Skocz do zawartości

se6a

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

se6a's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Szukam szukam i nie mogę znaleźć więc prosił bym o pomoc ze skonfigurowaniem ustawień kamery. Chodzi o to, żeby Render zrobiony z jej pomocą zbliżony był do tego co znamy chociażby z gier FPS. Obiekt ma wyglądać jak by był obserwowany przez człowieka przechodzącego obok niego nie mam tu na myśli wycięcia 2 dziur w czarnym tle :D tylko taki dobór soczewki i innych ustawień renderowania aby wyglądało to jak widziane okiem
  2. dzięki dzięki tyle, że do tej ściany mam już dopasowany komplet gzymsów okien i innych pierdołek myślałem, że można to jakoś szybko wyrównać Nic tak jak nikt nie podrzuci lepszego pomysłu to będę musiał to wszystko od nowa wycinać no albo po prostu wywalę tą powyginaną część ściany i skopiuję część z prawej
  3. tak jak w temacie w płaskim bloku wyciąłem za pomocą boolean okna, wyglądało to nieźle więc zostawiłem później zrobiłem render i oto efekt: brak wnętrza 2 okien pomijam bo nie o to chodzi, chodzi o tą powyginaną ścianę. próbowałem zaznaczyć te "czarne" polyginy i dać "make planar" nic to nie dało, wręcz pogorszyło sprawę... poniżej siatka obiektu: i jej rzut z góry: dodam, że przed wycinaniem ściana była idealnie płaska, nigdzie nie pocięta. jest jakaś funkcja z pomocą której mógłbym wyrównać te kilka poligonów do pozostałych?
  4. se6a

    Strasznie ciemny render

    UP zakładamy ze to nie wina gammy sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic. Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ? NAPRAWIŁEM nie wiem co zrobiłem, chciałem skopiować reflektor i sprawdzić czy jak wywalę wszystko i spróbuję oświetlić nim coś od nowa będzie tak samo źle wcisnąłem chyba niechcący C, dodało nową kamerę i się poprawiło nie wiem nie rozumiem jakim cudem ale teraz jest w porządku
  5. se6a

    Strasznie ciemny render

    UP zakładamy ze to nie wina gammy sytuacja wygląda tak, że mam reflektor a pod nim obiekt i w zależności pod jakim kątem patrzę na ów obiekt raz jest on oświetlony a raz nie (zupełnie czarny). Mowa tu o podglądzie 3d w trybie Realistic. Na renderze jest w porząku. Próbowałem zmienić sterownik (Customize -> Pref -> viewport) z Nitrous na D3d ale tedy było jeszcze gorzej Dodam, że przed reinstalem Windowsa było lepiej, możliwe ze to sterownik od grafiki (Radeon HD5730) coś bruździ?
  6. se6a

    Strasznie ciemny render

    hehe dzięki, sprawdzę Ale właśnie widzę, że intensywność światła tych reflektorów spadła z jakiś 100lm do 1lm, nie wiadomo dlaczego da się jakoś wszystkie jednocześnie zmodyfikować? Exposure control mam ustawione mr Photographic exposure control, preset: physically based lighting, outdoor nighttime
  7. se6a

    Strasznie ciemny render

    możesz troszkę jaśniej?
  8. se6a

    problem z oznaczaniem lamp/kamer

    UP przeinstalowałem i nadal nic, w dodatku render się popsuł, ale to już w nowym temacie pomoże mi ktoś z tym? dlaczego w innych viewportach jest w porządku a przy perspektywie wszyskto jest takie wielkie? coś jest nie tak ze skalowaniem tych źródeł światła, są po prostu wielkie, a jak zmienię wartość w Customize > Preferences > ViewPort > Non-scalling obejcts size to przy oddaleniu obrazu stają się one niewidoczne
  9. Witam po przeinstalowaniu 3ds max wszystkie rendery wychodzą mi strasznie ciemne, właściwie to nic na nich nie widać próbowałem zmieniać exposure control (logarytmic/linear/mrphoto) i nadal nic. Źródła światła to zwykle spotlighty z max-a, choć planuję je zastąpić ies-ami Swoją drogą w render frame window, Render preset mam ustawione na "---------", powiewem to zmienić? obiektem jest budynek oświetlony nocą Proszę o pomoc
  10. se6a

    problem z oznaczaniem lamp/kamer

    W rzutach z góry/prawej/lewej wszystko zdaje się być w porządku, tylko z perspektywa jest problem. Używając +/- widać poprawę (pivot maleje) ale z kolei w innych rzutach robi się niemalże niewidoczny (to samo tyczy się świateł) dało by radę zmienić tą wielkość tylko dla danego viewportu? ogólnie to otwarłem ten stary projekt i za co się nie zabiorę to się sypie -na początku rozmiary, teraz pivoty co chwilę zmieniają kąt (mam na myśli, że robię sobie 2 sześciany daję na oba attach i chcąc przesunąć je jednocześnie jeden idzie w prawo drugi w lewo mimo, że przed chwilą działały dobrze) Tu chyba sprawdzała się opcja Reset Xform prawda? ...no ale u mnie nie działa Myślicie że przywrócenie ustawień domyślnych pomoże? osobiście wydaje mi się, że to z modelem jest problem a nie z konfiguracją programu
  11. se6a

    problem z oznaczaniem lamp/kamer

    dzięki trochę pomogło ale chyba już wiem co było przyczyną przeskalowałem sobie obiekt z cali na centymetry i pewno dlatego się wszystko wydawało takie duże względem modelu //albo i nie na screenie są przydrożne lampy, zoom ne wpływa na wielkość pivotów (wciąż są wielkie)
  12. witam dopiero raczkuję, jeśli nie leżę i kwiczę, w maxie więc ciężko mi opisać ten problem więc załączam screen: tak oto wygląda mój obiekt, ktoś wie jak zmniejszyć wielkość tych "kresek" (odpowiadających kamerze i światłom), żeby było cokolwiek widać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności