Skocz do zawartości

VAstudio

Members
  • Liczba zawartości

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

VAstudio's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

22

Reputacja

  1. 3ds max + Vray Rendering 100 % CPU Stąd moje pytanie: czy podczas pracy – modelowania, teksturowania, próbnych renderów itp. – ilość VRAM ma duże znaczenie i za co dokładnie odpowiada Czy warto dopłacać za kartę z wiekszą ilością VRAMu
  2. Witam wszystkich! Mam pytanie dotyczące pamięci RAM na karcie graficznej. Zastanawiam się, do czego dokładnie przydaje się dodatkowa ilość pamięci VRAM i jak wpływa na pracę w programach 3D, szczególnie w kontekście wizualizacji architektonicznych. Czy większa ilość pamięci VRAM jest potrzebna wyłącznie do renderingu GPU? Jeśli ktoś używa renderowania na GPU, to domyślam się, że pamięć VRAM pozwala na obsługę bardziej złożonych scen. Czy dobrze rozumiem, że im większa scena (więcej szczegółów, tekstur o dużej rozdzielczości), tym bardziej jest potrzebna większa ilość VRAM-u? Natomiast jak to wygląda w przypadku pracy na CPU? Jeśli renderuję wyłącznie na CPU, czy VRAM karty graficznej odgrywa tutaj jakąś rolę? Z tego, co wiem, pamięć RAM komputera jest wtedy kluczowa, ale może VRAM również pomaga przy podglądach sceny, viewportach lub w samym procesie budowy i przygotowania sceny? A może w przypadku wizualizacji architektonicznych, gdzie sceny mogą być naprawdę duże, warto mimo wszystko inwestować w kartę z większą ilością pamięci VRAM, nawet jeśli rendering odbywa się głównie na CPU? Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i opinie.
  3. Jeszcze aktualne?
  4. clip zmniejsza czas renderu, cierpi na tym antyaliasing, ale coś za coś, dzięki za pomoc
  5. Cześć, Kupiłem model drzewa na portalu 3DSky. Okazało się, że liście to zwykła płaszczyzna z maską opacity. Problem polega na tym, że V-Ray Next bardzo długo liczy fragmenty z liściami. Co nalezy zrobić aby przyspieszyć render., w czym tkwi problem?
  6. Dzięki za podpowiedzi.
  7. Witam, Wyrenderowałem animację do oddzielnych klatek. W jakim programie złożę klatki w animację. Najlepiej jakieś darmowe narzędzie.
  8. Maiłem okazję przetestowac kartę Quadro P5000. Wydajność w viewporcie jest dużo wyższa, w porównaniu do karty referencyjnej (Quadro 4000) W scenie testowej (końcowy model wnętrza przygotowany pod rendering) uzyskiwałem następujące wartości FPS Quadro 4000 - 15-20 FPS Quadro P5000 - 50-60 FPS Vandam - dzięki za propozycje pomocy.
  9. Witam wszystkich, Na początku chciałbym napisać, że nie jest to temat gdzie chciałbym rozstrzygać wyższość GTX nad Quadro czy odwrotnie. Zdecydowany jestem na Quadro ze względu na to, że HP Z840 nie przyjmie GTX. Inaczej musiałbym zrezygnować z wentylatorów chłodzacych grafikę. A te robią dobrą robotę ponieważ dzięki nim stacja jest bardzo cicha. Nosze się z zamiarem zmiany starej i wysłużonej ale nadal dobrze pracującej Quadro 4000 na Quadro P 5000. Stad moje pytanie czy różnica w wydajności w viewportach pomiędzy dwoma kartami będzie znacząca? I koszt karty będzie uzasadniony? Celem jest uzyskanie jak największego komforu pracy podczas obracania cięższych modeli i całych scen. Mniejsze projekty Quadro 4000 spokojnie udzwignie, ale przy większych praca jest już uciążliwa. Może ktoś posiada tą kartę i moglibyśmy zrobić niewielkie testy. Nie renderuję GPU. Ciekawi mnie tylko i wyłącznie wydajność viewportów. Zestaw 2 x Xeon 2640 v3 128 GB RAM HP Z Turbo Drive 512 GB PCIe SSDMax 2017 V-Ray 3.5 Dziękuę za wszelkie sugestie i podpowiedzi,
  10. 3ds max demo / licencja studencka 3ds max Biblia Tutoriale YT / płatne Lynda, Gnomon, Grand Warwick
  11. Dla zainteresowanych, Problem rozwiązało zresetowanie ustawień V-Raya Najprostrze i najbardziej oczywiste rozwiązanie przyszło na samym końcu :) Pozdrawiam
  12. marekkonieczny czy znalazłeś jakieś rozwiązanie tego problemu? Nie uzywam programów zewnętrznych do zarządzania waza Uzywam w nawzie pliku .max polskie znaki a dokładnie literkę Ł. Sprawdzę to rozwiązanie, jest na tyle nieprawdopodobne, że całkiem możliwe :)
  13. W pierwszym poście wkradł się błąd. Oczywiście miałem na myślli GI: BF+LC Wykonywałem próby za pomoca Progressive - to samo czyli pojawiające sie przypadkowe kwadraty. Max, Vray ForestPack na dwóch komputerach jest identyczny, aktualizacje na bieżąco. Sieć skonfigurowana prawidłowo, mapowanie dysków ok. Ewidentnie wina leży po stronie światła, ponieważ plamy występują tylko na wartwie Lighting, co przenosi się na końcowy wynik RGB. Ale dlaczego te kwadraty nie pokrywają sie z bucketami? Przy niższych rozdzielczośćiach problem nie występuje, dlatego render musze przygotować w docelowej rozdzielczości. Dlatego trudno jest czekać na kolejne testy po 3 h. Wizki normalne (nie panoramy) sprawdziłem do rozdzielczości 5k i wszystko jest ok. Pozostaje jeszcze IM + LC ale ta metoda mi nie odpowiada, ponieważ jest niezbyt dokładna i zawsze gdzieś pojawiaja się rozmyte cienie lub latajace obiekty.
  14. Witam wszystkich Ktoś może mieć pomysł skąd biorą się te placki? Render to panorama 360 stopni (8000x4000) Renderowane na dwóch komputerach - Vray3.5 max 2017. Ustawienia standard GI + LC liczone bucketami światło HDRI. Niższa rozdzielczość liczy się prawidłowo. Sieć skonfigurowana na 100% prawidłowo. Drugi komputer czyta ma dostep do plików. Kwadraty na renderze nie pokrywają się z baketami i to jest zastanawiające. Problem występuje tylko na warstwie RGB i Lighting. Wartwa Reflect i GI czysta. RGB Lighting GI Reflect Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności