Skocz do zawartości

do0

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

do0's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

12

Reputacja

  1. do0

    Płynny model

    Witam. Mam pytanie. Macie może pomysł jak w Majce zrobić taką animację, że jest sobie woda i z tej wody wyłania się ręką ale zrobiona z wody i ta ręka chce kogoś zmiażdżyć i jak uderza i ziemie to się rozpływa. Myślałem żeby zanimowac normalnie rękę i żeby w tym meshu ręki znajdował się płyn a na końcu colider znikał jak ręka uderza o ziemie. Za bardzo nie wiedziałem gdzie to napisać więc dałem to tutaj. Z góry dzięki.
  2. No musisz zrobić constrain kości do kontrolera. Normalnie robisz constrain kontrolera do kości, np. żeby po obracaniu kontrolera obracała się kość, a tu robisz na odwrót, używasz point constrain i wtedy kontrolery będą podążać za ik.
  3. Witam. Mam takie pytanie. Czy jest jakiś sposób na to, by exportować animację z majki fbx która zawiera cache? Muszę zrobić falująca flagę do gry i zrobiłem to w majce z ndynamics, a następnie z tego nCache ale jak daje export fbx, to po imporcie do unity program nie widzi animacji a jedynie model :(
  4. do0

    Stałe cienie

    Dzięki wielkie. Zajebista sprawa.
  5. Witam. Pracuję w majce i mam takie pytanie. Otóż chcę stworzyć np. postać 3d, która wygląda jak 2d. W tym celu ustawiłem ambient light sceny i wszystko jest ładnie ale jeżeli chciałbym żeby ta postać otrzymywała cienie ale dalej wyglądała jak 2d to światło musiałoby rzucać nań cos w stylu "stałego cienia" bo jak daje normalnie światło na postać, to te cienie są zróżnicowane, z ogległością/głębokością wyjasniają się, wiecie o co mi chodzi, są realistyczne, a mi chodzi o cienie cartoon, po prostu żeby cień to był stały kolor przyciemniony. Myślałem o toon shader ale nie bardzo wiem jakby to miało działać. Jakieś tekstury podłączyć? Wpadłem jeszcze na pomysł dodania materiału light angle shader i podmienić teksture koloru i cienia na moje obrazki ale renderują się tylko w software a ja chcę żeby były widoczne w viewport i renderowalne w hardware
  6. do0

    Problem z przezroczystością

    Rozwiązaniem jak się okazuje była zmiana algorytmu transparency w ustawieniach viewport 2.0 :)
  7. Witam. Robię scene w majce i ustawiam dwie płaszczyzny jedna na drugiej, obie mają teksture krzaka lecz jak patrzę z przodu to widać jeden krzak przez drugi. Wygląda to tak jak w załączniku posłałem. Prosiłbym o pomoc.
  8. do0

    Pytanie odnośnie renderingu

    Jednak używam tylko outlines z toon shader, lepszy efekt niż robienie konturów w MR. Zrobiłem model, teraz bawię się rigiem i może potem pokaże co mi wyszło z tego ;p
  9. do0

    Pytanie odnośnie renderingu

    Tak w ogóle to widzę, że model lepiej wygląda jeżeli używam Toon Shader a nie konturów z MR. Najlepiej by było jakby się dało używać toon shadera w MR z dodatkami konturów z MR. Możliwe jest aby MR widział toon shader?
  10. do0

    Pytanie odnośnie renderingu

    Zamieniłem wszystkie mia na surface shader, jest ładnie. Ale może ktoś mi wytłumaczy czemu do cholery nagle mental ray zaczął szwankować i nie renderuje już tylko wysyła komunikat: // Error: (Mayatomr.Output) : failed during mental ray rendering: mental ray abort wcześniej jakoś działało normalnie wszystko a nagle przestało renderować -.- - - - Połączono posty - - - A teraz znowu działa. Zamieniłem wszystkie meteriały na modelu na inny i zadziałał mr, potem cofnąłem zmiany i działał dalej mr. Czy to jest jakas logika? Powinni naprawić ten bezsens.
  11. do0

    Pytanie odnośnie renderingu

    Chodziło mi o to żeby wyrenderować postać 3d z konturami w mental ray bo on renderuje kontury. Chcę by postać wyglądała jak 2d tak więc pomyślałem, żeby jakoś zlikwidować cienie, które są na modelu 3d normalnie. Ambient light to umożliwia ale mental ray go nie widzi. Użyłem więc surface shader ale znowu jeżeli w scenie mam jakieś źródło światła, to ono nie wpływa na model. Chciałbym żeby model po renderze wyglądał jak 2d z konturami i jednostajnym kolorem (bez cieni na nim) ale jeżeli w scenie jest światło to żeby ono oddziaływało na model (tj. zaciemniało kolor lub rozjaśniało).
  12. do0

    Pytanie odnośnie renderingu

    Dobra. Użyłem surface shader zamiast mia_x, tylko teraz w ogóle nie reaguje na światło, tzn nie rozjasnia go całego jak jest jaśniej
  13. do0

    Pytanie odnośnie renderingu

    Nic mi to nie mówi
  14. Witam. Mam problem, otóż chce wyrenderować postać 3d z shaderem żeby mieć fajne kontury czarne. Wpadłem na pomysł dodatkowo żeby światło nie wpływało na mój model tworząc cienie na nim. Spróbowałem użyć ambient light ale wtedy w mental ray wszystko jest czarne. Z normalnym światłem model wygląda tak: http://imageshack.com/a/img912/9374/Q8jV6Y.jpg Z ambient light tak: http://imageshack.com/a/img901/9128/JmEJ1p.jpg I właśnie chcę żeby mental ray widział model tak jak przy ambient light. Ten drugi obrazem wyrenderowałem w maya hardware 2.0. Prosiłbym o pomoc.
  15. Wprowadziłem poprawki i coś takiego mam: http://syncsketch.com/playground/e958e567378a4d24ae0f50e6dd2e5058#35262
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności