Skocz do zawartości

kapibaar

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kapibaar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Tak właśnie myślałem, że chodzi o jakieś zapętlenie relacji. Niestety nie wiem co dalej z tym zrobić :/
  2. plik projektu: https://we.tl/HgygkenFYk
  3. Dzięki za odpowiedź. Na szkielecie działa, jednak mesh dalej nie chce za nim podążać. Spójrz na żółte komunikaty MELa, może coś z tego rozumiesz?https://www.youtube.com/watch?v=b7BGfx5y7s0&feature=youtu.be - - - Połączono posty - - - Ominąłem to w ten sposób, że zamiast podpinać do riveta, podpiąłem do kontrolki łokcia czy brzucha. Mesh już się nie kurczył. jednak ten efekt jest nie satysfakcjonujący
  4. Witam. Na wstępie zaznaczam, że jestem Blenderowcem i Mayę znam pobieżnie, na tyle na ile muszę, stąd moja frustracja. Korzystając z programu Maya natrafiłem na pewien bardzo frustrujący problem na który nie jestem w stanie znaleźć rozwiązania. Opiszę go szczegółowo poniżej: zaimportowałem do Mayi model wypuszczony z iClone7 wraz z rigiem, zrobiłem retarget używając HumanIK, po czym zaimportowałem plik mocap i wypaliłem go na control rigu celem wyczyszczenia. W pliku mocap aktor często podpierał się, łapał za twarz czy za biodra, co w surowym mocapie wygląda bardzo niechlujnie i wymaga wyczyszczenia. Jako, że ręczne czyszczenie takiego ślizgania daje bardzo pokraczny, nie profesjonalny wynik zdecydowałem, że użyję do tego celu lokatorów i constrainów. Do wyśledzenia ruchu np samej brody, albo samego łokcia użyłem skryptu RivetButton (czy jakoś tak) który po odpaleniu umieszcza w miejscu zaznaczenia krawędzi lokator i parentuje go z tymi krawędziami. Aby uniknąć zbędnego skomplikowania konstrukcji ruch lokatora wypaliłem, a jego constraina usunąłem. Do wypalonego locatora podczepiłem kontrolkę IK dłoni co w efekcie dało zamierzony efekt - płynny ruch ręki trzymającej brodę. Ów ramię było oparte na drugiej dłoni, więc analogicznie chciałem ją podpiąć tą samą metodą, tym razem pod łokieć prawej ręki. Zabieg udał się, lecz po sparentowaniu mesh nagle skurczył się w niekształtną formę u stop szkieletu co zatrzymało moją moją pracę, która stoi do dziś. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak poradzić sobie z takim bugiem? Do postu dołączam przykładowy film.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności