Witam wszystkich
Pisze do was ponieważ mam dylemat. Otóż poważnie biorę się za naukę w oprogramowaniu 3d. Moim głównym celem jest tworzenie efektow specjalnych. Bawiłem się już w Maya oraz Houdini oraz trochę w blenderze i Lubie te programy lecz nie wiem którego się uczyć. Musze sie zdecydować na któryś z tych programów ponieważ chce poświęcić każdą swoją wolną chwile do opanowania go w takim stopniu zebym zaczął już coś fajnego robić. I tak w maya modelowanie jest super proste i przyjemne, menu intuicyjne i dużo fajnych rzeczy jest. Na test zawsze modeluje sobie swój własny pokój w każdym z tych programów i o ile w maya i blender nie miałem jakiś super dużych problemów to za to Houdini to bbyło dla mnie nie lada wyzwanie. Wiem że ten program wymaga trochę innego podejscia, lecz nawet takie glupie wstawianie edge loop insert sprawia mi juz problemy. Wymodelowanie pokoju w houdini zajmuje mi o wiele więcej czasu. Po części jest to spowodowane jeszcze moją malą wiedzą na temat tego programu lecz wciąż chciałbym poznać opinie osób już siedzących w tym oprogramowaniu. Szybko się uczę pod warunkiem że znajdę ten sweet spot który mnie oświeci i doznam olśnienia “aaa to o to chodzi". Pomóżcie mi podjąć decyzje. Argumenty za i przeciw.
Chcę dodać że cena houdini przemawia do mnie w stosunku do Maya, a nie ukrywam ze to będzie ważny czynnik w ciagu następnych kilku miesięcy.
Dodam także ze Lubie samo programowanie i łatwo się go uczę i na pewno będę chciał z tego korzystać w przyszłości a konkretniej z pythona także to też jest pewna cecha która chciałbym wykorzystać.
Mówiąc ogolnie chcę mieć możliwość możliwość tworzenia prostych animacji, tworzenia wizualizacji, tworzenia plenerów a takze wszelkiej maści efektów specjalny jak woda, ogien, dym, oraz masowe zniszczenie w dość zaawansowanej formie.
Dzięki z góry za odpowiedź :)