Skocz do zawartości

Freeztyle

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Freeztyle's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Reputacja

  1. Freeztyle

    Maya File Path Editor.

    Próbowałem owszem puścić to innym formatem, ale z góry zakładałem że to raczej nie pomoże. Problem leży tu już w blenderze gdzie te nazwy tekstur są pisane dużymi literami. Odkryłem natomiast coś innego. Mianowicie plik .mtl który jest dodawany do ekportu wraz z obj, można bez problemu otworzyć za pomoca notatnika i edytować w nim poszczególne linie. Informacje o teksturach są zapisywane w tym pliku według schematu:Szkoda że nazwy tych tekstur na dysku nie są pisane jakoś według konkretnego schematu, że np po każdej podłodze _ pisana jest wielka litera. Wtedy dałoby się zrobić do tego skrypt w c++ który zmienia wielkość liter w co n-tej linijce. Chyba że macie może jakiś inny pomysł co do tego pliku .mtl
  2. Witam, otóż mam pewien drażniący problem. Mianowicie mam do edycji meshe zapisane w blenderze. Eksportuję je jako obj do Mayki po czym program wyświetla info o braku tekstur (co jest normalne). Modele które edytuję mają niekiedy po 200 tekstur no i ja oczywiście aby ręcznie nie musieć wskazywać ścieżki dla każdej tekstury, korzystam z narzędzia File Path Editor. Niestety narzędzie to jest bardzo czułe na wszelkie znaki. Widzi różnicę między znakami dużymi i małymi przez co tekstura która ma na dysku nazwę "aaa.tga" nie zostanie wczytana do programu który szuka tekstury "AAA.tga". Rodzi to niestety komplikacje, ponieważ niektóre tekstury zostają wczytane, innych natomiast program nie łyka ponieważ wielkość liter w nazwach się nie zgadza. Załączam filmik obrazujący problem: [video=youtube_share;oMF-usT6sos] Jest jakiś sposób aby zmusić to narzędzie do ignorowania wielkości liter a jedynie kazać mu zwracać uwagę na nazwę? Ewentualnie może macie jakiś inny pomysł? Liczę na pomoc.
  3. Freeztyle

    Pomoc przy topologi.

    Znaczy loop poniżej kącika ust nie robi roboty, bo wtedy smooth robi dziwną krawędź (prawie jak Joker :D). Próbowałem zlikwidować trójkąty w ten sposób pokazany na drugim obrazku, ale to nie robi roboty, bo i to dziwnie wygląda i nie smoothuje się w prawidłowy sposób :( A w jak miałbym skończyć loopa poniżej oka?
  4. Freeztyle

    Pomoc przy topologi.

    Tego raczej chciałem uniknąć, bo po tym zabiegu usta są okej, ale oko się zniekształca i nie jest idealnie okrągłe.
  5. Siemka, od niedawna ponownie zasiadłem do modelingu, na dodatek przerzuciłem się z Maxa na Maye i mam pewien kłopot. Zapomniałem już trochę pewnych sztuczek i tricków związanych z topologią. Na załączonym zdjęciu widać loopa którego chcę stworzyć z tym że nie wiem jak go poprowadzić aby nie wyostrzał mi krawędzi na oku. Pytanie wręcz banalne, ale jakoś nie potrafię temu zaradzić :(
  6. Naprawdę świetna praca! Szczególnie jeśli chodzi o detal. Gratsy :) Pytanko, model robiony z własnych refek/szkiców?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności