Jump to content

McGavish

Members
  • Content Count

    302
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

McGavish last won the day on November 16 2020

McGavish had the most liked content!

Community Reputation

331 Excellent

About McGavish

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kolejny skan, tym razem słoń o wysokości 12cm. Metashape na ustawieniach high Czas obliczeń + zdjęcia około 2h 140 zdjęć 1,1M faceów surowy skan Render w Blenderze + Cycles Eksperymentuję jeszcze z ciekawszym oświetleniem, chcę zrobić preset do spójnej prezentacji wszystkiego 🙂 Wypustki w różnych miejscach to jakieś pyłki kurzu, nie przetarłem przed skanowaniem. Model lekko wygładzony w Zbrushu + retopo i projekcja
  2. Piękna robota i super detale! W czym modelujesz?
  3. @michaloOkoło 3,5h, z czego 3h to praca komputera i robienie zdjęć, pozostały czas to przesyłanie plików (mój aparat nie obsługuje niestety na razie zapisu od razu na dysk), ładowanie plików, obróbka w Zbrushu i ogólnie nadzór. Musze sprawdzić lepiej jeszcze batch processing w Metashape bo może bardzo zaoszczędzić czas. @RaVirrTest skanu na podstawce pod figurki 🙂 Jutro postaram się wrzucić dwa słonie 🙂
  4. Kolejny skan z dzisiaj 🙂 Średnica 5cm, 100 zdjęć, liczone tym razem w Metashape, 1,5M punktów, szerokość czaszki 4mm 🙂
  5. W sumie jakby figurkę postawić na automatycznym stoliku, telefon na statywie to faktycznie można zrobić fajny bazowy skan 🙂 Chociaż znacznie taniej wychodzi Lidar od Intela: https://www.intelrealsense.com/lidar-camera-l515/, ale jakości końcowej skanu jakiegoś mniejszego elementu nie widziałem. Masz całe SDK do tego i można programować, tylko że tym nie zadzwonisz 😄
  6. @KLICEKCiekawie ta aplikacja wygląda, ale jakościowo mocno średnio. Możliwe, że dałoby się takiego skanu użyć jako taki "prescan" do automatyzacji procesu.
  7. @dm_Dzięki! Jak na razie to skanuję fotogrametrią, czyli robię zdjęcia (bezlusterkowiec 16mpx) i później je procesuję w Reality Capture albo Metashape. Całość jest bardzo zautomatyzowana i nie trzeba praktycznie wcale ingerować w proces. Jeśli chodzi o skanery to przymierzam się właśnie do zakupu skanera światła strukturalnego, może być przydatny w specyficznych przypadkach. W każdym razie fotogrametria jest bardzo elastyczna, chcesz mieć dobry detal to robisz więcej zdjęć z różnych dystansów i po sprawie. Skaner laserowy i światła strukturalnego ma swoje parametry, których nie da się przeskoczyć.
  8. Cześć! Dawno nie zakładałem tutaj wątków więc najwyższy czas 🙂 Przez ostatnie kilka miesięcy dużo eksperymentowałem ze skanowaniem 3D, na razie głównie opartego o fotogrametrię. Zbudowałem całe urządzenie i robota pozwalającego na bardzo dużą automatyzację procesu (kiedyś to opiszę). Będę wrzucał tutaj wszystkie testy i gotowe skany. Skan figurki dla klienta o wysokości 12cm, finalnie 57M trójkątów, ponad 300 zdjęć. Model był dość mocno czyszczony w Zbrushu, było kilka baboli jak pęcherze po odlewie, które trzeba było usunąć i wygładzić powierzchnię z niedoskonałości. Całość gotowa do druku. Porównanie przed i po czyszczeniu: https://drive.google.com/file/d/1ESCIAajnT_AhUUGMttJxzZhsZwZGpYku/view?usp=sharing
  9. Super, że pokazałeś refkę na której się wzorujesz. Teraz zobacz przykładowo na wózek z narzędziami. To nie jest zwykły box z przymocowanymi kółkami i szufladami. Jest tam dużo różnego detalu, wgniecenia, gięte blachy, jakieś rzeczy poukładane na nim itd. Tak samo mozna postąpić z każdą rzeczą w garażu. Zobacz na lampy, są zrobione z cienkiej, giętej blachy. Mają mocowania na łańcuchach i odpowiednio poprowadzone przewody. Wszystkie takie detale moga się wydawać niepotrzebne, ale później jak popatrzysz na całą scene to jest bardzo bogata i jest w niej logiczny sens. Modelując całą scenkę trzeba trzymać realizm i proporcje na każdym elemencie i później to Ci się odwdzięczy. W dobrze wymodelowanej scence tak na prawdę każdy element jesteś w stanie przedstawić osobno i będzie to coś ciekawego.
  10. Dzięki! @Pawelkos - Tekstury z Paintera 🙂
  11. Cześć! Po bardzo długiej przerwie wracam z odgrzanym projektem czołgu. Jako że jego potencjał jest trochę niewykorzystany postanowiłem zrobić serię krótkich filmów prezentujących możliwości symulacji i rigu. Planuję też nagranie kursu opisujący cały proces. Blender + Cycles, Adobe Premiere
  12. Ale to będzie wielkie bydle! Niesamowita praca Kliment i w końcu można dotknąć tego co się zrobiło!
  13. Wygląda na to, że coś jak Mesh Fusion z MODO może zawitać w Blendku. Na razie działa destrukcyjnie i dla niewielkich filletów, ale wygląda bardzo obiecująco i warto śledzić rozwój: https://blenderartists.org/forum/showthread.php?435274-Mesh-Fushion-Bevel-Boolean-fuse-%BFBlender-solution https://blenderartists.org/forum/showthread.php?434699-Bevel-after-Boolean
  14. Quad view masz dostępne pod View => Toggle Quad View (ctrl+alt+Q) chyba że nie o to chodzi.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy