie tej samej bitmapy w maps -> reflection. Czy to w programach typu gimp, photoshop coś się zmienia tak jak w przypadku bump i specular i wtedy do maps. Większy render http://i6.minus.com/iNA0SbQllkvlI.jpg
  8. Piodew

    Podstawy teksturowania

    Witam, pozwolę sobie odświeżyć tak żeby mieć wszystko w jednym temacie. Chciałem zapytać o dwie rzeczy: Jak zrobić teksturę dachu? Jest to blacha miedziana. Tu można zobaczyć jak ma wyglądać -> , w 52s - 1min, trochę lepiej widać -> Wszystkie tekstury zrobiłem w taki sposób, że chodziłem do cerkwi, robiłem zdjęcia, później je troche przerabiałem w gimpie i nakładałem na model. Dzięki temu mam nadzieje zachować taki sam efekt jak w rzeczywistości. Natomiast w tym przypadku trudno o dobre zdjęcie. Druga sprawa to oświetlenie sceny. Użyłem daylight, ustawienia -> http://img689.imageshack.us/img689/9040/8idb.jpg raczej wiele w nich nie zmieniałem. Problem polega na tym że są miejsca oświetlone zbyt mocno i zbyt słabo, ale to już mniejsza o to, bo głównie chodzi mi o to, że nie widać bump'a na cegłach tj widać ale tylko wtedy gdy zrobi się render pod odpowiednim kontem, przykład -> http://img33.imageshack.us/img33/5338/u113.jpg (musiałem się natrudzić żeby go znaleźć) no i na jednych jest bump a na drugim obok nie ma... Zdaje sobie sprawę z tego że do bumpa jest potrzebnie odpowiednie oświetlenie, ale jak je zrobić to już nie wiem... (specular level jest ustawiony razem z bumpem w materiale i tu się kończy moja wiedza.) Ewidentnie światło jest źle ustawione i tu prosiłbym o pomoc. Jak ustawić światło dla dużego obiektu i zachować bump ? Jedna strona powinna być w cieniu a druga naświetlona? Czy oświetlenie powinno być równomierne? Albo ja się na to zbyt długo patrze, albo to wygląda beznadziejnie -> http://img62.imageshack.us/img62/5717/6ajq.jpg Obiekt jest duży i przy właśnie takim ogólnym ujęciu nie widać zbyt wiele np cegieł, murku, drzwi, okien - elementów które modelowałem i mapowałem tyle czasu... da się to jakoś poprawić? a przede wszystkim światło... chociaż... jak ma być widoczny bump jak nie widać cegieł ? ;o Poradźcie coś bo sobie coś zrobię... Co do postów powyżej to ciągle mam problem z falbanką, ale tym zajmę się jak ogarnę dach.
  9. Piodew

    Podstawy teksturowania

    Zrobiłem tak jak radziłeś Miłosz3ds. Teraz to daliście mi do myślenia. To jest 3dsmax 2010. Jak robiłem to ręcznie w "edit UVWs" to mi nie wychodziło, ale może dlatego że zmniejszyłem ilość vertexów/poligonów do minimum. Zwiększę ich ilość i wtedy będę kombinować. Jeśli mi nie wyjdzie to spróbuje sposobem Dynamico. Edit: Dynamico Twój sposób jest dobry i prosty bez zbędnego kombinowania, ale nie wyobrażam sobie żebym kiedyś robił jakiś skomplikowany model i jednocześnie podczas tworzenia modelu myślał o texturowaniu. W zasadzie to już w tym projekcie bym tego nie ogarną, ale to już pewnie kwestia doświadczenia ;) Edit2: Chyba już rozumiem -> Pojawiła się jakaś falbanka, ale to chyba przez samą teksturę...
  10. Piodew

    Podstawy teksturowania

    To znowu ja. Jestem bliski końca. Jak widać kułeczko niczego sobie ;> Pisze ponieważ muszę jeszcze trochę poskalować i tu jest problem. Nie mieści mi się to na jednej teksturze (półkola), a musi żeby miało ręce i nogi. Tak jak widać poniżej. Będę wdzięczny za podsunięcie rozwiązania.
  11. Piodew

    Podstawy teksturowania

    Dobra, dzięki za podpowiedzi. Męczę się teraz z Unwrap mapping bo jest to dla mnie nowość. Ajgor - tutorial jak najbardziej się przyda. ciastuch - to jest cerkiew Św. Ducha w Białymstoku, moja praca inżynierska... tak na prawdę nie mam zrobionego jeszcze modelu ale o texturowaniu mam mniejsze pojęcie dlatego chciałem się z tym zapoznać.
  12. Piodew

    Podstawy teksturowania

    Witam, znowu pojawił się problem, wykorzystam ten temat aby nie spamować. Potrzebuje oteksturować te elementy, które na tym zdjęciu nie mają jeszcze tekstury. Nie wiem jak to zrobić -> Czyli chodzi o półkola i tą skrajną nieregularną część. Na poniższym zdjęciu widać dokładnie jak ma się układać tekstura.
  13. Piodew

    Podstawy teksturowania

    Wszystko jasne ;) Dzięki za pomoc.
  14. Witam, bez ceregieli -> to mój problem -> Jak zrobić żeby cegły przechodziły płynnie między sobą. Załączam teksturę, którą użyłem w tym przypadku -> Będę wdzięczny za pomoc.
  15. Dzięki, pomogło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności