Skocz do zawartości

Ka21k

Members
  • Liczba zawartości

    356
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gora

Ka21k's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

17

Reputacja

  1. KoMic: Masz rację. Przyjrzałem się dokładnie linkom oplatającym kotwicę i zauważyłem o co ci chodzi. Był to bug spowodowany nieprawidłowym przydzieleniem Smothing Groups dla poligonów trochę to poprawiłem. Musisz jednak wiedzieć, że na tym stadium modelu niestety nie mogę zmienić przekroju lin ponieważ są to wciąż splajny, a poza tym odnośnie kotwicy chcę zastosować węzeł kotwiczny według sugestii Wizjonera więc zmiany jeszcze przede mną. Niemniej wielkie dzięki za wyjaśnienia i komentarze. Pozdrawiam.
  2. Witam i dziękuję za komentarze. KoMic: Pozwól, że sprobuję się jakoś obronić. 1. kotwica składa sie z trzech brył, a robiłem ją na podstawie fotki poniżej (dla porównania z renderem) 2. bloki w modelu który pokazałeś dla mnie wyglądają właśnie nieproporcjonalnie. Poza tym to zupełnie inny model i być może takie właśnie maja być w tamtym modelu co nie oznacza, że w każdym. 3. te torusowate "coś" na rejach to linki do zamocowania żagla, a co do lin to być może nie widać tego na renderach ale staram sie zniekształcać je uwzględniając siłę ciążenia, napięcia czy sztywności. Rozumiem że przekrój lin odbiega od realnych deformacji zwłaszcza na zagięciach ale wydaje mi się, że podczas finalnych renderingów nie będzie aż takich zbliżeń na liny, żeby można je było w ogóle dostrzec. Co do styczności lin do obiektu to nie rozumiem o co chodzi? Skoro lina jest do czegoś dociskana to musi być do tego styczna. Pozdrawiam.
  3. peter_f: jeszcze nie wiem do końca czy zrobię go jako model na podstawce w jakiejś gablotce czy scenkę w suchym doku podczas budowy lub napraw. Tores: kotwice zrobiłem według skali jaką zaproponował MM więc nie wiem czy powinna być większa. Tymczasem prace przeniosły się na szczyt masztu. Pozdrawiam.
  4. Uporałem sie trochę z linami głównymi masztu więc jest mały update. Wizjoner: zdaje sobie sprawę z tego, że jeszcze wiele rzeczy pewnie wykonam niezgodnie ze sztuką szkutniczą, ale na swoją obronę mogę tylko powiedzieć, że w planach z MM nie ma nic o wiązaniu kotwicy na modelu, a z fotografii na których się wzoruję kotwica zawiązana jest właśnie tak jak to zrobiłem. Niemniej bardzo dziękuję za zwracanie uwagi na szczegóły i z pewnością zmienię wiązanie w swoim modelu według twojej sugestii. Serdecznie pozdrawiam.
  5. Witam ponownie. Jak słusznie zauważył Badyl liny kotwiczne rzeczywiście były trochę zbyt cienkie więc odrobinę je pogrubiłem i mam nadzieję, że teraz wyglądają lepiej. Zabieram się za resztę olinowania. Pozdrawiam.
  6. Dokładnie Mały Modelarz numer 12 z 1973 roku :), ale wzorowałem się też na innych zdjęciach modelu wykonanego w drewnie. Pozdrawiam.
  7. Cześć. W ramach odświeżenia umiejętności w modelowaniu postanowiłem spróbować swoich sił tworząc tę oto Kogę Elbląską z 1350 roku. Model nie jest jeszcze ukończony, ale chciałbym usłyszeć wasze opinie na jego temat w tej fazie. Jak widać rendery nie są najlepszej jakości więc proszę jednocześnie o pomoc w ustawieniu mentala co pomogło by mi bardziej wyeksponować mój model.
  8. Aby przypisać PIVOT obiektu do któregoś z jego poligonów zgodnie z jego normalną należy: - na wybranym poligonie stworzyć BOX z włączoną opcją AUTO GRID - teraz wystarczy kliknąc na obiekt którego PIVOT chcemy przestawić - wejść w HIERARCHY, PIVOT, podświetlić AFFECT PIVOT ONLY - kliknąć na ALIGN i na BOXa którego stworzyliśmy na wybranym poligonie - w kienku ALIGN SELECTION zaznaczyć dla CURRENT i TARGET OBJECT - PIVOT POINT - dodatkowo w ALIGN ORIENTATION zaznaczyć wszystkie osie X, Y ,Z i gotowe. Teraz można wykonywać operacje transformacji względem wybranego poligona. Myślę że komuś powinno się to przydać. Teraz poprawnie i równo można ustawiać dowolne obiekty na poligonach innych i przylegają idealnie :)
  9. Jacccunio: Co ma z tym wspólnego RIGID BODY bo nie bardzo jażę?
  10. Co do zmiany triangulacji (TURN). Ten komin ma dosc oble ksztalty i chodzilo mi o to ze w niektorych przypadkach trzeba zwracac uwage w ktora strone lamia sie poligony, bo mozemy uzyskac kanciata powierzchnie zamiast ladnie wygladzonej. Mysle ze ten rys. wyjasnia sprawe.
  11. RA: niewatpliwie masz slusznosc ze trojkaty nie kaszania siatki ale przyjzyj sie bardziej, a napewno zauwazysz ze w tej siatce wystepowaly 5-katne poligony co niewatpliwie ma wplyw na MS.
  12. Jesli chodzi o poprawe komina to proponuje: 1. przytnij siatke w miejscach oznaczonych na czerwono 2. usun edgesy oznaczone na zolto 3. zmien triangulacje polygonow w miejscach oznaczonych na niebiesko Powinno sie troche polepszyc. Powinienes tez porozsuwac pionowe krawedzie z przodu komina bo dziwnie schodza sie do srodka.
  13. Ka21k

    speed painting

    I jeszcze jeden z moich dzisiajszych fanaberii. Oliwiarka zakładowa :)
  14. Ka21k

    speed painting

    Mam nadzieje ze nie zanizam poziomu tak zacnego grona. Pomadmalowany skan wczesniejszych wypcin dlugopisem.
  15. Pokaz siatke komina bo chyba zrobiles pare bugow w tylnej jego czesci Trzeba to koniecznie poprawic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności