Skocz do zawartości

Dps

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Szczecin

Dps's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Prośba: potrzebuję takiej oto tekstury ta którą załączam ma za małą rozdzielczość ( słoje tutaj są upakowane bardzo gęsto i tekstura robi się ziarnista ) czy ktoś miałby podobną teksturę gdzie każdy słój byłby dokładniejszy ? Dzięki ! kiwka : na stronie egger.com znajduje się program VDS Profi. Program zawiera w sobie całą kolekcję parkietów i laminatów EGGERa. Oczywiście bieżemy tekstury a program do wywalenia. z 200-300 tekstur przyzwoitej jakości.
  2. Dps

    Kamień dekoracyjny

    proxy sprawdza się w 100 % :) mental ray
  3. Dps

    Kamień dekoracyjny

    żeby nie być gołosłowny - każda cegiełka składa się z np 5 elementów(5 boxów) - pogrupowałem te np 5 boxów w jedną cegłę i tak jak pisałem teraz mam 7 cegieł. Cegła = Group TE 7 cegieł -> instance , a potem mirror = mam 14 cegieł. potem 14 cegiel , instance - mirror w ten sposób doszedłem do jakiś 8-9 rzędów , każdy po 7 cegieł. W ten sam sposób zawiesiłem sobie praktycznie kompa. Kliknięcie na jakiś element powoduje takie kalkulacje, że hdd prawie wypada mi z obudowy. NIe wiem jak to jest, ale te instance nie działa tak jak mówisz, albo się nie rozumiemy
  4. Dps

    Kamień dekoracyjny

    Zrobiłem wg XIZoRa. Mam 7 cegiełek, teraz kwestia ułożenia tego na w różnych rzędach na w różnych kombinacjach i jest ok. Problem w tym że modele są niesamowicie skomplikowane. Struktura kamienia wymagała głębokiego displacemapingu. Bump wyglądał bardzo nienaturalnie tak to wygląda na teraz. Problem w tym, że w scenie nie mogę tego użyć - komp siada. Niektóre kamienie składające się na "cegłę" mają od 6000 do 20000 fejsów. Robiłem już optymalizację , większa optymalizacja gubi szczegóły. Zrobiłem displace map. Displace niestety nie jest w 100 naturalny - boczne ściany elementów kamienia są zawsze płaskie. http://www.sendspace.com/file/h0ct99 tutaj link - śmiało jakby ktoś potrzebował jest dla całej społeczności ;). Potrzebuje żeby przerobić to na bezszwowe Moje pytanie - czy ktoś wie jak to zoptymalizować? chciałbym uniknąć displace mapping. Mogę podrzucić 3ds jeśliby to było potrzebne. pytanie dwa - ktoś by pomógł z seemless dzięki !
  5. Dps

    Kamień dekoracyjny

    nie wiem czy dobrze zrozumiałem, bo nie wiem specjalnie na czym polega ten wykres, ale jeśli np można do 0-0,9 przypisać bump 1 , a do przedziału 1-1,9 wysokości inny bump to by sporo ułatwiło. W ten sposób mógłbym wypalić i displace i bump mapa , który by bez większej pracy w 2d tworzyły razem jedną teksturę. Obecnie po próbowaniu pluginów : Floor generator, może ułatwić, ale każdy kawałek zaczyna się od wysokości zero i idzie w górę. Tj nie da się zrobić jednego elementu który zaczynałby się na wysokości np 2 cm i konczył 2 cm .Wszystkie startują od poziomu 0 ( lub też innego ustalonego w extrude) , dodając opcję TILT można się bawić, ale znów tilt powoduje, że podniesienie jednej strony jest tylko w jednym kierunku :( kawałki zbyt regularne Zrezygnowałem Skrypt z kamieniami - minus - regularność brył. Drugi minus obciąża proca jak cholera :) Działam obecnie w oparciu o motyw Xizora, Jak wyjdzie z tego porządna tekstura to udostępnię dla potomnych, jak nie to... nie
  6. Dps

    Kamień dekoracyjny

    dziękuję bardzo. Bez większej pracy jednak nie da się tego łatwo zrobić. Motyw z renderem Z depth i pluginami cwiczę.
  7. Dps

    Kamień dekoracyjny

    dziękuję bardzo. Bez większej pracy jednak nie da się tego łatwo zrobić. Motyw z renderem Z depth i pluginami cwiczę.
  8. Dps

    Kamień dekoracyjny

    Na wstępie witam, korzystam z 3d studio już jakiś czas, ale teraz stanąłem przy problemie z którym nie potrafię sobie poradzić. Kamień dekoracyjny - jeśli ktoś nie wie jak to wygląda tutaj daje przykład http://waszewnetrza.leroymerlin.pl/kamien-dekoracyjny-w-moim-salonie,1,4444,69172,69172,ssv=2,sbit=2.html A tutaj konkretnie rodzaj kamienia który staram się odtworzyć: http://cdn.bricoman.pl/upload/products/art/kamien-dekoracyjny-roma-grafit-op-062m2-254450.jpg ( nie każdy kawałek kamienia przypomina prostokąt , jest duża różnorodność) Scianę którą muszę przedstawić to około 3 m x 2,5m w kamieniu dekoracyjnym PYTANIE JAK TO ZROBIĆ ? to co zrobiłem do tej pory: 1. Pierwsze co postanowiłem to przeszkułem internet za dobrymi teksturami wraz z odpowiednim displace mappingiem. Problem jest taki, że nie znalazłem wystarczająco dobrej tekstry displace która dała by rezultat zbliżony do realizmu. A na tym zależy mi przedewszystkim. Tekstura taka musiałaby miec ogromną rozdzielczość - takiej tekstury nie znalazłem po prostu. tekstury które są , są "kupne" i różnią się sporo od kamienia "roma grafit" 2. jeśli nie ma tekstur to wymyśliłem, że sam zrobię model całej ściany , tj cegiełka po cegiełce odtworzę wzór a potem go ułożę: Problem w tym, że cegiełki( każda cegiełka to np 5 kawałków - prostokątów kamienia) nie tylko różnią się układem kamieni wewnątrz, ale pozatym same różnią się często rozmiarem. Kolejny problem to taki, że nie zamierzam spędzić roku nad układaniem całej ściany. Musi być jakiś sposób 3. Scatter - wymodeluję 4-5 kamieni wchodzących w skład cegiełki , a potem za pomocą funkcji Scatter rozsieje je po ścianie. Losowość tej opcji spowoduje że ściana będzie wyglądać realistycznie - nic bardziej błędnego , kiedy wygeneruję ogromną liczbę elementów kamienie nachodzą na siebie - wygląda to nierealistycznie i zabiera ogromną moc CPU 4. Koniec pomysłów Jak to zrobić? Czy naprawdę muszę kupić teksturę, za która zapłacę i która będzie reprezentować w dodatku inną ścianę? Bardzo proszę o pomoc doświadczonych modellingu 3d :) Z góry dziękuję
  9. Na wstępie witam, korzystam z 3d studio już jakiś czas, ale teraz stanąłem przy problemie z którym nie potrafię sobie poradzić. Kamień dekoracyjny - jeśli ktoś nie wie jak to wygląda tutaj daje przykład http://waszewnetrza.leroymerlin.pl/kamien-dekoracyjny-w-moim-salonie,1,4444,69172,69172,ssv=2,sbit=2.html A tutaj konkretnie rodzaj kamienia który staram się odtworzyć: http://cdn.bricoman.pl/upload/products/art/kamien-dekoracyjny-roma-grafit-op-062m2-254450.jpg ( nie każdy kawałek kamienia przypomina prostokąt , jest duża różnorodność) Scianę którą muszę przedstawić to około 3 m x 2,5m w kamieniu dekoracyjnym PYTANIE JAK TO ZROBIĆ ? to co zrobiłem do tej pory: 1. Pierwsze co postanowiłem to przeszkułem internet za dobrymi teksturami wraz z odpowiednim displace mappingiem. Problem jest taki, że nie znalazłem wystarczająco dobrej tekstry displace która dała by rezultat zbliżony do realizmu. A na tym zależy mi przedewszystkim. Tekstura taka musiałaby miec ogromną rozdzielczość - takiej tekstury nie znalazłem po prostu. tekstury które są , są "kupne" i różnią się sporo od kamienia "roma grafit" 2. jeśli nie ma tekstur to wymyśliłem, że sam zrobię model całej ściany , tj cegiełka po cegiełce odtworzę wzór a potem go ułożę: Problem w tym, że cegiełki( każda cegiełka to np 5 kawałków - prostokątów kamienia) nie tylko różnią się układem kamieni wewnątrz, ale pozatym same różnią się często rozmiarem. Kolejny problem to taki, że nie zamierzam spędzić roku nad układaniem całej ściany. Musi być jakiś sposób 3. Scatter - wymodeluję 4-5 kamieni wchodzących w skład cegiełki , a potem za pomocą funkcji Scatter rozsieje je po ścianie. Losowość tej opcji spowoduje że ściana będzie wyglądać realistycznie - nic bardziej błędnego , kiedy wygeneruję ogromną liczbę elementów kamienie nachodzą na siebie - wygląda to nierealistycznie i zabiera ogromną moc CPU 4. Koniec pomysłów Jak to zrobić? Czy naprawdę muszę kupić teksturę, za która zapłacę i która będzie reprezentować w dodatku inną ścianę? Bardzo proszę o pomoc doświadczonych modellingu 3d :) Z góry dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności