Piodew
Members-
Liczba zawartości
16 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Piodew's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Witam Mam następujący problem: Kopiuje obiekt (dom jednorodzinny) tak żeby z jednego zrobić całe osiedle. Wszystko jest dobrze, do momentu gdy następnego dnia odpalam zapisany projekt. Po takim wczytaniu wszystkie domy są położone w jednym tym samym miejscu. Innymi słowy nakładają się wszystkie na siebie i znika mój układ osiedla nad którym siedziałem wcześniej. Rozumiem, że jest to jakiś problem w ustawieniach? Kto wie ocb niech się podzieli wiedzą :) Druga sprawa, skoro już pisze: W 3ds Max jest przy kopiowaniu opcja copy instance, czy jest coś w ten deseń w Blenderze? Tak aby nie obciążać projektu kopiami? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
-
Witam Szybko i prosto: Czy darmowego Blendera można wykorzystywać do celów komercyjnych? Która to wersja programu?
-
Witam Szukam po forum nie mogę znaleźć - gdzie można zmienić ilość klatek na sekundę w 3ds maxie? Ogólnie rzecz się przedstawia tak, że czas przejechania kamery po ścieżce w oknie widokowym jest zgoła inny niż przy gotowym, wyrenderowanym ujęciu. Chciałbym żeby te czasy były takie same. Drugie pytanko: Czy w Video Post bądź w innym miejscu, da się ustawić podgląd całego filmiku, razem z przejściami między kamerami (coś jak podgląd w viewporcie tyle że całości a nie jednej kamery) bez wcześniejszego 423482042180-dniowego renderu. Będę wdzięczny za pomoc.
-
Usunąłem pliki tymczasowe Maxa i przeczyściłem Ccleaner'em - 3,64GB wolnego miejsca ;) wcześniej nie mogłem tego znaleźć bo były ukryte Hibernacja - była wyłączona Autobackupy - wyłączone już wcześniej, czasami robię sobie kopie plików na inną partycje i tym się ratuje w razie czego Dzięki za pomoc!
-
Witam Od zawsze mam problem z wolnym miejscem na dysku systemowym. Ostatnio udało mi się wywalczyć niecałe 2GB wolnego miejsca. Pracując w 3ds maxie zostawało około 200MB. Ostatnio pracując przy modelu coś mi się przycięło na dłużej, dlatego postanowiłem zresetować kompa i po tym restarcie ciągle mam 200MB wolnego na dysku systemowym zamiast swoich 2GB tak jakby scena była wczytana cały czas. Domyśla się ktoś w jaki sposób można przywrócić "zjedzone" wolne miejsce?
-
Witam Mógłby ktoś wyjaśnić jak przenieść całą scenę na inny komputer razem z materiałami & teksturami. Korzystam z 3ds maxa 2010 i mental raya. będę wdzięczny pozdrawiam
-
Mógłbyś jeszcze napisać jak zrobić teksturę reflect? Bo tej nie dodawałem jeszcze, i czy powinna ona znajdować się też na innych elementach np cegłach. Mianowicie chodzi tylko o dodanie tej samej bitmapy w maps -> reflection. Czy to w programach typu gimp, photoshop coś się zmienia tak jak w przypadku bump i specular i wtedy do maps. Większy render http://i6.minus.com/iNA0SbQllkvlI.jpg
-
Witam, pozwolę sobie odświeżyć tak żeby mieć wszystko w jednym temacie. Chciałem zapytać o dwie rzeczy: Jak zrobić teksturę dachu? Jest to blacha miedziana. Tu można zobaczyć jak ma wyglądać -> , w 52s - 1min, trochę lepiej widać -> Wszystkie tekstury zrobiłem w taki sposób, że chodziłem do cerkwi, robiłem zdjęcia, później je troche przerabiałem w gimpie i nakładałem na model. Dzięki temu mam nadzieje zachować taki sam efekt jak w rzeczywistości. Natomiast w tym przypadku trudno o dobre zdjęcie. Druga sprawa to oświetlenie sceny. Użyłem daylight, ustawienia -> http://img689.imageshack.us/img689/9040/8idb.jpg raczej wiele w nich nie zmieniałem. Problem polega na tym że są miejsca oświetlone zbyt mocno i zbyt słabo, ale to już mniejsza o to, bo głównie chodzi mi o to, że nie widać bump'a na cegłach tj widać ale tylko wtedy gdy zrobi się render pod odpowiednim kontem, przykład -> http://img33.imageshack.us/img33/5338/u113.jpg (musiałem się natrudzić żeby go znaleźć) no i na jednych jest bump a na drugim obok nie ma... Zdaje sobie sprawę z tego że do bumpa jest potrzebnie odpowiednie oświetlenie, ale jak je zrobić to już nie wiem... (specular level jest ustawiony razem z bumpem w materiale i tu się kończy moja wiedza.) Ewidentnie światło jest źle ustawione i tu prosiłbym o pomoc. Jak ustawić światło dla dużego obiektu i zachować bump ? Jedna strona powinna być w cieniu a druga naświetlona? Czy oświetlenie powinno być równomierne? Albo ja się na to zbyt długo patrze, albo to wygląda beznadziejnie -> http://img62.imageshack.us/img62/5717/6ajq.jpg Obiekt jest duży i przy właśnie takim ogólnym ujęciu nie widać zbyt wiele np cegieł, murku, drzwi, okien - elementów które modelowałem i mapowałem tyle czasu... da się to jakoś poprawić? a przede wszystkim światło... chociaż... jak ma być widoczny bump jak nie widać cegieł ? ;o Poradźcie coś bo sobie coś zrobię... Co do postów powyżej to ciągle mam problem z falbanką, ale tym zajmę się jak ogarnę dach.
-
Zrobiłem tak jak radziłeś Miłosz3ds. Teraz to daliście mi do myślenia. To jest 3dsmax 2010. Jak robiłem to ręcznie w "edit UVWs" to mi nie wychodziło, ale może dlatego że zmniejszyłem ilość vertexów/poligonów do minimum. Zwiększę ich ilość i wtedy będę kombinować. Jeśli mi nie wyjdzie to spróbuje sposobem Dynamico. Edit: Dynamico Twój sposób jest dobry i prosty bez zbędnego kombinowania, ale nie wyobrażam sobie żebym kiedyś robił jakiś skomplikowany model i jednocześnie podczas tworzenia modelu myślał o texturowaniu. W zasadzie to już w tym projekcie bym tego nie ogarną, ale to już pewnie kwestia doświadczenia ;) Edit2: Chyba już rozumiem -> Pojawiła się jakaś falbanka, ale to chyba przez samą teksturę...
-
To znowu ja. Jestem bliski końca. Jak widać kułeczko niczego sobie ;> Pisze ponieważ muszę jeszcze trochę poskalować i tu jest problem. Nie mieści mi się to na jednej teksturze (półkola), a musi żeby miało ręce i nogi. Tak jak widać poniżej. Będę wdzięczny za podsunięcie rozwiązania.
-
Dobra, dzięki za podpowiedzi. Męczę się teraz z Unwrap mapping bo jest to dla mnie nowość. Ajgor - tutorial jak najbardziej się przyda. ciastuch - to jest cerkiew Św. Ducha w Białymstoku, moja praca inżynierska... tak na prawdę nie mam zrobionego jeszcze modelu ale o texturowaniu mam mniejsze pojęcie dlatego chciałem się z tym zapoznać.
-
Witam, znowu pojawił się problem, wykorzystam ten temat aby nie spamować. Potrzebuje oteksturować te elementy, które na tym zdjęciu nie mają jeszcze tekstury. Nie wiem jak to zrobić -> Czyli chodzi o półkola i tą skrajną nieregularną część. Na poniższym zdjęciu widać dokładnie jak ma się układać tekstura.
-
Wszystko jasne ;) Dzięki za pomoc.
-
Witam, bez ceregieli -> to mój problem -> Jak zrobić żeby cegły przechodziły płynnie między sobą. Załączam teksturę, którą użyłem w tym przypadku -> Będę wdzięczny za pomoc.
-
Dzięki, pomogło.