Skocz do zawartości

Pat

Members
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Inowrocław

Pat's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Pat

    Mental Ray - Fatal Error

    Przeszukałem kilka wątków na forum na ten temat. Po pierwsze to co post jedna osoba zaprzecza drugiej i na dobrą sprawę nie ma rozwiązania ani nawet do końca nie wiadomo o co chodzi. W boot.ini nie grzebałem ale stosowałem się do reszty rad. Zmniejszyłem wykorzystanie przez Mentala pamięci przede wszystkim. Nie wiem czy to miało jakikolwiek skutek bo nawet kiedy ustawiłem 300MB podczas renderingu monitorowało mi użycie pamięci rzędu P:560, V:980. No i zawieszka. Mnie wydaje się wogóle rzeczą nie do przyjęcia by było ograniczenie 1,5GB, w takim razie można renderować boxy. W Scanlinie takich problemów nie ma, a czy ktoś ma podobne problemy w VRayu?
  2. Pat

    Mental Ray - Fatal Error

    Dla 3ds max 8 mam SP2, ale błąd pojawia się tak samo w nowym Mentalu w 3ds max 9.
  3. Cześć, często w Mentalu pojawia się taki oto błąd: Moi znajomi też mają takie awarie, wie ktoś od czego to może być i jak to obejść? Napewno nie od skomplikowania sceny bo zdarzało mi się to w scenach stu tysięcznych (postać plus ciuchy, kilkanaście obiektów w scenie) jak i rozbudowanych (dzisiejsza - 2,5 mln).
  4. Kłaniam Przepraszam za dziwny tytuł tematu, ale chyba najlepiej opisuje mój problem. Mam model wykonany w 3ds max, po uprzednim przygotowaniu exportowałem go jako .obj. W maksie wygląda idealnie, w Softimage idealnie, nawet w Vue 5 Infinite nie ma żadnych błędów. A w Mayi coś takiego jak na shocie. Takich ścianek jest kilka na modelu, gdyby to było w maksie to stwierdziłbym że być może mają inną grupę cieniowania i problem byłby z głowy. Nie znam jednak Mayi więc nie bardzo wiem co tam przy tych polygonkach zmajstrować. Poradzi mi ktoś? Z góry dziękuję.
  5. Jakie coś? Biegałem sobie po forum i wypowiedziałem się w temacie. Widzisz jakiś problem w tym? Zwisa mi to.
  6. Druga wersja jest już całkiem niezła, podoba mi się. Efekt psuje tylko skala - fale są zbut duże lub statek zbyt mały. Poprostu wygląda to jak 30cm zabawka na wodzie (ale po odcięciu fragmentu wody z brzegu już nie) Takie odnoszę wrażenie, ale to mogą być moje schizy, spowodowane późną porą :)
  7. Musisz przywiązywać większą uwagę do poszczególnych elementów, aby ze sobą współgrały. Ta zbroja (materiał) to chyba przykładowy materał chromu maxa, nie nadający się do niczego. Fotka jako tło również nie pasuje. Wiesz jak najszybciej rozwijać się na polu 3D? Nie myśl "Potrafię to i to, i teraz spróbuję coś z tego zrobić" ale "Chce zrobić to i to, teraz muszę się dowiedzieć jak" :) I wtedy szuka się tutoriali i innych materiałów.
  8. Ziomuś - już sobie poradziłem. Od kilku dni siedzę non stop w tym temacie robiąc masę testów, czytając różne materiały o normal mappingu i rzucając mięsem na lewo i prawo kiedy coś mi nie wychodzi, hehehe Problem leżał w mojej niewiedzy. Teraz poprostu wstawiam normal mapę do bump'a i .... zaznaczam DX Display of Standard Material. Działa bez zarzutów w viewporcie i równocześnie daje się renderować. Taki duperel, a na prawdę nieźle mi to zszarpało nerwy :)
  9. Bardzo fajny video tutek ale czegoś tam nie czaje. Kiedy wczytujesz mapę korzystając z shaderu metal coś tam, wszystko robię identycznie (zresztą to kilka kliknięć myszą) ale po załadowaniu na model za cholere nie widzę w view porcie efektu :( W preferencjach driver przełączony mam na Direct X, więc powinno działać. Czasem jak maxa coś palnie to wyświetla w view porcie, ale z błędami - np. światło "świeci" ujemnie.... no tak to wygląda, czarno :) Przewertowałem wszystkie tutki ale nigdzie nie skupia się uwagi na materiale, ale na samym wypalaniu normal mapy. A co trzeba zrobić by widzieć efekt bez żadnych bugów w viewporcie? Jak dotąd wstawiam normal map do bumpu - nie widać w oknie, za to daje się renderować. Ale mówiłeś w tutorialu, że tak się nie robi.
  10. Pat

    Game Art - normal mapy

    OK, znalazłem! Podałeś autora to znalazłem, hehehe Dla innych, którzy szukają: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25858&highlight=Normal+tutorial Widziałem już dawno i polecam. PS. Fajnie, tylko nie ma już tego video ........ :( :(
  11. Pat

    Game Art - normal mapy

    Temat jest bardzo fajny i podane linki również, masa świetnego materiału. Natomiast był tu kiedyś wideo tutorial, zrobiony przez jednego z użytkowników forum jak wypalić normal mapę w maksie. Było to pokazane na podstawie ramienia jakieś postaci, kojażycie? Gdzie można to zassać?
  12. A ósemce mówisz? hmmm.... no faktycznie, mi to się zdarza właśnie w ósemce. Wcześniej pracowałem na 4 i 6 i było OK. Dziwne. PS. Ekstra avatar! All rządzi!
  13. Czemu tematy znikają na tym forum ???
  14. Pat

    połącznie kośca

    I ja ci się nie dziwię, żeś nie znalazł bo Autodesk ma zjechaną konstrukcję struktury informacji na stronie, ale nieważne. Tu są helpy (Reference Online Help i tutki) http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/linkedsumindex?siteID=123112&id=5728245&linkID=5604642
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności